پاسداشت عبور از فتنه

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _شنبه، دهم دی‌ماه ۱۴۰۱_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطبوعات و رسانه‌های آزاد و شفاف در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا مرور بر بخشی از عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «پاسداشت عبور از فتنه» نوشت: در سالگرد حماسه بی‌نظیر ایرانیان در راهپیمایی فراموش‌نشدنی نهم دی‌ماه ۱۳۸۸ که در واکنش به هشت ماه هتک حرمت به دین، جمهوریت و انقلاب اسلامی از سوی سران «کودتای سبز» با حمایت همه‌جانبه آمریکا صورت گرفت، سراسر کشور روز بصیرت و ولایتمداری را گرامی داشتند.

مراسم بزرگداشت تهران عصر پنجشنبه با حضور اقشار مختلف مردم در فضای باز میدان آئینی امام حسین (ع) برگزار شد.

در این مراسم که با نام «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» و همچنین شعار محوری «میثاق مردم با رهبری؛ مقابله با جنگ ترکیبی دشمن» به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در سخنانی با اشاره به نقش آمریکا در برنامه‌ریزی برای طرح براندازی در سال ۸۸ اظهار کرد: دشمن طمع کرد تا ایران را به دامن غرب برگرداند و به همین منظور طرحی سراسری را برنامه‌ریزی کردند.

وی در ادامه تأکید کرد: دشمن در سال ۸۸ دنبال جدایی ملت از رهبری خود بود ولی کور خواند و باید این آرزو را به گور ببرد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا همچنین گفت: سه عامل در خنثی کردن این فتنه‌ها مؤثر بود. عامل اول، نقش رهبر معظم رهبر انقلاب است که ایشان ملت را در فتنه‌ها راهنمایی کردند. عامل دوم مردم بودند که حماسه آفریدند و پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستادند. ملت در برابر سخت‌ترین شرایط ایستادند. عامل سوم نیروهای نظامی و انتظامی هستند. در این فتنه ۱۴۰۱ محکم ایستادند و یک نفر نگفت خسته شدم. دشمن دنبال کشته‌سازی بود، نیروی انتظامی آسیب دید اما اجازه نداد دشمن به هدف خود برسد.

وی قدرت دفاعی، بویژه قدرت موشکی و هسته‌ای، قدرت منطقه‌ای و حضور ایران در غرب آسیا را از دلایل دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

در ادامه این مراسم مداحان اهل بیت (ع) به حماسه‌سرایی و مرثیه‌سرایی پرداختند.

پاسداشت عبور از فتنه

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «پیام آمادگی» نوشت: پنج‌شنبه شب و طبق آنچه پیش‌تر هم اعلام شده بود، رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش آغاز شد.

این خبر را امیر سرتیپ علیرضا شیخ، سخنگوی این رزمایش اعلام کرد و رمز این رزمایش را «یا زهرا (سلام‌الله علیها)» و جغرافیای آن را «مناطق جنوب شرق، سواحل مکران، حد فاصل شرق تنگه هرمز تا نزدیکی بندر گواتر و دریای عمان تا مدار ۱۰ درجه در شمال اقیانوس هند» بیان کرد.

امیر سرتیپ شیخ گفت: یگان‌های پیاده، زرهی، مکانیزه، سامانه‌های پدافندی، دریایی و شناورهای زیرسطحی و سطحی که از روزهای قبل در منطقه عمومی رزمایش حضور یافته‌اند، مرحله اصلی و عملیاتی خود را آغاز کردند.

این اقدامات در راستای تمرینات سالانه و تقویمی و برای تقویت آموزش‌ها و آمادگی رزمی و همچنین اجرای برخی طرح‌های عملیاتی و اطلاعاتی در ارتقای امنیت منطقه انجام می‌شود.

تمرین دفاع مستحکم یگان‌های نیروی دریایی ارتش از سواحل امیر سرتیپ علیرضا شیخ، سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش روز جمعه هم توضیحاتی در مورد تمرینات انجام شده در رزمایش بیان کرد.

مطابق این توضیحات، یگان‌های نیروی دریایی ارتش در ادامه مرحله اصلی رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ تمرین دفاع مستحکم از سواحل را در شب اول فاز تاکتیکی رزمایش اجرا کردند.

تکاوران دریایی ارتش برای اجرای این عملیات از تسلیحات و تجهیزات بهینه‌سازی‌شده بهره بردند و در این راستا، تاکتیک‌های نوین و سناریوهای پدافندی را در تاریکی شب اجرا کردند.

تکاوران نیروی دریایی ارتش در این عملیات که تا طلوع آفتاب ادامه داشت، با استفاده از موشک دهلاویه، موشک تاو و دوش‌پرتاب میثاق در برابر تک هجومی دشمن دفاع ساحلی را اجرا کردند.

این نیروها با وجود استفاده دشمن از تاریکی هوا توانستند با پشتیبانی یگان‌های پدافند ساحلی نسبت به اجرای آتش سبک و سنگین توپخانه‌ای روی اهداف از پیش تعیین‌شده اقدام کنند و در مدت‌زمان کوتاهی مانع از پیشروی یگان‌ها در نقش مهاجم شوند.

پاسداشت عبور از فتنه

روزنامه خراسان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «بازگشت هراس‌انگیز با سویه ناشناخته» نوشت: آن‌طور که از شواهد و قرائن و تکاپوی جهانی برمی‌آید، کرونا با سویه جدیدی از امیکرون با نام «BQ.1»، جولان خودش را آغاز کرده است.

مهمان نامهربان از راه رسید سویه جدید که «BQ.1» نام دارد و از هفته‌ها قبل در چین، اروپا و آمریکا شیوع یافته، طبق اعلام روز پنج‌شنبه سخنگوی وزارت بهداشت به ایران هم رسید و آن‌طور که هشدارها از قبل داده شد، احتمالاً در روزها و هفته‌های آینده، مجدد با موج جدید کرونا در کشور مواجه خواهیم بود.

پدرام پاک‌آیین پنج‌شنبه در این باره گفت: روز چهارشنبه، سه مورد ابتلا به زیرسویه‌های جدید امیکرون که در بسیاری از کشورهای جهان شایع است، در کشورمان مشاهده شد. از این سه مورد، دو نمونه مربوط به زیرسویه BQ.1 و یک مورد مربوط به زیرسویه XBB است.

با توجه به سرعت انتقال بالای این زیرسویه‌ها در روزهای آینده، شاهد افزایش آمار ابتلا به این زیرسویه‌های جدید خواهیم بود.

وارد موج هشتم شدیم طبق آن‌چه پیش از این وزارت بهداشت اعلام کرده بود، با ورود سویه جدید به کشور، یعنی ما عملاً وارد موج هشتم شده‌ایم؛ البته اینکه چه زمانی اوج این موج خواهد بود، باید صبر کرد تا ببینیم رفتار این سویه با ما چگونه خواهد بود.

طبق آن‌چه در گزارش‌ها آمده است، هم‌اکنون دو زیرسویه BA.5 و BQ.1 با قابلیت انتقال بالایی که دارند، عامل ابتلا در بیش از ۷۰ درصد مبتلایان در آمریکا هستند؛ این زیرسویه‌ها علائم خفیفی شبیه سرماخوردگی ایجاد می‌کنند که مشابه سایر علائمی است که در زیر سویه‌های مختلف امیکرون نیز دیده شده است.

پاسداشت عبور از فتنه

کد خبر 630220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.