مازوت‌سوزی در اصفهان به‌رغم حجم سنگین آلایندگی‌ها/ کاهش آلایندگی اتوبوس‌های شهری

شهردار اصفهان گفت: تمام خودروهای تردد کننده در سطح شهر سهم پنج درصدی در آلایندگی هوا دارند و مبدا بیشتر آلاینده‌ها کارخانجات اطراف شهر است، با این وجود این روزها نیروگاه اصفهان سوخت خود را تغییر داده و از مازوت استفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا علی قاسم‌زاده امروز _شنبه دهم دی_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» با اشاره به وضعیت آب‌وهوای اصفهان اظهار کرد: بهبود وضعیت آب‌وهوا یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری، شهروندان و علاقه‌مندان به اصفهان است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌هایی که می‌توانند در بهبود شرایط نقش داشته باشند، باید کمک کنند تا از این وضعیت خارج شویم، ادامه داد: بخشی از وضعیت آلایندگی به حمل‌ونقل عمومی و شهرداری بازمی‌گردد که در این راستا توانستیم این مهم را کنترل و مدیریت کنیم.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه تمام دستگاه‌های شهرداری موظف شده‌اند سیستم‌های خود را ارتقا دهند، افزود: در این راستا شرکت واحد اتوبوسرانی شرایط قابل دفاعی دارد، زیرا ابتدا سوخت ناوگان ارتقا یافت سپس فیلتر بر روی اتوبوس‌ها نصب شد تا از بروز آلودگی جلوگیری کند، بنابراین مردم در سطح شهر کمتر اتوبوس دودزا می‌بینند، اما اگر شهروندان در سطح شهر اتوبوس دودزا مشاهده کردند، آن را انعکاس دهند تا رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه خودروهایی که در سطح شهر ترددمی‌کنند سهم پنج درصدی در آلایندگی هوا دارند و مبدا بیشتر آلاینده‌ها کارخانجات اطراف شهر است، تاکید کرد: با این وجود این روزها نیروگاه اصفهان سوخت خود را تغییر داده و از مازوت استفاده می‌کند.

قاسم‌زاده تصریح کرد: تمام مسئولان و مردم به این وضعیت اعتراض دارند که چرا با این حجم سنگین آلایندگی در اصفهان، مازوت‌سوزی انجام می‌شود.

وی گفت: امیدوارم کسانی که در این زمینه تصمیم‌گیرنده هستند، بدانند شرایط خوبی نیست و تنفس در این شهر سخت شده است، چراکه میزان ابتلاء به بیماری‌هایی که از مواد معلق در هوا ناشی می‌شود، نیز در شهر زیاد شده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اگر قرار است سوخت مازوت استفاده شود، چرا فقط در اصفهان شاهد آن هستیم، گفت: در حال حاضر زنده‌رود خشک است و میزان تلطیف هوا که از جریان آب حاصل می‌شود را نداریم، از سوی دیگر نیروگاه نیز مازوت‌سوزی می‌کند که شرایط خوبی نیست؛ در این راستا امیدواریم متوجه حال اصفهان شوند و در این تصمیم تجدیدنظر کنند.

کد خبر 630229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.