تاکنون سویه جدید اومیکرون در اصفهان مشاهده نشده است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تاکنون موارد ابتلا به سویه جدید اومیکرون با نام‌های BQ۱ و XBB در اصفهان مشاهده نشده است.

پژمان عقدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه تاکنون سه مورد مبتلا به سویه جدید اومیکرون در کشور شناسایی شده است، اظهار کرد: تاکنون موارد ابتلاء به سویه جدید اومیکرون با نام‌های BQ۱ و XBB در اصفهان مشاهده نشده است.

وی با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ادامه داد: تقویت سیستم ایمنی، تزریق واکسن، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون و فاصله گذاری اجتماعی همچون گذشته مورد تاکید است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به تزریق دوز یادآور واکسن، تصریح کرد: اگر از آخرین دوز تزریقی شش ماه گذشته باشد، لازم است نسبت به تزریق دوز یادآور اقدام شود.

وی اضافه کرد: حتی اگر سویه جدیدی از کرونا وارد کشور نمی‌شد، به‌طورقطع پیک هشتم را در کشور شاهد بودیم، اکنون که سویه جدید وارد کشور شده است به احتمال زیاد طی دو تا چهار هفته آینده سویه غالب در کل کشور BQ۱ و XBB می‌شود.

عقدک خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر سویه‌های قبلی اومیکرون در استان اصفهان شایع و رایج است و ۵۳ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های اصفهان بستری و هشت نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) هستند.

کد خبر 630243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.