پیش‌بینی کاربردهای آینده متاورس در شهرها

بنیاد آینده دبی در امارات متحده عربی به انتشار گزارشی مبنی بر کاربردهای آینده متاورس در شهرهای سراسر جهان پرداخته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در گزارش جدید بنیاد آینده دبی بر کاربردهای متاورس در جنبه‌های مختلف شهری نظیر اقتصاد، کسب‌وکار، سفر، سرگرمی، آموزش، ارتباطات و املاک و مستغلات در آینده تمرکز شده است. محققان در تهیه این گزارش چهار مؤلفه مهم را که به دولت‌ها و کمپانی‌ها در رسیدن به موفقیت در حوزه متاورس کمک می‌کند، مورد بررسی قرار داده‌اند. این مولفه‌ها شامل تقویت همکاری بین دولت و بخش‌های خصوصی، توسعه قوانین جدید مربوط به حفاظت از داده‌ها و خطرات مرتبط با امنیت سایبری، تعریف نقش‌ها و مسئولیت‌های مهم همه ذی‌نفعان و ارتقای اتخاذ فناوری‌های پیشرفته و تعامل تجربیات است.

در این گزارش آمده است که دولت‌ها و نهادها باید اقداماتی خلاق برای افزایش مزایای اجتماعی-اقتصادی ناشی از متاورس پیاده کنند که بسیار سریع‌تر از اینترنت رشد می‌کند. علاوه بر این، تمام ذی‌نفعان موظف هستند تلاش‌های خود را برای یافتن رویکردهای جدید به منظور افزایش همکاری با یکدیگر در زمینه متاورس ادامه دهند و همواره ایده‌های خود را برای بهره‌برداری هرچه بیشتر از آن به اشتراک بگذارند. مهم‌تر از همه این است که در گزارش جدید بر انجام مطالعات کافی پیش از پیاده‌سازی هرگونه پروژه متاورس تاکید شده است تا امکان اعتماد متقابل بین توسعه‌دهندگان افزایش یابد و به دنبال آن، طرح‌هایی ارزشمند شکل گیرد.

پیش‌بینی کاربردهای آینده متاورس در شهرها

این گزارش چگونگی ارزشمند شدن متاورس را به روش‌های مختلف از بهبود توانایی افراد برای نظارت تا کمک به شهرها برای رسیدن به برابری دیپلماتیک نشان می‌دهد و مدیران را برای راه‌اندازی یک تیم قدرتمند در زمینه متاورس یاری می‌کند. به چالش کشیده شدن پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی امروز به وسیله متاورس از دیگر پیش‌بینی‌های گزارش است که با اشاره بر استدلال‌های مختلف، ثروتمندتر شدن میلیاردها نفر از مردم جهان را به روش‌های مجازی جدید به دنبال خواهد داشت.

بنیاد آینده دبی ادعا کرده است که در آینده دانش خود را در مورد متاورس با سایر نهادهای سراسر جهان به اشتراک خواهد گذاشت تا به دولت‌ها، مراکز کاری و مردم کمک کند از فرصت‌های حاصل از فناوری‌های پیشرفته بیشترین بهره را ببرند.

پیش‌بینی کاربردهای آینده متاورس در شهرها

کد خبر 630411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.