سردار سلیمانی انسانی مومن، فردی پیشرو و خداباور بود

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: سردار سلیمانی انسانی مومن، عاشق خداوند، فردی پیشرو، پیشتاز و خداباور بود که با شناخت دقیق، نقشه‌های دشمنان را به‌سادگی و با تکیه بر فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت خنثی می‌کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، محمد اسلامی در مراسم دومین جشنواره «کارمند تراز مکتب حاج قاسم سلیمانی» با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای والامقام انقلاب اسلامی اظهار کرد: یاد و خاطره شهید سرافراز، سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی می‌دارم.

وی افزود: ان‌شاءالله خدای متعال به همه ما توفیق ادامه راه اهل بیت (ع)، سیره ائمه (ع) و نیز امام شهدا را عطا کند و همواره بتوانیم با تأسی به سیره این بزرگواران در زندگی و کار آنچنان که شایسته است، رفتار کنیم و کارهای ارزشمندی انجام دهیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: سازمان بسیج کار بسیار ارزشمندی را انجام داده و امسال دومین جشنواره «کارمند تراز مکتب حاج قاسم سلیمانی» را برگزار کرده که در اصل، گرامیداشت راه و یاد سردار دل‌ها، شهید سردار سلیمانی است.

وی ادامه داد: موضوع مهم این است که شناخت خداوند، شناخت انسان و تکالیف او به‌عنوان یک فریضه برای انسان در نظر گرفته شده است که در همه اعصار بوده و همیشه نیز باقی خواهد ماند. در دوران‌ گوناگون انسان‌های فراوانی بوده‌اند که مراتب معرفتی بالایی را کسب کرده‌اند و نمونه‌های بسیاری از این انسان‌ها در طول تاریخ می‌توان یافت. البته مهم‌ترین مولفه و صفت این است که انسان از خود بگذرد و فقط منافع خود را نبیند و برای رسیدن به خداوند، مبارزه با نفس را مدنظر قرار دهد.

اسلامی گفت: درک حقایق و فضایل با هدف شناخت راه و ایجاد ظرفیت در درون خود برای انجام وظایف جزو ابزارها و لوازمی است که برای رسیدن به این مرتبه نیاز داریم که تلاش کنیم، وگرنه فرصت‌ها را از دست می‌دهیم.

وی تصریح کرد: آنچه باقی می‌ماند، شناخت از درک انجام وظایف است و تا انسان مؤثر و زنده نباشد، این هدف محقق نمی‌شود. سردار سلیمانی انسانی مومن، عاشق خداوند، فردی پیشرو، پیشتاز و خداباور بود و ایشان با توجه به این صفات به‌صورت همیشه زنده در صحنه حضور داشت و هیچ‌کس یاد ندارد که حتی یک خاطره، نوشته، مطلب یا ذکر از ایشان وجود داشته باشد که این صفات در آن‌ها نادیده گرفته شده باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اضافه کرد: سخنان سردار سلیمانی در سخنرانی مشهور وی ماندگار شد و بیان عبارات «ما ملت امام حسینیم» و «ما ملت شهادتیم» توسط ایشان، مورد توجه قرار گرفت. سردار دل‌ها به‌لحاظ معرفتی و شخصیتی با اخلاق و منش خود همواره سعی کرد که از تکالیف انسان‌ها مراقبت کند. ایشان بر حفظ دین، جان، اموال، آبرو و … مردم تاکید داشت و این موارد در گفتار، رفتار و نگاه سردار دل‌ها قابل مشاهده بود. سردار سلیمانی اقیانوسی از ارادت و دریای بیکرانی از معرفت بود. او توانست به قدرت نفوذ کلام برسد و بتواند تبدیل به حدیث وصل شود. او انسانی پیشتاز و پیشرو بود که با شناخت دقیق، نقشه‌های دشمنان را به‌سادگی و با تکیه بر فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت خنثی می‌کرد.

وی اظهار کرد: خنثی کردن نقشه دشمنان با حداقل هزینه ممکن و در شرایط محاصره کامل و تحریم‌های شدید، فقط از عهده شهید سلیمانی برمی‌آمد و وی کسی بود که با اقتدار کامل در هر سرزمینی می‌توانست کلمه حق را پیش ببرد.

اسلامی افزود: جبهه کفر با سه ابزار به دنبال نفوذ است؛ نخست آنکه با استفاده از ابزار سیاسی‌روانی به‌دنبال مضمحل کردن ساختار روانی و مدیریتی و فرماندهی است. دومین مورد با استفاده از ناتوان‌سازها نظیر تحریم‌ها شرایطی را فراهم می‌سازد تا درنهایت تسلیم و تسخیر شویم، به طوری که با اعمال تحریم‌ها و صرف امکانات و اختیارات فراوان، ما را به مرز تسلیم شدن می‌برد. سوم آنکه با نمایش قدرت و حجم سنگین آتش و با تلاقی دو مورد قبلی، جشن پیروزی خود را برگزار می‌کند. در جبهه استکبار این موارد وجود دارد.

وی ادامه داد: دشمنان به‌ویژه آمریکایی‌ها سعی کردند طرح خاورمیانه بزرگ را اعمال کنند که هدف این بود که از مدیترانه تا اقیانوس هند را به کشورهای فرمانبر سلطه‌پذیر تبدیل و حکومت‌های فرمانبر را بر کشورها مسلط کنند و به این صورت بر خاورمیانه تسلط یابند که با مدیریت مقام معظم رهبری و نیز اقدامات هوشمندانه و فرماندهی سردار سلیمانی این طرح دشمنان خنثی شد و دشمنان نتوانستند تحت عنوان ائتلاف مبارزه با داعش به اهداف خود برای ایجاد خاورمیانه بزرگ دست یابند و سردار سلیمانی توانست این جریان سنگین و پیچیده که در اصل هدف آن تجزیه ایران بود را خنثی کند.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: درنهایت اشقیا سردار دل‌ها را از ما گرفت. سردار سلیمانی یک عمر مومنانه، خالصانه، عاشقانه و … در این راه گام برداشت و خداوند وی را به سعادت در دنیا و آخرت با شهادت فی سبیل الله نائل کرد. ان‌شاءالله که ما نیز شرمنده شهدا نباشیم و در راه حق، قرآن و اسلام تلاش کنیم.

به گزارش ایمنا، در این مراسم، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و نیز سرهنگ پاسدار وحید تیموری فرمانده بسیج ادارات تهران و حجت‌الاسلام امیرحسین شاهانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج ادارات و وزارتخانه‌های کشور از تعدادی از خانواده‌های شهدا تجلیل کردند. از ۳۱ نفر از کارمندان برتر در دومین جشنواره «کارمند تراز مکتب حاج قاسم سلیمانی» تقدیر شد.

کد خبر 630689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.