برگزاری اردوی طلایه‌داران مقاومت در کرمان

به همت بسیج دانشجویی دانشگاه باهنر و در آستانه سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی، اردوی «طلایه‌داران مقاومت» در کرمان افتتاح شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از بسیج‌نیوز، اردوی طلایه‌داران مقاومت به همت بسیج دانشجویی دانشگاه باهنر افتتاح شد.

امام جمعه کرمان در این مراسم با اشاره به اینکه دو اصل برای رشد انسان وجود دارد، اظهار کرد: ما به گونه‌ای خلق شده‌ایم که یا اثر گذار هستیم یا اثر پذیر به این معنی که یا مؤثریم یا متأثریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیدادی‌سلیمانی افزود: شهید سلیمانی از جوانی سعی می‌کرد فردی اثرگذار باشد و در این زمینه نیز موفق بود.

وی گفت: تربیت شهید سلیمانی شاخص بود و والدین این شهید خود نمونه‌ای از اخلاص و تعبد بودند.

امام جمعه کرمان ادامه داد: در دوران دبستان حاج‌قاسم با برادر خود با هم در مدرسه درس می‌خواندند؛ برادر ایشان می‌گوید که زمانی که به خانه می‌رسیدیم من و قاسم در یک ظرف غذا می‌خوردیم، یک روز رو به مادر گفت من با برادرم غذا نمی‌خورم، مادر گفت نمی‌شود؛ روز بعد نیز دوباره قاسم به مادرم گفت که ظرف غذای من جدا کنید و مادر گفت نمی‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیدادی‌سلیمانی، ضمن اشاره به مطلب فوق تصریح کرد: برادر شهید سلیمانی عنوان کرده بود که قاسم رو به مادرم گفت اگر ظرف غذای من را جدا نمی‌کنید، من غذا نمی‌خوردم و بعد از آن مادر ظرف غذای او را جدا کرد؛ برادرم غذای خود را سه قسمت کرد و یک قسمت را خورد و دو قسمت دیگر را با خود به مدرسه برد و به کسانی که از روستاهای دیگر می‌آمدند، تقسیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: این مسئله نشان می‌دهد که شهید سلیمانی از ابتدا قرار است فرد ویژه‌ای شود و این ویژه شدن را خودش انتخاب کرده است.

وی گفت: باید این نوع رفتار و فداکاری و ایثار را در جامعه تسری دهیم و برای تربیت افراد این چنینی تلاش کنیم.

کد خبر 630271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.