کمبود بیش از ۶۰ هزار نیرو در حوزه بهداشت

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کمبود نیرو در حوزه درمان را بیش از ۲۴ هزار نفر دانست و گفت: در حوزه بهداشت نیز با کمبود بیش از ۶۰ هزار نیرو مواجه هستیم که می‌تواند منجر به نارضایتی مردم شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از وبدا، سیف‌الله مرادی اظهار کرد: لازم است سطح کمی و کیفی خدمات و نوع خدمت ارائه شده با رضایت حداکثری مردم همراه باشد، در سال‌های اخیر ثابت کردیم که چه اندازه سلامت مردم ارزشمند است که اوج آن را در ایام اوج بحران کرونا مشاهده کردیم.

وی کمبود نیرو در حوزه درمان را بیش از ۲۴ هزار نفر دانست و ادامه داد: بحث کمبود نیرو در حوزه سلامت تنها به بیمارستان‌ها ختم نمی‌شود، بلکه در حوزه بهداشت نیز این کمبودها به صورت عیان وجود دارد و در حوزه بهداشت بیش از ۶۰ هزار نیرو کمبود داریم، در سایر حوزه‌ها نیز با کمبود حدود ۱۷ هزار نیرو مواجه هستیم که این موضوع در نهایت می‌تواند منجر به نارضایتی مردم شود.

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کمبود نیرو در این وزارتخانه را چالشی مزمن دانست و تصریح کرد: این کمبودها می‌تواند خطرات جدی را برای بهداشت و درمان کشور ایجاد کرده و سلامت مردم و کیفیت ارائه خدمات را به خطر بیاندازد، در عین حال خستگی و فرسودگی را در بین نیروهای سلامت کشور ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تأمین نیروی انسانی در مجموعه‌های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جلسات متعددی را با معاون رئیس‌جمهور، رئیس سازمان استخدامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار کرده‌ایم، افزود: نمایندگان این سازمان‌ها به‌صورت مستمر و میدانی در جریان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت هستند و از کمبود نیرو برای راه‌اندازی این پروژه‌ها اطلاع دارند.

مرادی اضافه کرد: زمانی که مجوز استخدامی صادر نشود و نیرو به‌اندازه کافی نباشد، نباید از یک طرف انتظار کیفیت در ارائه خدمات را داشته باشیم و از طرف دیگر نیز هزینه‌ها برای ساخت مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق محروم معطل تأمین نیرو می‌ماند.

وی گفت: درخواست ما از سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی این است که مجوز جذب حداقل ۱۰۰ هزار نفر برای ارتقای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم را هرچه سریع‌تر صادر و ردیف اعتباری آن توسط برنامه و بودجه تأمین شود، اما تصمیمات ما توسط این دو سازمان تاکنون وتو شده است.

کد خبر 630264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.