فروش متری ۴۸ میلیون/ رشد ۴۱ درصدی اجاره‌

متوسط قیمت هر مترمربع خانه در تهران به حدود ۴۸ میلیون تومان رسید، همچنین شاخص اجاره‌بها در تهران و کل مناطق شهری نسبت به ماه گذشته به ترتیب ۲.۵ و ۳ درصد رشد داشته است. این شاخص نسبت به آذرماه سال گذشته به ترتیب ۴۱.۳ و ۴۶.۴ درصد رشد را تجربه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گزارش تحولات بازار معاملات مسکن در آذرماه ۱۴۰۱ روز گذشته منتشر شد. در آذرماه ۱۴۰۱، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به ۱۰.۲ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲۷.۲ و ۴.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۴۸۰.۷ میلیون ریال بود که حاکی از افزایش ۲.۹ درصدی نسبت به ماه قبل است.

حجم معاملات مسکن چه تغییری کرده است؟

در آذرماه ۱۴۰۱، ۱۰,۱۸۴ معامله ثبت شده که ۲۹ درصد از این تعداد واحدهای با عمر بنای تا پنج سال ساخت به خود اختصاص داده است، قابل ذکر است که این آمار در آذرماه سال گذشته ۳۳.۲ درصد بود که بیانگر کاهش ۴.۲ درصدی است. همچنین تعداد واحدهای معامله شده نسبت به سال گذشته حدود ۹ درصد کاهش داشته است.

سهم واحدهای با عمر شش تا ۱۰ سال در معاملات آذرماه سال‌جاری نسبت به سال گذشته ۳.۶ درصد کاهش داشته است، همچنین تعداد معاملات این واحدها نسبت به آذرماه سال گذشته کاهش ۱۳.۸ درصدی را تجربه کرده است.

اما حجم معاملات واحدهای مسکونی با سن بنا یازده تا پانزده سال در این ماه افزایش ۲۳.۲ درصدی داشته و از ۱۳۸۴ واحد به ۱۷۰۵ رسیده است. سهم این واحدها در معاملات آذرماه ۱۴۰۱ نیز ۱۶.۷ درصد افزایش را تجربه کرده است.

درمجموع حجم معاملات واحدهای مسکونی با سن بناهای مختلف در تهران با افزایش ۴.۲ درصدی از ۹۷۷۲ واحد به ۱۰,۱۸۴ واحد رسیده است. قابل ذکر است که حجم معاملات در آذرماه ۱۴۰۰ نسبت به آذرماه ۱۳۹۹، ۲۸۲.۵ درصد افزایش داشت.

فروش متری ۴۸ میلیون/ رشد ۴۱ درصدی اجاره‌

بیشترین معاملات در کدام مناطق تهران انجام شد؟

در آذرماه سال جاری در مناطق ۲۲ گانه تهران، منطقه ۵ (شامل محلات پونک، باغ فیض، کن و… است) نیز با سهم ۱۵ درصدی از کل معاملات، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. مناطق ۱۰، ۲ و ۴ نیز به ترتیب با سهم ۹.۴، ۹.۳ و هشت درصد نیز در رتبه‌های دوم، سوم و چهارم قرار گرفته است.

فروش متری ۴۸ میلیون/ رشد ۴۱ درصدی اجاره‌

قیمت خانه در آذرماه چه تغییری کرد؟

متوسط قیمت هر متر مربع خانه در تهران به حدود ۴۸ میلیون تومان رسید. قیمت هر متر خانه در تهران در آبان ماه ۱۴۰۱ نیز ۴۶.۷ میلیون تومان بود که در آذرماه رشد ۲.۹ درصدی را تجربه کرد. همچنین نسبت به آذرماه سال گذشته ۴۷.۵ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است، قابل ذکر است که متوسط قیمت هر متر مربع خانه در تهران در آذرماه سال گذشته ۳۲.۵ میلیون تومان بود.

در این ماه گران‌ترین خانه در منطقه ۱ تهران حدود ۹۴.۴ میلیون تومان و ارزان‌ترین خانه در منطقه ۱۸ با قیمت حدود ۲۴.۵ میلیون تومان به ثبت رسید.

فروش متری ۴۸ میلیون/ رشد ۴۱ درصدی اجاره‌

تحولات بازار رهن و اجاره در آذرماه ۱۴۰۱

شاخص اجاره بها در تهران و کل مناطق شهری نسبت به ماه گذشته به ترتیب ۲.۵ و ۳ درصد رشد داشته است. این شاخص نسبت به آذرماه سال گذشته به ترتیب ۴۱.۳ و ۴۶.۴ درصد رشد را تجربه کرده است.

متوسط قیمت هر متر خانه در مناطق ۲۲ گانه تهران

فروش متری ۴۸ میلیون/ رشد ۴۱ درصدی اجاره‌

کد خبر 630464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.