شهروندان تهرانی امسال ۲ روز در هوای پاک نفس کشیدند

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهروندان تهرانی امسال فقظ دو روز در هوای پاک نفس کشیدند و روزهای ناسالم به بیشتر از ۱۳۰ روز رسیده است، براساس گفته مسئولان سالانه ۲۶ هزار نفر در کشور به دلیل عوارض ناشی از آلودگی هوا از دنیا می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اصغر قائمی امروز _یکشنبه یازدهم دی _در یکصدوهجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری اظهار کرد: نامه‌ای با امضای اعضای شورای اسلامی شهر تهران برای رؤسای قوای سه‌گانه کشور نوشته شده است، زیرا در شرایط نامطلوب و سخت آلودگی هوا قرار داریم.

وی با بیان اینکه شهروندان تهرانی امسال تنها دو روز در هوای پاک نفس کشیدند و آمار روزهای ناسالم به بیشتر از ۱۳۰ روز رسیده است، گفت: بر اساس گفته مسئولان سالانه ۲۶ هزار نفر در کشور به دلیل عوارض ناشی از آلودگی هوا از دنیا می‌روند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: آلودگی پایتخت این روزها در وضع بسیار بحرانی است. ۶۰ درصد از ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون به‌واسطه منابع متحرک همچون خودرو و موتورسیکلت تولید می‌شود و کشورهای دیگر تجارب موفقی در این زمینه دارند که نشان می‌دهد فائق‌آمدن بر این معضل غیرقابل دسترس نیست و با هماهنگی دستگاه‌ها می‌توان جهت بهتر شدن شرایط اقدام کرد؛ بنابراین حمل‌ونقل پاک، توسعه مترو و جایگزین کردن موتورهای برقی و اسقاط خودروهای فرسوده در کاهش هوا نقش مؤثری دارد.

وی تصریح کرد: در نامه‌ای با امضای اعضای شورای اسلامی شهر تهران برای رؤسای قوای سه‌گانه کشور نوشته شده است، به موضوع اهتمام نداشتن ۲۶ دستگاه تاکید و اعلام شد که اگر تمام دستگاه‌ها هماهنگی لازم را نداشته باشند، به بهبود وضعیت هوا امیدی نیست.

قائمی ادامه داد: کمک به تسهیل ورود خودرو و موتورهای برقی، برخورد قاطع با خاطیان و ترک فعل دستگاه‌های متولی با تزریق یک‌هزار واگن مترو و چهار هزار اتوبوس به تهران و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی از موارد درخواستی بود که در نامه مطرح شده است.

کد خبر 630566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.