هشدار زرد هواشناسی/ افزایش غلظت آلاینده‌ها در اصفهان تا ۳ روز آینده پیش‌بینی می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به هشدار زرد هواشناسی امروز با تداوم شرایط پایدار جوی، گفت: از امروز تا اواخر روز چهارشنبه سیزدهم دی‌ماه سکون نسبی و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در کلان‌شهر اصفهان و مناطق صنعتی پیش‌بینی می‌شود.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، جوی پایدار روی استان حاکم است و با توجه به شرایط، برای تمام نقاط استان جوی آرام، پایدار و در مناطق صنعتی و کلان‌شهر اصفهان همراه با غبار محلی و افزایش مواد آلاینده پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه جوی پایدار بر استان حاکم است، افزود: طی روز سه‌شنبه دوازدهم و چهارشنبه سیزدهم دی‌ماه با توجه به تشدید شرایط پایداری جوی، کاهش کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها محسوس‌تر خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار زرد هواشناسی امروز با تداوم شرایط پایدار جوی، تصریح کرد: از امروز تا اواخر روز چهارشنبه سیزدهم دی‌ماه سکون نسبی و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در کلان‌شهر اصفهان و مناطق صنعتی پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: افزایش شاخص کیفیت هوا، کاهش دید و کیفیت هوا، کاهش کیفی هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت نبود مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در بعضی ساعت‌ها در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها، از اثرات مخاطرات این سامانه پایدار جوی بر استان است.

معتمدی اظهار کرد: مدیریت بهینه در استفاده از سوخت‌های فسیلی، کاهش تردد غیرضروری و حرکات ورزشی در فضای باز، به‌ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشینه دما در ۲۴ ساعت آینده بین یک تا دو درجه افزایش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا، به منفی چهار درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به انتظار ورود سامانه بارشی از روز چهارشنبه در استان، خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین‌میاندشت با دمای منفی ۱۸ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان اصفهان هستند.

کد خبر 630328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.