توضیح نقدعلی درباره مازوت‌سوزی در اصفهان/ ناترازی تولید انرژی باید رفع شود

عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سهم دوچهلمی نیروگاه شهید محمد منتظری در تولید انرژی برق کشور گفت: دلیل بازدید از نیروگاه شهید منتظری گزارشی بود که به‌تازگی درباره ناترازی در انرژی شامل گاز و برق در صحن علنی مجلس ارائه شد که گزارش قابل توجهی بود.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص بازدید از نیروگاه شهید محمد منتظری اصفهان اظهار کرد: این نیروگاه از نزدیک به ۴۰ هزار مگاوات برق تولیدی کشور، حدود ۱۶۰۰ مگاوات برق مورد نیاز شبکه را تولید می‌کند که این نشان‌دهنده اهمیت نیروگاه برق شهید محمد منتظری است.

وی با اشاره به سهم دوچهلمی تولید برق کشور در این نیروگاه افزود: دلیل بازدید از نیروگاه شهید منتظری گزارشی بود که به تازگی درباره ناترازی در انرژی شامل گاز و برق در صحن علنی مجلس ارائه شد که گزارش قابل توجهی بود.

وی ناترازی انرژی را مشکل کنونی در بخش‌های صنعتی و ساختمان‌های مسکونی دانست و گفت: اگر تدبیری برای این موضوع اندیشیده نشود در آینده مشکل شدیدتر خواهد شد، همچنین موضوع مصرف مازوت که به بحث داغ این روزها تبدیل شده به دلیل همین ناترازی است.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی همراهی مردم را برای حل مشکلات ناترازی انرژی ضروری دانست و خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاران و حاکمیت نیز باید برای مدیریت مصرف انرژی و تغییر سبک زندگی و الگوی مصرف انرژی تلاش جدی‌تری کنند زیرا به دلیل مصرف بالا و سوءمصرف و بی‌توجهی به شیوه‌های بهینه مصرف مجبور می‌شویم بسیاری از صنایع را به حالت تعطیل یا نیمه‌تعطیل در بیاوریم تا به بخش مصرف خانگی ضربه وارد نشود.

وی بازدید از نیروگاه برق منتظری اصفهان را راهگشا دانست و ادامه داد: تصمیماتی پیرامون اقدامات مجلس برای تعامل با وزارت نیرو گرفته شد و به‌طور کلی بازدید مؤثری بود زیرا اطلاعات میدانی جدیدی در اختیار ما قرار داد.

حجت‌الاسلام نقدعلی اظهار امیدواری کرد که این اطلاعات برای توسعه و سرمایه‌گذاری‌های جدید و تولید بالاتر با کمترین میزان مصرف گاز در دستور کار قرار گیرد و گفت: این موارد قرار است در رایزنی مجلس با وزیر نیرو مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 630280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.