مسئولان متولی مسافرکش‌های غیرمجاز را ساماندهی کنند

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری تالش گفت: حضور و فعالیت تعداد زیادی مسافرکش‌ شخصی، مشکلاتی را برای حمل‌ونقل و ترافیک شهر ایجاد کرده است، از مسئولان متولی انتظار داریم رانندگان غیرمجاز را ساماندهی و از ورود آنها به داخل شهر جلوگیری کنند.

اسحاق قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سال‌های زیادی است که مسافرکش‌های شخصی در شهر تالش بدون هیچ کنترل و نظارتی به صورت غیرمجاز اقدام به جابه‌جایی مسافران می‌کنند و این مسئله موجب کسادی بازار رانندگان تاکسی و ترافیک شهری شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه هزینه بسیاری از کالا و خدمات از جمله بیمه شخص ثالث، بیمه رانندگان تاکسی، لوازم یدکی، لاستیک، روغن و تعمیر و سرویس خودرو چندین برابر افزایش یافته است و بسیاری از تاکسیرانان از وضعیت اقتصادی و مالی خوبی برخوردار نیستند و سالیانه به شهرداری عوارض پرداخت می‌کنند، بنابراین حضور مسافرکش‌های غیرمجاز، امنیت شغلی رانندگان تاکسی را دچار مخاطره کرده است.

سرپرست سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری تالش خاطرنشان کرد: برای ساماندهی مسافرکش‌های شخصی با پلیس راهور مکاتبات لازم انجام شده است، اما پلیس راهور می‌گوید؛ برای ساماندهی این رانندگان با کمبود نیرو مواجه است.

قربانی تاکید کرد: به منظور ساماندهی مسافرکش‌های غیرمجاز، سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری تالش آماده همکاری با پلیس راهور است.

وی با بیان اینکه تنها راه ساماندهی مسافرکش‌های شخصی، احداث پایانه مسافربری سواری در ضلع شمالی و جنوبی خارج از شهر تالش و نظارت پلیس راهور بر عملکرد رانندگان است، تصریح کرد: پلیس راهور باید از ورود مسافرکش‌های شخصی به داخل شهر جلوگیری کند تا تاکسیرانان بتوانند با آرامش خاطر به شهروندان خدمات‌رسانی کنند.

به گزارش ایمنا، تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 630716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.