جزئیات کالابرگ الکترونیکی اعلام شد

وزیر تعاون، کار و رفاه جتماعی گفت: برای توزیع کالابرگ الکترونیکی، نیاز به تأمین زیرساخت‌ها داشتیم که در چهار شهرستان به‌صورت آزمایشی فراهم شد و با هماهنگی وزارت کشور و استانداری هرمزگان به‌صورت آزمایشی طرح کالابرگ اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدصولت مرتضوی با اشاره به سامانه ملی اعتبار و کالابرگ الکترونیکی اظهار کرد: روی این سامانه از گذشته همکاران کار کرده بودند و اکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

وی اضافه کرد: تقریباً ۹ دهک از جامعه تحت پوشش یارانه هستند که با احتساب نیروی‌های مسلح تا ۸۰ میلیون جامعه ایرانی یارانه می‌گیرند، بخشی از مردم علاوه بر یارانه در دهک اول تا سوم تحت پوشش نهادهای حمایتی ازجمله بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی هستند.

وزیر کار تاکید کرد: دو میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار با افراد تحت تکلف حدود هفت میلیون و ۱۰۰ نفر تحت پوشش بهزیستی هستند.

مرتضوی با اشاره به اجرای آزمایشی کالابرگ در کشور گفت: قانون‌گذار در بودجه ۱۴۰۱ تکلیفی را برای دولت ایجاد کرده است که مابه‌ازای حذف ارز ترجیحی، دولت کالابرگ را برای مردم و اشخاص مشمول یارانه تأمین کند که در آن زمان زیرساخت‌ها آماده نبود، ضمن اینکه قانون‌گذار اشاره کرده بود که کالابرگ می‌تواند به انحای مختلف توزیع شود که تصمیم بر یارانه نقدی شد و اقبال عمومی هم خوب بود.

وی خاطرنشان کرد: برای توزیع کالابرگ الکترونیکی نیاز به تأمین زیرساخت‌ها داشتیم که در چهار شهرستان به‌صورت آزمایشی فراهم شد و با هماهنگی وزارت کشور و استانداری هرمزگان به‌صورت آزمایشی طرح کالابرگ اجرا می‌شود.

وزیر کار با بیان اینکه سامانه ملی اعتبار یا کالابرگ الکترونیک به صورت صد درصد اختیاری است گفت: چند مدت زودتر از واریز یارانه، اعتبار در کیف پول کارت اشخاص تعبیه می‌شود چنان‌چه تمایل داشته باشند از بین ۱۱ قلم کالا، کالای موردنظر را خرید می‌کنند در غیر این صورت در زمان مقرر واریز یارانه هم‌زمان با سراسر کشور، مبلغ یارانه به‌حساب واریز و قابل برداشت است.

مرتضوی تاکید کرد: محدودیتی در خرید کالاها وجود ندارد خانواده‌ها براساس فراخور نیازشان طبق اعتبارشان می‌توانند خرید کنند، ضمن اینکه اجباری به خرید کالا نداریم و خرید به صورت اختیاری است.

کد خبر 630562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
    1 1
    ایا این خبر درسته یارانه دومرحله ای دهکهای یک تا سوم