آب و بیکاری ۲ مشکل مهم شهرستان فارسان است

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: شهرستان فارسان با مشکل آب شرب، بیکاری و از دست دادن نیروی کار مواجه است، اما اصلی‌ترین مسئله آن آب آشامیدنی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحمد هاشمی امروز _شنبه دهم دی‌_ در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکل تکمیل‌نشدن آسفالت کمربندی فارسان، اظهار کرد: تنها یک لاین این مسیر آسفالت و رها شده است. روستای ده‌چشمه در شهرستان فارسان معروف به دهکده توریستی است که نیاز به لایروبی دارد تا کشاورزان بیشتر از این آسیب نبینند و از آنجا که جاده دشتک-فارسان مورد توجه شهرستان است، امیدواریم این جاده به بهره‌برداری برسد.

وی مشکل فاضلاب شهر پردنجان و نبود کارشناسی درست در انشعابات آن، مشکل لوله آب‌رسانی شهر چلیچه، ساخته نشدن مدرسه خیری حضرت خدیجه در شهر چلیچه به‌رغم اینکه تاکنون خیر ۵۰۰ میلیون تومان جهت ساخت آن کمک کرده است، مشکل چهاربانده نشدن جاده جونقان، مشکل خرید قلعه جونقان، لایروبی نکردن رودخانه گشنیزجان و بهره‌برداری نکردن از شبکه بهداشت روستای چغاهست به‌رغم واگذاری زمین برای افراد خیر را از مشکلات بارز شهرستان فارسان دانست و خواستار رسیدگی مسئولان ذی‌ربط شد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: این استان جزو استان‌های کم‌برخوردار است و محرومیت‌های زیاد آن باعث مشکلات متعددی شده است؛ شهرستان فارسان علاوه بر این مشکلات دارای مشکل آب شرب، بیکاری و از دست دادن نیروی کار است، اما اصلی‌ترین مسئله آن آب آشامیدنی است.

وی خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی شهرستان‌ها باید مشکلات موجود در هر شهرستان را جمع‌بندی و در شورای اسلامی استان پس از بررسی، اولویت‌بندی کنند تا در پیشبرد امور سریع‌تر گام برداشته شود؛ البته برای پیگیری بهتر مشکلات و تسریع در رفع آن نیاز به همکاری بیشتر بین شوراهای استان و مجمع نمایندگان استان داریم.

هاشمی افزود: مباحث دینی و اعتقادی بیشتر در شهرها آموزش داده می‌شود و روستاها مورد غفلت قرار گرفته است؛ وجود فضای مجازی و نبود آموزش‌های دینی لازم باعث شده است بعضی معضلات از روستاها به شهرها وارد شود که غیرقابل جبران است.

وی تصریح کرد: شوراهای اسلامی پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند و به نوعی جایگاه چانه‌زنی و رایزنی دارند که در این میان باید مسئولان اجرایی به مطالبات شوراهای اسلامی بیشتر رسیدگی کنند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به مشکل اراضی ملی و مستثنیات در استان خاطرنشان کرد: در بعضی از نقاط مشاهده می‌شود زمین ملی به خانه‌های مسکونی چسبیده و همین موضوع منجر به مشکلات مختلف برای شهرداری، دهیاری و مردم شده است.

کد خبر 630297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.