حسابرسان به اسناد دارایی شهرداری تهران دسترسی ندارند!

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از مشکلاتی که باید از سوی شهرداری مرتفع شود و در گزارش‌های حسابرسی نیز مشهود است، دسترسی نداشتن حسابرسان به اسناد مالکیت دارایی‌های شهرداری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد صادقی امروز_ یک‌شنبه یازدهم دی_ در یکصدوهجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، پس از قرائت گزارش حسابرسی منطقه ۱۳ اظهار کرد: اسناد مالکیت تمام دارایی‌های شهرداری از جمله زمین که در مخزن اسناد مالکیت سازمان املاک و مستغلات نگهداری می‌شود، حسابرس می‌خواهد.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که باید از سوی شهرداری مرتفع شود و در گزارش‌های حسابرسی نیز مشهود است، دسترسی نداشتن حسابرسان به اسناد مالکیت دارایی‌های شهرداری است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اسناد در مخزن اسناد مالکیت سازمان املاک و مستغلات است اما به دلیل نبود امکان دسترسی به سامانه و بانک اطلاعات املاک موجود در سازمان املاک امکان مشاهدات عینی برای حسابرس فراهم نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حالی که این سامانه باید در دسترس شهروندان قرار می‌گرفت، اما حتی در دسترس حسابرسان نیز قرار نگرفته است و امکان اثبات تمامیت معاملات املاک در سال اعم از خرید و فروش و اجاره وجود ندارد، لذا از شهرداری تهران در خواست می‌کنم نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

وی تصریح کرد: این اتفاق به نوعی دیگر در خصوص دارایی‌های نامشهود شهرداری نیز اتفاق افتاده است. فهرست و صورت ریز و به‌روز آوری انواع دارایی نامشهود در اختیار شهرداری شامل حق امتیاز (آب، برق، گاز، تلفن و سرقفلی محل کسب) و نرم‌افزارها به مؤسسه حسابرسی ارائه نشده است و حتی خود منطقه نیز ندارد، این مشکل نیز باید در سازمان املاک رفع شود.

صادقی افزود: شهرداری مکلف است برای هر یک از طرح‌های نوسازی و عمران ابتدا نقشه تهیه کند و هیئت ارزیاب نقشه تهیه شده را ارزیابی کند و در شورای اسلامی شهر به تأیید برسد تا بر اساس قانون نوسازی اقدام شود.

کد خبر 630573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.