ساخت سالن نمایش در چهارباغ به پویایی تئاتر اصفهان کمک می‌کند

یک بازیگر و کارگردان تئاتر با بیان اینکه با مشکل نبود سالن تئاتر حرفه‌ای در اصفهان روبه‌رو هستیم، گفت: اگر سالن تئاتر چهارباغ به همت شهرداری اصفهان تأسیس شود، به رفع مشکل کمبود فضا و سالن نمایش این شهر کمک قابل‌توجهی خواهد شد و نگرانی اهالی این عرصه کمی برطرف می‌شود.

اسماعیل موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با مشکل کمبود سالن حرفه‌ای نمایش و ساخت سالن تئاتر در محور چهارباغ اظهار کرد: یکی از چالش‌های جدی که تئاتر اصفهان همواره با آن روبه‌رو بوده، نداشتن سالن‌های نمایش مناسب است؛ جدا از این مقوله نداشتن درجه‌بندی سالن‌های نمایش نیز یکی دیگر از چالش‌های حوزه تئاتر اصفهان است.

وی افزود: اگر سالن تئاتر چهارباغ به همت شهرداری اصفهان تأسیس شود به رفع مشکل کمبود فضا و سالن نمایش این شهر کمک قابل‌توجهی خواهد شد و نگرانی اهالی این عرصه کمی برطرف می‌شود. حتی می‌توان با بخش‌بندی از این سالن استفاده کرد، به‌عنوان‌مثال تئاتر دانشگاهی در سالن مخصوص به خود یا تئاتر حرفه‌ای، نمایش‌های کمدی و انواع دیگر در سالن‌های مجزا اجرا شود؛ چنین نگاه‌هایی سبب می‌شود که مخاطب به دلیل حق انتخابی که برای تماشای نمایش موردعلاقه‌اش به وی داده می‌شود، بیشتر جذب شود.

تبعات نبود سالن‌های حرفه‌ای تئاتر

این بازیگر و کارگردان تئاتر اصفهان با بیان اینکه درهم‌آمیختگی به تئاتر ضربه می‌زند،؛ خاطرنشان کرد: در اصفهان در هر سالن، هر نمایشی اجرا می‌شود، در صورتی‌که ممکن است آثار در سطح یکدیگر نباشد؛ بنابراین استقبال مخاطب‌ها برای مشاهده تئاتر در آن سالن به‌مرور کم می‌شود و در طولانی‌مدت به بدنه تئاتر شهر آسیب جدی وارد می‌کند.

وی گفت: ما با مشکل نبود سالن تئاتر حرفه‌ای روبه‌رو هستیم و سالن‌هایی با ستون‌های قاب عکسی داریم، اما امروزه اهالی تئاتر نیاز به سالن‌های حرفه‌ای دارند و باید امکانات ویژه داشته باشند؛ سالن‌هایی که به اجرای تئاتر تجربی و تئاترهای نوآور کمک کند و حرفی برای گفتن داشته باشد.

موحدی ادامه داد: مشخص نیست سالن‌های موجود بر چه مبنا و الگویی تأسیس شده است؛ هرچه هست سالن‌های موجود، سالن‌های غیراستانداردی است که در آن نمایش اجرا می‌شود.

وی با اشاره به تأسیس سالن تئاتر چهارباغ تصریح کرد: با اضافه شدن این فضا هم به پویایی گروه‌ها افزوده می‌شود و هم سالن‌ها از امکانات حرفه‌ای و استاندارد مانند تجهیزات نور، اتاق گریم تخصصی بهره‌مند می‌شوند؛ طبیعتاً این جریان به افزایش تعداد اجراها نیز کمک می‌کند.

این بازیگر و کارگردان تئاتر اصفهان درباره محل و جانمایی سالن حرفه‌ای تئاتر اضافه کرد: جانمایی این سالن در چهارباغ مناسب است، زیرا چهارباغ پیشینه‌ای فرهنگی دارد و یکی از خیابان‌های اصلی گردشگری اصفهان محسوب می‌شود.

کد خبر 630259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.