ذخیره ۵۰ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ذخیره حدود ۵۰ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور، گفت: با توجه به شیوع سویه‌های جدید امیکرون، اکنون کادر درمان در حالت آماده‌باش هستند و مرزها به خوبی کنترل می‌شود.

به گزارش ایمنا، بهرام عین‌اللهی در حاشیه برگزاری هفتمین فن بازار ملی سلامت در مرکز همایش‌های رازی، اظهار کرد: به مردم توصیه می‌کنیم در فضاهای بسته ازجمله هواپیما، اتوبوس، مترو و قطار از ماسک استفاده کنند، سویه‌های جدید کرونا شناسایی شده و به سرعت در حال انتشار هستند.

وی با بیان اینکه اکنون مرزها به خوبی کنترل شده و مسافران وارد شده به کشور رصد دقیق‌تری می‌شوند، ادامه داد: ایران یکی از موفق‌ترین کشورها در زمینه کنترل کرونا با همکاری مردم، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون بوده، سه ماه است که آمار جان‌باختگان کرونایی زیر ۱۰ نفر بوده، اما در کشورهایی مانند ژاپن، آمریکا، آلمان و ایتالیا شرایط خوب نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ذخیره حدود ۵۰ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور، تصریح کرد: با توجه به شیوع سویه‌های جدید امیکرون، اکنون کادر درمان در حالت آماده‌باش هستند و مرزها به خوبی کنترل می‌شود.

وی با اشاره به هفتمین فن بازار ملی سلامت، اضافه کرد: موفقیت‌های بسیار بزرگی در حوزه پژوهش داشته‌ایم و در این نمایشگاه ۸۴۰ محصول فناورانه عرضه شده‌اند، که در گذشته بسیاری از این محصولات از خارج وارد می‌شدند و صرفه‌جویی ارزی زیادی برای ایران به همراه داشته است.

عین‌اللهی افزود: امروزه دنیا به سمت سلول درمانی و ژن درمانی برای درمان بیماری‌ها حرکت کرده است، که در این راستا داروهای جدید گیاهی رونمایی شده‌اند، در حال حاضر ۲۵ درصد فعالیت‌های دانشگاهی کشور در حوزه سلامت هستند و ۱.۸ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی با این تولیدات ایجاد شده است.

وی با اشاره به صدور مجوز ۱۴ پارک علم و فناوری در شورای گسترش سلامت، خاطرنشان کرد: بین دانشگاه و تجارت فاصله‌ای وجود دارد و این نمایشگاه فرصتی برای سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی محصولات است، هفت مرکز نوآوری سلامت در سال جاری افتتاح شده‌اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه میزان اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک به بالای ۹۰ درصد رسیده است، گفت: به دنبال پرونده الکترونیک سلامت هستیم تا پزشکان به سابقه بیماری دسترسی داشته باشند، در نسخه الکترونیکی از سیستم هوشمند برای کنترل تعداد اقلام دارویی استفاده خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 630590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.