مسیر توسعه از «آلکان‌ها» می‌گذرد

یک دکترای شیمی آلی گفت: آلکان‌ها جایگاه ویژه‌ای در تحقیقات و ایده‌های استارت‌آپی دارند؛ از طرفی این نوع از هیدروکربن‌ها به خوبی تبدیل به الکل می‌شوند و در علم بیومس نیز جایگاه مطلوبی دارند.

حمیدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به استارت‌آپ‌های موجود در حوزه شیمی آلی و هیدروکربن‌های مختلف، اظهار کرد: امروزه بازیافت و استفاده از زباله‌ها یکی از مسائل حائز اهمیت است که آلکان‌ها می‌توانند نقش ویژه‌ای در بهبود شرایط این حوزه داشته‌باشند.

وی افزود: درحال‌حاضر هیچ‌کدام از شرکت‌های فناور کشور در حوزه استخراج گاز متان که نوعی آلکان است از زباله‌ها و تبدیل آن به متانول فعالیت نمی‌کنند، درصورتی‌که این ایده استارت‌آپی بسیار ارزنده است و می‌توان از این ایده در صنایع مختلف بهره‌مند شد.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: تاکنون ایده‌های دانشگاهی خیلی مورد توجه قرار نگرفته و شرکتی پیرامون این ایده سرمایه‌گذاری نکرده است، اما اکنون زمان آن رسیده که نحوه تفکر تغییر کند و شرکت‌های فناور به سمت رفع نیازهای کشور هدایت شوند.

وی تاکید کرد: آلکان‌ها که جزئی از هیدروکربن‌ها محسوب می‌شوند، می‌توانند سوژه تحقیقاتی بسیاری از شرکت‌های فناور باشند زیرا از طریق بازیافت زباله می‌توان به متان و اتان که جزو آلکان‌های بسیار مفید است، دست یافت.

یوسفی اشاره کرد: به طور کلی آلکان‌ها جایگاه ویژه‌ای در تحقیقات و ایده‌های استارتاپی دارند؛ از طرفی این نوع از هیدروکربن‌ها به خوبی تبدیل به الکل می‌شوند و در علم بیومس نیز جایگاه مطلوبی دارند.

وی با اشاره به اهمیت گروه‌های عاملی گفت: تمام کسانی که پیرامون شیمی آلی فعالیت می‌کنند، باید به گروه‌های عاملی که جزو مباحث مهم این دانش محسوب می‌شود، نیز توجه ویژه‌ای داشته‌باشند.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: گروه‌های عاملی مباحث بسیاری را در خود جای می‌دهد و استارت‌آپ‌های بسیار زیادی نیز پیرامون گروه‌های عاملی مطرح می‌شود به همین دلیل این مبحث از علم شیمی در تمام دنیا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

کد خبر 630650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.