راهکار ملبورن برای بازیافت مجدد محصولات بهداشتی یک‌بار مصرف

شوراهای شهر ملبورن استرالیا قابلیت استفاده مجدد از محصولات بهداشتی را امکان‌سنجی می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تقریباً ۶۶۰ میلیون محصول یک‌بار مصرف بهداشتی و وسایل کمکی مخصوص مشکل بی‌اختیاری در دفع ادرار و مدفوع در استرالیا به دفن‌گاه‌های زباله وارد می‌شود. تجزیه محصولات پلاستیکی به‌کار رفته در این زباله‌ها تا ۸۰۰ سال طول می‌کشد. بنابراین هفت شورای شهری در ملبورن در حال همکاری برای انجام یک مطالعه امکان‌سنجی به‌منظور بررسی پتانسیل کاهش حجم پسماندها در دفنگاه‌های زباله شهر از طریق اجرای یک برنامه بهداشتی و توسعه قابلیت استفاده مجدد از بعضی از این محصولات هستند.

نماینده شوراهای شهر ملبورن در این زمینه توضیح داد که پوشک‌های یک‌بار مصرف و محصولات بهداشتی مخصوص بی‌اختیاری ادرار که راهی دفن‌گاه‌های زباله سراسر شهر می‌شود، بین پنج تا ۱۵ درصد زباله‌های موجود در سطل‌های خانگی را شامل می‌شود و پس از ضایعات مواد غذایی بیش‌ترین حجم زباله‌های خانگی را دارد. این حقیقت زباله‌های مذکور را به یکی از مهم‌ترین معضلات زیست‌محیطی تبدیل کرده است.

نهادهای همراهی‌کننده ملبورن در این نظرسنجی عبارتند از شوراهای شهرهای وایت‌هورس، ماری‌بیرنونگ، ماروندا، استونینگتون و یارا رانجز که تحت رهبری شورای شهر ناکس به این مطالعه پرداخته‌اند. هدف آن‌ها از این اقدام نیز درک موانع فعلی در استفاده از محصولات قابل استفاده مجدد و بررسی معیار برنامه‌های موجود در سایر شوراهای شهر سراسر دنیا در راستای دستیابی به مخاطبان هدف، برآورده کردن نیازهای کاربران و ارزیابی اثربخشی طرح‌های قابل ارائه است.

راهکار ملبورن برای بازیافت مجدد محصولات بهداشتی یک‌بار مصرف

شوراهای مذکور امیدوارند که با ارائه برنامه‌هایی برای کاهش ضایعات خانگی و اعمال تغییرات لازم در پروژه مشترک بین شوراها به موانع کاهش استفاده از محصولات قابل استفاده مجدد در سنین مختلف و درک جمعیت‌شناسی سلامت دست یابند و مشکلات موجود در مسیر کاهش این ضایعات را از سر راه بردارند.

شوراها همچنین درصدد فراهم آوردن امکان به‌اشتراک گذاشتن هزینه‌ها و منابع هستند تا به این وسیله توانایی لازم برای توسعه برنامه‌های جایگزینی محصولات قابل استفاده مجدد را با انواع یک‌بار مصرف به دست آورند، چراکه این اقدام بهترین مدل عملی را برای دستیابی به کاهش زباله‌های خانگی و حمایت از افرادی فراهم می‌آورد که از محصولات بهداشتی یا وسایل کمکی مخصوص بی‌اختیاری استفاده می‌کنند و راهکاری شناخته‌شده برای گسترش اقتصاد دایره‌ای و ایجاد مبنایی برای تغییر رفتار در سراسر این ایالت به‌شمار می‌رود.

مطالعه امکان‌سنجی به‌منظور بررسی پتانسیل کاهش حجم پسماندها در دفنگاه‌های زباله شهر به ۸۰ هزار دلار سرمایه نیاز دارد که تأمین آن از محل صندوق شوراهای بازیافت ایالت ویکتوریا انجام می‌گیرد.

کد خبر 630215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.