سوءمدیریت در برنامه ورزش حرفه‌ای، اتهام سجادی برای دریافت کارت زرد دوم

حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، باید مقابل نمایندگان مجلس بایستد و پاسخگوی سوال مشخص‌شده آنان برای فرار از گرفتن کارت زرد دوم باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حمید سجادی بر اساس برنامه‌های نمایندگان مردم، سه‌شنبه هفته جاری در خانه ملت میهمان مجلس خواهد بود تا به سوالات نمایندگان درباره وضعیت ورزش ایران در ماه‌های گذشته و اتفاقات متفاوتی که رقم خورده است پاسخ دهد.

وزیر ورزش و جوانان یازدهم مرداد سال جاری برای نخستین بار در مجلس حضور پیدا کرد، اما نتوانست نمایندگان مجلس را قانع کند و همین امر باعث شد تا وکلای ملت با ۱۱۲ رای موافق، ۱۲۰ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۴۳ نماینده حاضر در جلسه علنی مجلس، پاسخ‌های حمید سجادی را قانع‌کننده ندانند و به وزیر ورزش و جوانان کارت زرد دهند.

وی باید تلاش کند تا در جلسه روز سه‌شنبه با نمایندگان مجلس در خانه ملت، پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای به نمایندگان مردم بدهد تا دومین کارت زرد خود در عرض کمتر از شش ماه را دریافت نکند؛ در غیر این صورت شرایط برای وزیر ورزش و جوانان دشوار می‌شود. طبق قوانین، هر وزیری که در طول عملکردش سه کارت زرد از مجلس دریافت کند، رای اعتماد او باطل می‌شود و رئیس‌جمهور باید فرد دیگری را برای وزارت ورزش و جوانان کشور معرفی کند.

متن سوالی که سجادی باید روز سه‌شنبه هفته جاری (سیزدهم دی‌) در صحن علنی به آن پاسخ دهد، به شرح زیر است:

«سوءمدیریت در برنامه ورزش حرفه‌ای، به‌طور خاص فوتبال و هزینه‌های نامتعارف و برخورد نکردن با سوءاستفاده‌کنندگان از بیت‌المال در قراردادهای مربیان خارجی تیم ملی و باشگاه‌های پرطرفدار استقلال و پرسپولیس، بستن قراردادهای نجومی با برخی بازیکنان و مربیان خارجی و پیگیری نکردن به‌موقع حقوقی و محکومیت مکرر و پرداخت جریمه‌ها از بیت‌المال، دیپلماسی ضعیف ورزشی و حذف دو تیم پرطرفدار فوتبال و بعضی تیم‌های ورزشی».

کد خبر 630646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.