جزئیات حسابرسی ۹ بند از مناطق ۱۳ و ۱۶ پایتخت

عضو شورای اسلامی شهر تهران جزئیات حسابرسی ۹ بند از حسابرسی مناطق ۱۳ و ۱۶ شهرداری تهران را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر امانی امروز _یک‌شنبه یازدهم دی _ در یکصدوهجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش حسابرسی شهرداری منطقه ۱۳ اظهار کرد: از میان هشت بند، سه بند اهمیت ویژه‌ای دارد، نخست ارائه نشدن اطلاعات درآمدهای منطقه است؛ درآمد فروش و جمع‌آوری پسماند، مال‌الاجاره ساختمان‌ها، خسارت به اموال شهرداری، تمدید پروانه نیمه‌کار ساختمانی و سایر منابع درآمدی منطقه است که شهرداری منطقه در اصلاح گزارش حسابرس باید به آن توجه کند.

وی ادامه داد: بند دوم تعیین تکلیف اراضی قابل واگذاری است که باید متراژ زمین، مشخصات جغرافیایی، اسناد زمین و مالکیت به مؤسسه حسابرسی ارائه شود، بند سوم که مورد تاکید است نیز مربوط به تعیین تکلیف مجموعه فرهنگی تجاری فدک است که با مشارکت شرکت سازه‌یاران‌پرشین در سال ۸۹ با پیشرفت ۳۳ درصدی از سال ۹۵ عملیات تکمیل آن متوقف شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: گزارش جامعی که حسابرس خواسته اقلام تشکیل دهنده سرمایه گذاری و مشارکت، نحوه انتخاب و اعتبار سنجی، مدارک ارزیابی زمین، دلایل تعدیل ارزش آورده طرفین، مشخصات پروژه و آخرین وضعیت پروژه را امیدوارم به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه کنند.

وی تصریح کرد: در تکالیفی که در کمیسیون بودجه مشخص شده، ۱۲ بند آمده که بنده ۶ بند را قرائت می‌کنم که به این معنا نیست که مابقی بندها اهمیت ندارد، آن‌ها را جداگانه ابلاغ می‌کنند.

امانی گفت: بند نخست تعیین تکلیف دارایی‌های ثابت پروژه‌های در جریان تکمیل است که مشتمل بر بهای اراضی، پروژه‌های ساختمان شهربانو و مجتمع ورزشی شهید گمنام که به دلیل ارائه نشدن مدارک و مستنداتی از قبیل صورت وضعیت‌های مربوطه و صورتجلسه‌های تحویلی موقت باید ساماندهی شود، بند دوم پروژه مشارکتی بافکار که مربوط به سال ۹۱ است که به مرجع قضائی ارجاع شده و تعیین تکلیف نشده است و بند سوم پروژه سه جانبه بین سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی، شهرداری منطقه ۱۶ و سازمان پایانه‌ها درباره مجتمع تجاری مسافر در سال ۸۴ و الحاقیه سال ۹۸ است.

وی افزود: بند چهارم تکلیف قراردادهای مشارکتی درباره بهای تراکم و مجوز ساخت مجتمع مسکونی مربوط به ساختمان صدوق در سال ۱۳۷۵ است که از آن زمان بلاتکلیف مانده است و بند پنجم تعیین تکلیف واحدهای ساخته شده در سطح منطقه است که مربوط به شهرداری است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بند ششم تعیین تکلیف وضعیت قرارداد مشارکتی مربوط به پروژه شوش است و نکته قابل توجه این است که بعضی از بندها از جمله تعیین تکلیف اسناد باید در شهرداری تهران و سازمان املاک به نتیجه برسد.

کد خبر 630613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.