ذوب‌آهن _ صنعت‌نفت/ خیز بلند گاندوها برای بالانشینی؛ لشکرکِشی برزیلی‌ها برای فرار از قعر

دو تیم ذوب‌آهن اصفهان و صنعت‌نفت آبادان از ساعت ۱۴ در چارچوب هفته چهاردهم لیگ‌برتر فوتبال ایران مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های هفته چهاردهم فصل بیست‌ودوم لیگ‌برتر فوتبال ایران، جام خلیج‌فارس از امروز _جمعه نهم دی‌ماه_ با انجام چهار دیدار آغاز می‌شود و راس ساعت ۱۴ در ورزشگاه خالی از تماشاگر فولادشهر اصفهان، تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن و صنعت‌نفت آبادان نخستین بازی هفته را برابر یکدیگر برگزار خواهند کرد.

کوبل‌داوری

روح‌الله شریفی قضاوت بازی ذوب‌آهن و صنعت‌نفت را برعهده دارد، یوسف مغروری و مهدی سیفی کمک‌های وی هستند و داور چهارم نیز میثم حیدری خواهد بود؛ ضمن اینکه ناظر داوری این مصاف نیز حیدر شکور است.

ذوب‌آهن _ صنعت‌نفت/ خیز بلند گاندوها برای بالانشینی؛ لشکرکِشی برزیلی‌ها برای فرار از قعر

وضعیت ذوب‌آهن - صنعت‌نفت در جدول لیگ‌برتر

تا پایان هفته سیزدهم رقابت‌های فصل بیست‌ودوم لیگ‌برتر فوتبال ایران، ذوب‌آهن با یک‌امتیازی که از بازی هفته گذشته در اهواز کسب کرد ۱۷ امتیازی شد و در جایگاه هفتم جدول رده‌بندی قرار گرفت؛ صنعت‌نفت نیز به‌دنبال شکست تلخ خانگی برابر استقلال هم‌اکنون با ۹ امتیاز در رده پانزدهم ایستاده است که اصلاً شرایط خوبی به‌شمار نمی‌رود. ذوب‌آهن درصورت پیروزی خانگی مقابل زردهای برزیلی دست‌کم به‌صورت موقت می‌تواند بالاتر از مس رفسنجان و تراکتور به جایگاه پنجم جدول برسد و با ۲۰ امتیاز پشت‌سر استقلال قرار بگیرد، صنعت‌نفت نیز بیشتر از نان‌شب به پیروزی احتیاج دارد تا با گرفتن سه‌امتیاز خارج از خانه، خودش را از قعر جدول جدا کند و با ۱۲ امتیاز از رده پانزدهم به رده سیزدهم برسد و بالاتر از مس کرمان و ملوان بندرانزلی بایستد.

ضمن اینکه هم ذوب‌آهن و هم صنعت‌نفت درصورت کسب پیروزی شانس بالایی برای تثبیت جایگاه‌شان دارند؛ چرا که مس رفسنجان با استقلال بازی سختی دارد و تراکتور در وطنی میهمان نساجی است که آن جدال هم قطعاً دشوار خواهد بود و چنانچه این دو تیم نتیجه نگیرند، ذوب‌آهن با پیروزی و خیالی آسوده به رده پنجم خواهد آمد. صنعت‌نفت نیز باتوجه به بازی مستقیم ملوان بندرانزلی و مس کرمان که ممکن است هر نتیجه‌ای در آن رخ دهد، با پیروزی برابر ذوب‌آهن حداقل جای یکی از این دو تیم را خواهد گرفت.

گاندوی آماده مقابل نسخه‌ای جدید از برزیل ایران

تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در فصل‌جاری لیگ‌برتر فوتبال ایران چند بار دچار تحولاتی شد و نتایجی به‌دست آورد که اگر مقداری کمتر سینوسی بود شاید اکنون سبزپوشان در جایگاهی بالاتر از هفتم جدول قرار داشتند و حتی در کنار چهار تیم بالانشین می‌جنگیدند؛ اما مصدومیت‌ها و دست‌خالی تارتار شرایط را متفاوت کرده است، با این وجود ذوب‌آهن که ۲۷۰ دقیقه‌ای می‌شود شکست نخورده می‌تواند با یک‌پیروزی در آستانه تقابل با هوادار خودش را از میانه جدول هم جدا کند.

در طرف مقابل تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان که از ابتدای فصل مشخص بود اوضاع خوبی ندارد و بی‌پولی‌ها به‌همراه نابسامانی و مدیریت غلط در نهایت کار دست‌شان می‌دهد رضا پرکاس را برکنار کرد و بعد از چند هفته ناکامی با فیروز کریمی و نتایج بدتر، پیش از شروع‌مجدد لیگ‌برتر با ادسون تاوارس برزیلی برای هدایت زردهای آبادان به توافق رسید، در آغاز دوباره لیگ‌برتر صنعت‌نفت در قائمشهر تیم خوب و منسجم نساجی را شکست داد اما هفته گذشته به تور تیم پرمهره و آماده استقلال برخورد کرد و با یک‌گل از روی نقطه‌پنالتی آن‌هم در دقیقه ۸۸ تن به شکست خانگی داد و باید در یکی دیگر از بازی‌های مهم خود برابر ذوب‌آهنِ تارتار با تمام وجود بایستد تا شاید زمینه جدایی از انتهای جدول را فراهم کند.

ذوب‌آهن _ صنعت‌نفت/ خیز بلند گاندوها برای بالانشینی؛ لشکرکِشی برزیلی‌ها برای فرار از قعر

عملکرد ذوب‌آهن در خانه و صنعت‌نفت خارج‌ازخانه

در فصل جاری لیگ‌برتر فوتبال ایران، تیم فوتبال ذوب‌آهن تاکنون در هفت‌بازی میزبان بوده و تنها یک‌شکست متحمل شده است؛ باخت به استقلال با گل‌به‌خودی دقیقه ۳+۹۰ سیدمحمد قریشی که با بدشانسی منجر به اولین و تا امروز آخرین باخت گاندوها در فولادشهر شد؛ ذوبی‌ها پیکان تهران، نفت مسجدسلیمان و آلومینیوم اراک را در خانه شکست دادند و در برابر تیم‌های چغر و پرقدرت پرسپولیس، مس رفسنجان و سپاهان به تساوی رسیده است. ضمن اینکه هر سه‌برد شاگردان مهدی تارتار طی فصل جاری در ورزشگاه فولادشهر به‌دست آمده که در نوع خود آمار بسیار جالبی است.

صنعت‌نفت آبادان هم در ۷ بازی خارج از خانه مقابل حریفان، دو پیروزی، یک تساوی و ۴ شکست را ثبت کرده است؛ پس از ثبت نخستین امتیاز در هفته‌اول لیگ‌برتر مقابل فولاد، آبادانی‌ها هوادار را در تهران بردند اما در ادامه با ۴ شکست بیرون از خانه متوالی مقابل پرسپولیس تهران، تراکتور تبریز، ملوان بندرانزلی و مس کرمان به یک آمار بسیار عجیب و ضعیف رسید؛ اما هفته دوازدهم با پیروزی برابر نساجی در وطنی، به طلسم ناکامی در بازی‌های بیرون از خانه پایان داد و امروز به‌دنبال تداوم آن خواهد بود.

غایبان دو تیم در هفته ۱۴

سبزپوشان اصفهانی امسال زمانی‌که می‌خواستند جان تازه‌ای بگیرند با مصدومیت چند قدم عقب افتادند؛ سعید باقرپسند از هفته دوم و مسعود ابراهیم‌زاده از هفته چهارم رباط‌صلیبی دادند و خانه‌نشین شدند. دو بازیکنی که ستون‌های ذوب‌آهن در کسب نتیجه بودند و تارتار را ناچار کردند تا بازیکنان جدیدی را مامور به‌دوش‌کشیدن تیم در زمین کند، سجاد آشوری این وظیفه را به نحو احسنت انجام می‌داد اما او هم در هفته یازدهم مقابل نفت مسجدسلیمان دچار پارگی همسترینگ شد و حداقل یک‌ماه دیگر دور از شرایط تمرین خواهد بود.

در تیم صنعت‌نفت هم غایبان نام‌آشنایی برای مصاف مقابل ذوب‌آهن به‌چشم می‌خورد که قطعاً جای‌خالی‌شان در زمین حس خواهد شد؛ حسن بیت‌سعید که هفته‌های زیادی است دچار مصدومیت شده در بازی امروز حضور نخواهد داشت؛ طالب ریکانی زننده تک‌گل پیروزی‌بخش صنعت‌نفت در بازی برگشت فصل گذشته لیگ‌برتر مقابل ذوب‌آهن بود هم قرار نیست برای تیمش در اصفهان به‌میدان برود و شریدین بوبوئف تاجیکستانی آخرین مصدوم صنعت‌نفت است که مثلث مهاجمان مصدوم زردهای برزیلی را مقابل گاندوها تشکیل می‌دهد.

تقابل ذوب‌آهن - صنعت‌نفت در تاریخ لیگ‌برتر

تیم‌های فوتبال ذوب‌آهن اصفهان و صنعت‌نفت آبادان تاکنون در تاریخ بیست‌ودو دوره لیگ‌برتر خلیج‌فارس، ۲۲ مرتبه برابر یکدیگر صف‌آرایی کرده‌اند که حاصل‌آن، ۹ پیروزی برای ذوب‌آهن و ۶ پیروزی برای صنعت‌نفت بوده و ۷ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. از بین این ۲۲ بازی، ۱۱ دیدار در اصفهان به‌انجام رسیده که سهم ذوب‌آهن از پیروزی ۶، سهم صنعت‌نفت ۳ و دفعات تقسیم‌امتیازات هم ۲ بوده است.

۵ بازی آخر دو تیم به‌هیچ عنوان با تساوی به پایان نرسیده و یک برنده داشته و جالب‌تر اینکه نتیجه هر ۵ بازی یک بر صفر به‌سود یکی از دو تیم بوده است؛ ذوب‌آهن فصل گذشته در هفته‌اول لیگ‌برتر موفق شد پیروز شود اما صنعت‌نفت در بازی برگشت تلافی کرد و به پیروزی مشابه یک بر صفر در فولادشهر رسید.

ذوب‌آهن و صنعت‌نفت در تاریخ لیگ‌برتر تنها یک‌بار در دی‌ماه به‌مصاف یکدیگر رفته‌اند که سبزپوشان اصفهانی در هفته بیستم فصل شانزدهم، در ورزشگاه فولادشهر با نتیجه ۲ بر یک از سود صنعت‌نفت گذشتند.

کد خبر 630042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.