افزایش بودجه شهرداری به بیش از ۵ هزار میلیارد تومان

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری قم گفت: در اصلاحیه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری، با افزایش بودجه به میزان پنج هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان موافقت شد.

علی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از تصویب اصلاحیه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری در کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر خبر داد و اظهار کرد: بودجه مصوب شهرداری قم در سال ۱۴۰۱ شامل درآمدهای عمومی، منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی است که بر مبنای رقم چهار هزار و ۲۵۳ میلیارد تومان مصوب شده بود.

وی افزود: در این بودجه هزار و ۸۷۱ میلیارد تومان منابع عمومی، هزار و ۳۸۲ میلیارد تومان بودجه واگذاری دارایی سرمایه‌ای و هزار میلیارد تومان تسهیلات پیش‌بینی شده بود.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری قم با بیان اینکه شهرداری در اصلاحیه بودجه عدد پنج هزار و ۵۰ میلیارد تومان را پیشنهاد داده بود، خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده در شورای اسلامی شهر این عدد به پنج هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت و مصوب شد.

طاهری ادامه داد: این بودجه شامل دو هزار و ۴۷۶ میلیارد تومان درآمدهای عمومی، یک هزار و ۸۴۴ میلیارد تومان واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و ۹۳۰ میلیارد تومان واگذاری دارایی‌های مالی است.

وی تصریح کرد: از نظر مصارف، اصلاحیه بودجه شهرداری پنج هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان مصوب شد که هزار و ۴۵۸ میلیارد تومان بودجه جاری با ۲۵ درصد افزایش نسبت به بودجه مصوب و سه هزار و ۷۹۲ میلیارد تومان بودجه عمرانی با ۲۳ درصد افزایش نسبت به بودجه مصوب همراه بوده است.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری قم گفت: ردیف‌هایی مانند رفت‌وروب و جمع‌آوری پسماند با ۴۳ درصد افزایش و نگهداری فضای سبز با ۳۸ درصد افزایش، بیشترین میزان افزایش را در بودجه جاری داشته است.

طاهری افزود: در بودجه مصوب شهرداری، مبلغ افزایش حقوق کارگران ۱۰ درصد پیش‌بینی شده بود، اما دولت مصوبه افزایش ۵۷ درصدی را به دستگاه‌ها ابلاغ کرد که این افزایش هزینه نیروی انسانی موجب افزایش هزینه‌های جاری شهرداری قم شده است.

کد خبر 630146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.