افزایش احتمال وقوع تصادفات به دلیل کاهش تمرکز در رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان گفت: غلبه‌بر احساسات بر عقل حین رانندگی، باعث کاهش تمرکز راننده و افزایش احتمال وقوع تصادفات می‌شود.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه جاده‌های شهری و بین‌شهری‌، محل رانندگی هوشیارانه و بدون احساسات است، اظهار کرد: در واقع در جاده باید عقل رانندگی کند، نه احساسات و در هیچ شرایطی در زمان رانندگی نباید احساسات (خشونت، رقابت، خودبرتربینی، لجاجت یا انتقام) بر رانندگی غلبه کند، چراکه در این حالت‌ها تمرکز فرد و امکان کنترل وی به شدت کاهش می‌یابد و سرعت خودرو، مدام بالا می‌رود که در چنین حالاتی، برخورد یا واژگونی خودرو در مواجهه با کوچک‌ترین مانع بسیار محتمل است.

وی ادامه داد: رانندگی روی نقاط خط‌کشی شده (ممتد یا بریده)، خلاف قانون بوده و مخل روند رانندگی در جاده یا خیابان است، طبق قوانین راهنمایی و رانندگی، عبور از نقاط خط‌کشی شده (حتی خط‌کشی بریده)، تنها در صورتی میسر است که قصد سبقت گرفتن داشته باشیم، یا اینکه وارد خط دیگری شویم. از این رو به عنوان "شهروند قانون‌دان"، علاوه‌بر اینکه به حقوق دیگران احترام می‌گذاریم، از ایجاد بستر تصادف نیز جلوگیری می‌کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بخشی از حوادث که در زمان سبقت اتفاق می‌افتد، به دلیل توجه نداشتن به نقطه کور است، به این معنا که راننده‌ای بدون توجه به نقاط کور خودرو (جلو، عقب و پهلوها) سبقت می‌گیرد، بنابراین هنگام سبقت، پس از رعایت تمام جوانب (نگاه به عقب، نگاه کامل در عین حال سریع به سمت چپ خودرو، روشن کردن چراغ راهنما، چراغ زدن و علامت دادن به خودروی جلویی)، برای سبقت گرفتن اقدام می‌کنیم.

کد خبر 630634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.