واکسیناسیون مهم‌ترین روش مقابله با سویه جدید کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به سرعت انتشار بالای سویه‌های جدید کرونا، گفت: واکسیناسیون مهم‌ترین روش برای مقابله با سویه‌های جدید کرونا و شیوع بیشتر آن در جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدوحید حسینی امروز -شنبه دهم دی‌ماه- در نشست ستاد مدیریت کرونا، با بیان اینکه بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مواردی از سویه‌های جدید کرونا ویروس در کشور مشاهده شده است، اظهار کرد: مجموعه سلامت استان فارس برای مواجهه با این سویه‌ها آمادگی لازم را دارد.

وی با اشاره به اینکه مدت طولانی از دریافت دوزهای قبلی واکسن کرونا می‌گذرد، ادامه داد: در حال حاضر و با گذشت مدت طولانی از دوزهای واکسن کرونا، سطح ایمنی در جامعه کاهش یافته است، از این رو ضروری است مردم استان فارس با مراجعه به مراکز واکسیناسیون نسبت به دریافت دوز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند، تا با افزایش سطح ایمنی در جامعه، موج جدید بیماری پیامد نگران کننده‌ای به همراه نداشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: سرعت انتشار سویه‌های جدید کرونا بسیار بالا است، در این راستا واکسیناسیون مهم‌ترین روش برای مقابله با ابتلاء به کرونا و شیوع بیشتر آن در جامعه است، همچنین باید به این نکته توجه کرد که رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کنار دریافت واکسن ضروری است و مردم استان باید با پرهیز از عادی‌انگاری به افزایش ایمنی خود و خانواده کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: از مردم درخواست می‌کنم تا با اقدام به موقع نسبت به تزریق واکسن، ایمنی خود را در برابر این بیماری افزایش دهند.

کد خبر 630349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.