رشت به عنوان شهر اولین‌ها همیشه تاریخ‌ساز بوده است

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: رشت به عنوان شهر اولین‌ها در ادوار مختلف به‌واسطه مردم فهیم، میهن‌پرست، شجاع و باغیرت، همیشه تاریخ‌ساز بوده است.

محمدحسین واثق کارگرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: روز رشت بهانه‌ای برای پاسداشت گذشته پرافتخار و داشته‌های غرورآفرین این شهر با فرهنگ است که همواره مایه فخر و مباهات بوده است و باید برای حفظ و اعتلای آن تلاش خود را صدچندان کنیم.

وی با بیان اینکه مردم رشت بارها در میادین بزرگ حماسه‌ها آفریدند و طلایه‌داران عزت و شرافت و آزادگی هستند، افزود: "میرزا کوچک خان جنگلی" اسطوره بزرگ و فراموش ناشدنی مردانگی، غیرت، آزادی‌خواهی، میهن‌پرستی و یکی از تاریخ‌سازان بزرگ دیار گیل و دیلم است که هنوز رشادت‌های او در مبارزه با مستکبران، در برگ برگ تاریخ پرافتخار ایران‌زمین و جهان می‌درخشد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: حضور فرزندان دیار میرزا کوچک خان جنگلی در دوران هشت سال دفاع مقدس و در میادین مختلف علمی، ورزشی، فرهنگی و دفاع از حرم در کنار سایر هموطنان برای دفاع از خاک و ناموس میهن، برگ زرین دیگری از افتخارات مردم همیشه سرافراز این خطه از ایران‌زمین است.

کارگرنیا تاکید کرد: در دوازدهم دی‌ماه که به نام "رشت" مزین شده است، به عنوان منتخبان مردم فهیم، شریف و آزاده رشت در پارلمان شهری، برای ساختن شهری آباد و سربلند در پیشگاه خداوند عهدی دوباره می‌بندیم و امیدواریم که در سایه عنایات الهی و دعای خیر شهروندان در این مسیر پرفراز و نشیب، سرافراز و سربلند باشیم.

به گزارش ایمنا، روز دوازدهم دی‌ماه به عنوان روز رشت نام‌گذاری شده است. سال ۱۳۹۳ به پیشنهاد "روبرت واهانیان" که یکی از تاریخ‌شناسان بزرگ و ارشد رشت است، روز دوازدهم دی‌ماه به مناسبت مرکز استان شدن این شهر در زمان حکومت سلسله صفوی، به عنوان روز تولد این شهر و به نام روز نکوداشت شهر رشت پیشنهاد شد. این روز در سال ۱۳۹۴ به افتخار نکوداشت شهر رشت با مصوبه شورای اسلامی شهر به این عنوان نام‌گذاری شده است.

کد خبر 630715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.