ترین‌های هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال

در هفته چهاردهم لیگ برتر، پرسپولیس و پیکان در صدر ترین‌های هفته بودند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طی هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال همه چیز به کام پرسپولیس رقم خورد. این تیم هم در جدال حساس مقابل گل‌گهر سه امتیاز را از آن خود ساخت و هم با توجه به توقف دو مدعی دیگر یعنی استقلال و سپاهان، فاصله خود را در صدر جدول با این دو تیم بیشتر کرد.

در پایین جدول نیز دیدار حساس بین مس کرمان و ملوان، دو تیم انتهای جدولی با تساوی بدون گل به پایان رسید و صنعت نفت نیز در حالی که با دو گل از ذوب‌آهن پیش افتاده بود، در نهایت برد را با تساوی عوض کرد. در انتهای جدول تنها نفت مسجد سلیمان با شکست خانگی مقابل آلومینیوم، اختلافش با تیم‌های بالاتر بیشتر شد.

نتایج هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:

ذوب آهن ۲- صنعت نفت ۲

نفت مسجد سلیمان صفر- آلومینیوم اراک یک

استقلال صفر- مس رفسنجان صفر

فولاد صفر- هوادار صفر

مس کرمان صفر- ملوان صفر

پیکان یک- سپاهان صفر

نساجی ۲- تراکتور صفر

گل‌گهر صفر- پرسپولیس ۲

مروری خواهیم داشت بر ترین‌های هفته چهاردهم لیگ برتر از نگاه ایمنا:

بازی هفته: ذوب‌آهن ۲- صنعت نفت آبادان ۲

یکی از معدود بازی‌های زیبای لیگ برتر طی چند هفته اخیر، جدال ذوب‌آهن و صنعت نفت بود؛ دیداری که در ابتدا این صنعت نفت بود که با دو گل و برخلاف پیش‌بینی‌ها جلو افتاد اما بازگشت ذوب‌آهن در دقایق پایانی بازی مانع شکست خانگی سبزپوشان اصفهانی شد. نزدیک به نیمی از گل‌های هفته چهاردهم در این دیدار به ثمر رسید.

ترین‌های هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال

تیم هفته: پرسپولیس

در آخرین جدال مستقیم مدعیان قهرمانی در نیم‌فصل این پرسپولیس بود که با پیروزی در سیرجان مقابل گل‌گهر نشان داد به شایستگی در رتبه نخست جدول تکیه زده است. شاگردان گل‌محمدی واکنش خوبی به دو تساوی در ورزشگاه آزادی در دو هفته اخیر داشتند و با توجه به توقف دیگر مدعیان، این برد که با دو گل زیبا حاصل شد بیش از پیش پرسپولیس را پیش انداخت.

پرسپولیس در شرایطی این بازی را برد که دو مهاجم خارجی خود را به دلایل مختلف در هفته‌های اخیر از دست داده بود و حتی نتیجه تساوی در این دیدار هم برای این تیم نتیجه خوبی به شمار می‌رفت اما امیر قلعه‌نویی، مربی معمولاً بازنده مقابل پرسپولیس نشان داد حتی به پرسپولیس بدون مهاجم هم نه نمی‌گوید و مقابل این تیم حرفی برای گفتن ندارد.

ترین‌های هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال

سرمربی هفته: مجتبی حسینی (پیکان)

مجتبی حسینی، جدال تاکتیکی با مورایس را به لطف هوش بالای خود از این مربی برد. حسینی پس از متوقف کردن پرسپولیس در هفته گذشته، این هفته نیز با چند بازیکن جوان و جویای نام سپاهان را با همه ستاره‌های میلیاردی‌اش شکست داد تا نشان دهد در فوتبال همه چیز پول نیست.

مجتبی حسینی در دیدار با سپاهان به خوبی ضعف سپاهان را شناسایی کرد و با تعویض‌های به موقع بازی را به سود خود به پایان رساند. در این هفته همچنین یحیی گل‌محمدی نیز دیگر مربی شایسته بود که تیمش بهترین نتیجه هفته را کسب کرد.

دروازه‌بان هفته: علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)

دروازه‌بان پرسپولیس با مهار پنالتی در دقایق ابتدایی دیدار با گل‌گهر تیمش را در بازی نگه داشت. این مهار سرنوشت ساز شاید صدرنشین لیگ یا شاید سرنوشت ادامه لیگ را تغییر داد. بیرانوند در روزی که علاوه بر مهار پنالتی، در طول بازی نیز با خروج‌های به موقع به کمک تیمش آمد به شایستگی برترین دروازه‌بان هفته بود.

مدافع هفته: رامتین سلیمان‌زاده (مس رفسنجان)

یکی از بهترین بازیکنان مس رفسنجان در دیدار مقابل استقلال بدون شک رامتین سلیمان‌زاده، دفاع وسط این تیم بود. او در روزی که نقش زیادی در خنثی شدن حملات استقلال و بسته ماندن دروازه مس داشت به خوبی مهاجمان ریزنقش استقلال را مهار کرد تا بار دیگر ارزش‌های خود را در ترکیب مس به نمایش بگذارد. دیگر مدافع شایسته هفته نیز سامان فلاح، مدافع وسط جوان پیکان بود که دروازه تیمش را در جریان برد یک بر صفر مقابل سپاهان بسته نگه داشت.

ترین‌های هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال

هافبک هفته: سینا اسدبیگی (پرسپولیس)

اسدبیگی که به نحوی مشکوک و جنجالی از ذوب‌آهن به مقصد پرسپولیس جدا شد، در روزی که در ترکیب ثابت پرسپولیس قرار گرفته بود اولین گلش را با پیراهن این تیم به ثمر رساند. گل او که احتمالاً جزو گل‌های زیبای نیم‌فصل نیز لقب می‌گیرد به نوعی تکلیف بازی را مشخص کرد.

او در روزی که عملکرد خوبی در میانه میدان پرسپولیس داشت شایسته انتخاب به عنوان هافبک برتر هفته بود، هرچند در این هفته ایوب کلانتری، هافبک نساجی نیز با دو پاس گل مقابل تراکتور، دیگر هافبک برتر هفته بود.

مهاجم هفته: رضا جعفری (نساجی)

در لیگ دفاعی ایران که در هر هفته به ندرت شاهد گلزنی مهاجمان هستیم به سختی می‌توان مهاجم برتر هفته انتخاب کرد. با این حال در این هفته رضا جعفری به لطف گل زیبایی که مقابل تراکتور به ثمر رساند در کنار محمدرضا آزادی، مهاجم آلومینیوم برترین مهاجم هفته بود.

گل هفته: سینا اسدبیگی (پرسپولیس)

زیباترین گل‌ها نیاز به کمی چاشنی شانس هم دارند. نخستین گل اسدبیگی با پیراهن پرسپولیس گلی زیبا در یکی از حساس‌ترین بازی‌های حساس نیم‌فصل اول شد. یک شوت غیرقابل‌مهار که تضمین کننده برد مهم پرسپولیس مقابل تیم امیر قلعه‌نویی بود.

کد خبر 630441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.