راهکار شهر آلمانی برای تامین امنیت شبانه

ویسبادن یکی از اولین شهرهای آلمان است که به مقابله با مشکل ناامنی هنگام پیاده‌روی شبانه اقدام کرده است؛ مسئولان شهر، برقراری ارتباط تلفنی با یک نهاد را به عنوان راهکاری برای حفظ شرایط روحی افراد هنگام تردد تنها اعلام کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این شهر با همکاری بنیاد Heimwegtelefon خدمات بسیار منحصربه‌فردی را برای امنیت شهر پوشش می‌دهد. این نهاد به افرادی که طی پیمودن مسیر دچار حس ناامنی و ترس می‌شوند، اجازه می‌دهد با یک داوطلب تماس تلفنی برقرار کنند. شخص پاسخگو تا زمانی که تماس‌گیرنده به خانه برگردد، پشت تماس تلفنی باقی می‌ماند یا در صورت لزوم با پلیس تماس می‌گیرد.

تفریحات شبانه ویسبادن مقصد اصلی اغلب جوان‌ها در اواخر شب است و به همین دلیل تردد شبانه در این شهر زیاد است. طبق بیانیه مطبوعاتی شهرداری، داشتن چنین خدماتی در اطراف شهر می‌تواند به مردم کمک کند تا احساس امنیت بیشتری کنند، در حالی که سطح حفاظتی به اندازه داشتن یک اسکورت یا راننده شخصی نیست، صحبت کردن تلفنی با یک نفر می‌تواند اضطراب زیادی را از بین ببرد.

راهکار شهر آلمانی برای تامین امنیت شبانه

در حالی که این سرویس هنوز بسیار گسترده نیست، محبوبیت آن هر روز در حال افزایش است. زنان، تماس‌گیرندگان اصلی این نهاد هستند، اما مردان نیز زمانی که احساس خطر می‌کنند، تماس می‌گیرند.

در سال ۲۰۲۱، این انجمن حدود هشت هزار تماس دریافت کرد. ۷۶ درصد از تماس‌گیرندگان زن، ۲۲ درصد مرد و حدود دو درصد نیز تنوع جمعیتی را نشان می‌داد. از مجموع این تماس‌ها، تنها در ۱۵ مورد سازمان مجبور به تماس با پلیس بوده است که ۰.۲ درصد از تماس‌ها را تشکیل می‌دهد و این خبر بسیار خوبی است.

هر تماس تلفنی با اعلام نام و حدود تقریبی محل تردد تماس‌گیرندگان آغاز می‌شود، بنابراین سازمان می‌تواند در صورت بروز شرایط اضطراری، این اطلاعات را به پلیس تحویل دهد. این مؤسسه تنها برای موارد اضطراری نیست بلکه بعضی از افراد نیاز دارند تا در موقعیتی خاص، کسی با آن‌ها صحبت کند و به همین علت می‌توانند با این نهاد تماس تلفنی برقرار کنند.

کد خبر 630416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.