ناوگان حمل‌ونقل عمومی اردبیل توسعه یافت

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر اردبیل با خریداری ۶۰ دستگاه اتوبوس و ۲۰ دستگاه ون در حال توسعه است که این امر در کاهش ترافیک موثر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حبیب فتحی امروز_ جمعه نهم دی_ در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور مجوز برای فروش هشت دستگاه اتوبوس فرسوده و خرید ۲۰ دستگاه خودروی ون اظهار کرد: چنانچه بخواهیم اقدام به بازسازی اتوبوس‌های فرسوده کنیم، باید هزینه بالایی را متحمل شویم، از طرفی هم فعالیت اتوبوس‌های طویل در خیابان‌های کم عرض هسته مرکزی شهر مشکلاتی از قبیل افزایش ترافیک را ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز شهرداری با استفاده از تسهیلات ۷۰ درصدی اقدام به خرید خودروی ون و تزریق به ناوگان حمل‌ونقل عمومی می‌کند اقدامی قابل تقدیر است، ادامه داد: ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر اردبیل با خریداری ۶۰ دستگاه اتوبوس و ۲۰ دستگاه ون در حال توسعه است که این امر در کاهش ترافیک مؤثر خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: اگر در آینده‌ای نزدیک این ون‌ها را به هسته مرکزی شهر و اتوبوس‌ها را به اطراف و مناطق کم برخوردار اختصاص دهیم با فعالیت ون‌ها در داخل شهر قطعاً شاهد کاهش ترافیک خواهیم شد.

افزایش ایستگاه‌های اتوبوس در شهرک‌های جدید

میرمحمد سیدهاشمی، عضو شورای اسلامی شهر اردبیل نیز افزود: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده ایستگاه‌های جدید اتوبوس در سطح شهر بویژه شهرک‌های مسکونی جدید به جهت رفع نیازهای شهروندان و احترام به حقوق شهروندی نصب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۱ اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری کاملاً فرسوده و مستعمل بودند، گفت: از این تعداد سه دستگاه بازسازی شد، اما بازسازی هشت دستگاه مقدور نبود و هزینه بالایی داشت که در کمیسیون حمل و نقل شورا درخواست شهردار اردبیل مبنی بر فروش این هشت دستگاه و خرید ۲۰ دستگاه خودروی ون با یارانه دولتی بررسی شد و جهت اخذ مجوز به صحن اصلی ارجاع داده شد.

سیدهاشمی تصریح کرد: ون‌های خریداری شده در هسته مرکزی شهر کاربردی‌تر خواهند بود، برخی از شهرک‌های مسکونی جدید ایستگاه اتوبوس ندارند که طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده این ایستگاه‌ها در شهرک‌ها نصب خواهد شد.

کد خبر 630085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.