پنج خطر ناشی از کشف حجاب و راهکار مقابله با آن

امام جمعه موقت اصفهان گفت:شد: یک ماه قبل برخی مسئولین بشارت دادند اقداماتی را تا چند هفته آینده برای مقابله با بی بند و باری و بی حجابی و کشف حجاب در اصفهان خواهند کرد که تاکنون هیچ اقدام موثری ندیدیم، من پنج خطر را از این آسیب می بینم که هرگز با وجود این خطرات سکوت جایز نیست.

گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت الله مهدوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان ضمن توصیه خود و دیگران به نماز جمعه اظهار کرد: ایمان حقیقی، سبب سعادت و عاقبت بخیری انسان می‌شود.

وی با اشاره به تعدد جلسات عزاداری حضرت فاطمه (س) در استان اصفهان، افزود: در گوشه و کنار شهر ما چندین هزار جلسه برگزار شد و امیدوارم مشمول دعای سوره حج باشید که تقوای دل غیر از تقوای جوارحی است.

آیت الله مهدوی تاکید کرد: در این هفته سالروز رحلت آیت الله مصباح یزدی را شاهدیم که عالم متخلق به اخلاق و با بصیرت بود که رهبر معظم انقلاب از این عالم با تعبیر مطهری زمان نام بردند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: از دیگر مناسبت‌ها سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی است، تبلور معارف دین و بصیرت و دفاع از ولایت در شخصیت شهید قاسم سلیمانی جلوه کرد که رهبری از این شهید با تعبیر مکتب سلیمانی یاد کردند، گرامیداشت چنین شهدا و مکتب‌ها برای ما امری لازم است تا هویت خود را فراموش نکنیم.

وی در ادامه توصیه کرد: تأکیدات روایی ما بر حضور در نماز جمعه بسیار فراوان است، به نحوی که سفر در صبح جمعه از منظر اسلام کراهت دارد، این امور از دلایل حضور پررنگ شیعیان در نماز جمعه است، بنابراین خود و دیگران را به حضور در نماز جمعه در اخر هفته و حضور در طول هفته در مساجد سفارش کنید.

آیت الله مهدوی با اشاره به سالروز حماسه نهم دی اظهار کرد: برای یافتن بصیرت دو عامل فکری و عملی لازم است، عامل فکری آن همان تفکر و تدبر و بینش است، انسان بصیر، عمیق نگر و آینده نگر است و جریانات را سطحی نمی‌نگرد و در پی دشمن اصلی است.

وی با بیان اینکه در این رابطه امام علی می‌فرمایند، اگر فکر کنید بصیرت پیدا می‌کنید، گفت: دومین عامل بصیرت، تقوا است، آیه ۲۰۱ سوره اعراف می‌فرماید کسانی که دارای تقوا هستند، در مقابل با خدعه های شیطان از تقوای خود تذکر دریافت کرده و غفلت نمی‌کنند، بنابراین طبق آیات قرآن کریم تقوا باعث روشنی نور عقل و بصیرت درونی می‌شود، هیچگاه گناه و تبعیت از هوای نفس اجازه یافتن بصیرت را نمی‌دهد.

امام جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: بنابراین کسانی دارای بصیرت هستند که اهل تفکر بوده و دوم اهل تقوا هستند.

وی متذکر شد: یک ماه قبل برخی مسئولین بشارت دادند اقداماتی را برای مقابله با بی بند و باری و بی حجابی و کشف حجاب در اصفهان خواهند کرد که تاکنون هیچ اقدام مؤثری ندیدیم، بنده پنج خطر را از این آسیب مشاهده می‌کنم که هرگز با وجود این خطرات سکوت جایز نیست.

آیت الله مهدوی تاکید کرد: نخستین خطر اینکه کشف حجاب پایان کار نیست، بلکه مقدمه عادی سازی گناه و بی بند وباری است، دومین خطر، خطر تضعیف نظام بوده، فتنه اغتشاشات با کشف حجاب استمرار دارد، کشف حجاب‌ها به نوعی تنفس مصنوعی برای دشمنان است.

وی افزود: خطر سوم کشف حجاب‌ها، سرایت این ناهنجاری به اقشار دیگر جامعه است، یک میوه خراب می‌تواند باعث فساد دیگر میوه‌ها شود، خطر چهارم کشف حجاب، تزلزل ایجاد شده در بدنه متدین‌های جامعه است و روند تنزل در سطوح جامعه ادامه پیدا می‌کند و خطر پنجم ایجاد دوقطبی در جامعه است و یک ناامنی عمدتاً برای قشر متدین‌ها ایجاد می‌شود.

آیت الله مهدوی گفت: مسئولین در قبال کوتاهی‌های خود، مسئولیت خطرات کشف حجاب‌ها را می‌پذیرند؟ امروز شورای امنیت ملی و مسئولان پایتخت نشین متوجه این کوتاهی و خطرات هستند، قانون اساسی ما صراحتاً بر حفظ حجاب و مسئولیت دولت در تحقق این مهم تاکید دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما همواره بر تذکر دادن به این کوتاهی‌ها و ناهنجاری‌ها اقدام می‌کنیم، متدینین در قبال این خطرات هشدار جدی می‌دهند و این کلام دشمنان و جاهلین است که از لفظ تذکر ما، معنای اسید پاشی و جدال و برخورد دریافت می‌کنند، متدین مطیع امر ولایت است، ولایتی که تذکر لسانی را وظیفه مردم می‌دانند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: اولین توصیه من به آحاد مردم این است که اتحاد و حمایت از یکدیگر داشته باشید، دومین نکته اینکه همگان تذکر لسانی دهید و از اقدام عملی بپرهیزید، سوم آنکه به بیان استدلال‌های عقلی درباره حجاب بپردازید، دنیا مسخر علم و دانش است، دشمنان زمانی که در برابر علم و استدلال ما حرفی ندارند، لب به ناسزا می‌گشایند، چهارم اقدام عملی برای حفظ چهاربند حجاب در سطح جامعه، که بهتر است دولت از ادارات و سازمان‌های خود این امر را شروع کند، پنجم اجرای مشوقات و تدبیرات لازم و استفاده از تنبیهات قانونی موجود در برابر کشف حجاب کنندگان است.

کد خبر 630087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.