آرتتا: راه درازی برای قهرمانی در پیش است

سرمربی آرسنال بابت عملکرد و ذهنیت بازیکنانش خوشحال است، اما باور دارد که هنوز نمی‌تواند بابت قهرمانی تیمش مطمئن باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به نقل از گل، میکل آرتتا، سرمربی آرسنال، پس از پیروزی چهار بر دو تیمش برابر برایتون، اصرار دارد که هنوز راه زیادی برای قهرمانی در لیگ برتر باقی مانده است.

توپچی‌ها تا پیش از بازی برابر برایتون امید زیادی برای کسب پیروزی داشتند. آرتتا و شاگردانش می‌دانستند که در صورت کسب سه امتیاز، اختلاف آرسنال با منچسترسیتی در صدر جدول به هفت امتیاز می‌رسد و پپ گواردیولا کار سختی برای جبران اختلاف به‌وجودآمده خواهد داشت. این در حالی است که سیتیزن‌ها در شب سال نو برابر اورتون به تساوی یک بر یک دست یافتند.

بوکایو ساکا، مارتین اودگارد و ادی انکتیا با سه گل در یک ساعت ابتدایی مسابقه موفق شدند تیم خود را پیش بیندازند و در ادامه، اگرچه برایتون به آرسنال فشار وارد کرد، اما درنهایت نتوانست مانع از پیروزی صدرنشین لیگ جزیره انگلیس شود. به‌این‌ترتیب تیم آرسنال با کسب پیروزی چهار بر دو به استقبال سال جدید رفت.

میکل آرتتا پس از افزایش اختلاف در صدر جدول با سیتی، در کنفرانس مطبوعاتی از امیدواری برای کسب عنوان قهرمانی صحبت نکرد و حتی اعتراف کرد که بازیکنانش همچنان باید تلاش کنند تا نمایش بهتری داشته باشند.

وی گفت: هنوز زمان زیادی تا پایان فصل باقی مانده است. خوشحالی اصلی من به این خاطر است که با ورود به رختکن می‌بینم بازیکنانم در حال صحبت کردن درباره ضعف‌های خود هستند و می‌خواهند روزبه‌روز پیشرفت کنند. البته که ما همچنان باید پیشرفت کنیم و رویکرد کنونی تیم نشان می‌دهد که ما همچنان می‌توانیم نمایش‌های بهتری داشته باشیم.

سرمربی آرسنال اضافه کرد: پیروزی برابر برایتون یک برد بزرگ برای ما محسوب می‌شود. من واقعا بابت کسب این سه امتیاز خوشحالم. کار ما بسیار سخت بود. برایتون تیم بسیار خوبی است و مربی بسیار خوبی دارد، اما ما هم توانستیم کار را برای آن‌ها سخت کنیم.

آرتتا تصریح کرد: در مسابقه برابر برایتون لحظاتی بود که می‌توانستیم در دفاع بهتر عمل کنیم تا در پایان مسابقه به مشکل برنخوریم. هر بازی یک آزمون بزرگ برای ماست و باید از هر مسابقه یاد بگیریم.

مارتین اودگارد، کاپیتان آرسنال، چند روز پس از یک نمایش فوق‌العاده مقابل وستهم، این بار نیز با ثبت یک گل و یک پاس گل نقش بسزایی در صدرنشینی بلامنازع تیمش داشت. گل زیبای این بازیکن ۲۴ساله به برایتون هفتمین گل او در این فصل برای توپچی‌ها بود.

سرمربی توپچی‌های لندن درباره عملکرد کاپیتان تیمش گفت: اودگارد کاری را انجام می‌دهد که ما می‌خواهیم. او دقیقا در لحظاتی که تیم به او نیاز دارد تفاوت‌ها را رقم می‌زند. چهار بازیکن هجومی تیم امروز دوباره گل زدند. این خبر فوق‌العاده‌ای است. ادی دوباره گل می‌زند، بوکایو، مارتینلی در لحظات حساس به داد تیم می‌رسند. این دقیقا همان چیزی است که ما می‌خواهیم.

۴۳ امتیازی که توپچی‌ها پس از انجام ۱۶ بازی به‌دست آوردند، آن‌ها را به‌طور مشترک به رده سوم بیشترین امتیاز در تاریخ لیگ برتر تا این مقطع از فصل رسانده است. پیش از این تنها منچسترسیتی در فصل ۱۸-۲۰۱۷ و لیورپول در فصل ۲۰-۲۰۱۹ (هر دو ۴۶ امتیاز) در این مقطع از فصل امتیاز بیشتری کسب کرده بودند.

آرسنال در اولین بازی سال جدید میلادی، روز سه‌شنبه در استادیوم امارات به مصاف نیوکاسل رده سومی می‌رود.

کد خبر 630666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.