بازگشت رونالدو به رئال/ دختران تنیس ایران شگفتی ساز شدند!

در بسته‌ خبری این هفته ورزش ایران و جهان خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* کنفدراسیون فوتبال آسیا فرمت جدید مسابقات در سطح باشگاه فوتبال قاره کهن را اعلام کرد. طبق اعلام AFC فرمت جدید مسابقات باشگاهی فوتبال آسیا از سال ۲۰۲۴-۲۰۲۵ در ۳ سطح متفاوت با حضور ۷۶ باشگاه برگزار خواهد شد.

* استیضاح حمید سجادی وزیر ورزش در مجلس شورای اسلامی به بیش ۵۰ امضا رسیده است این در حالی است که طبق گفته متولیان این استیضاح، این امضاها در حال افزایش است.

* کمیسیون داوران اتحادیه جهانی نام داوران بازنشسته بین‌المللی را اعلام کرد. در همین راستا محمد ابراهیم امامی داور درجه یک بین‌المللی از تهران، محمدرضا مستجیری داور درجه دو بین‌المللی از البرز، محمدحسین محمدپور از کرمان و صمدی‎زاده از مازندران هر دو داور درجه سه بازنشسته شدند.

* روزنامه آرژانتنیی ال فایننسیرو مدعی شد بانک مرکزی این کشور بعد از قهرمانی آلبی‌سلسته در جام جهانی قطر و درخشش لیونل مسی به عنوان کاپیتان این تیم قصد دارد اسکناس جدیدی منتشر کند که تصویر لئو مسی بر روی آن حک شده است. بانک مرکزی آرژانتین این ادعاها را تکذیب کرد تا مشخص شود شاهد چاپ شدن اسکناسی با تصویر لئو مسی نخواهیم بود.

* گل ریچارلیسون بازیکن تیم ملی فوتبال برزیل به صربستان از طرف فیفا به عنوان بهترین گل جام جهانی ۲۰۲۲ قطر انتخاب شد.

* سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان که در سفری پنج ساعته به کیش سفر کرده بود، پس از حضور در نخستین کنگره شهدای غواص، فدراسیون‌های بادبانی و ورزش‌های آبی و ساحلی را در حضور خسرو ابراهیمی، رضا شجیع سرپرستان این دو فدراسیون تازه تأسیس، مهدی فروردین نماینده مجلس و مدیرعامل منطقه آزاد جزیره کیش افتتاح کرد.

* در خبری که بر روی صفحه رسمی شورای کشتی آسیا قرار گرفت، برترین مربیان سال ۲۰۲۲ آسیا معرفی شدند که پژمان درستکار در کشتی آزاد و محمد بنا در کشتی فرنگی به عنوان بهترین مربیان آسیا انتخاب شدند. عملکرد تیم‌های ملی کشورمان در رقابت‌های آسیایی و جهانی از جمله ملاک انتخاب این ۲ مربی ارزشمند کشورمان بود.

* رقابت تیم‌های بسکتبال الاهلی و الاتحاد السکندری مصر به دلیل فرو ریختن جایگاه هواداران نیمه تمام باقی ماند. در این حادثه ۲۷ هوادار مصدوم شدند. این حادثه زمانی رخ داد که بازی در نیمه دوم و در کوارتر سوم در حال برگزاری بود. این دیدار در سوپرلیگ بسکتبال برتر مصر برگزار می‌شد.

* پنج رکورد بزرگ تاریخ فوتبال که در آستانه شکسته شدن به دست لیونل مسی است به شرح زیر است:

۲۶ گل تا شکستن رکورد بهترین گلزن تاریخ فوتبال
۲۰ گل تا شکستن رکورد بهترین گلزن تاریخ در رده ملی
۱۱ گل تا شکستن رکورد بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان
۶ گل تا شکستن رکورد بهترین گلزن تاریخ باشگاه‌ها
دو جام تا شکستن رکورد بیشترین فتح جام
لیونل مسی هفته گذشته به همراه آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ موفق به شکست فرانسه در فینال و قهرمانی جهان شد.

* فدراسیون فوتبال روسیه از ماه گذشته به صورت جدی برای پیوستن به کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) وارد عمل شده است. به نقل از سایت «چمپیونات»، الکساندر دیوکوف، رئیس فدراسیون فوتبال روسیه به طور خاص صحبت کرد: این فرصتی برای فوتبال روسیه است تا به تورنمنت‌های رسمی بین المللی بازگردد. فرصتی برای برگزاری مسابقات رسمی برای باشگاه‌ها و تیم‌ها وجود خواهد داشت. این دقیقاً انتقال به کنفدراسیون آسیا است که آن را به ما می‌دهد.

* در فاصله کمتر از یک هفته به پایان سال ۲۰۲۲، آخرین رنکینگ باشگاهی یوفا مشخص شد. شاگردان پپ گواردیولا در منچسترسیتی با ۱۳۱ امتیاز صدرنشین شدند. نکته جالب توجه این لیست حضور رئال مادرید در جایگاه ششم است. کهکشانی‌ها در سال جاری قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا را از آن خود کردند.

* تیم «گوانگژو» چین که سابقه دو بار قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ را دارد، به دسته پایین‌تر این کشور سقوط کرد. این تیم همچنین هشت بار قهرمان سوپرلیگ چین شده و بازیکنانی نظیر «پائولینیو» و «تالیسکا» برزیلی در این تیم توپ می‌زدند.

* درحالی که قرارداد «لیونل اسکالونی» سرمربی تیم ملی آرژانتین چند روز دیگر به پایان می‌رسد، رئیس فدارسیون فوتبال این کشور از علاقه دو طرف برای ادامه همکاری تا جام جهانی ۲۰۲۶ خبر داد

* فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA) با راه‌اندازی یک رأی‌گیری در سایت خود، از هواداران بسکتبال در آسیا درخواست کرد تا بهترین بازیکن این قاره در سال ۲۰۲۲ را انتخاب کنند. فدراسیون جهانی ۸ بازیکن را به عنوان منتخبان قاره آسیا انتخاب کرده که نام بهنام یخچالی، ستاره تیم ملی ایران نیز در بین این نفرات قرار گرفته است.

* به نقل از بی ساکر، فیفا فهرست هفت نامزد بهترین دروازه‌بان سال ۲۰۲۲ میلادی را منتشر کرده است. یاسین بونو، املیانو مارتینس، آلیسون، تیبو کورتوا، دومینیک لیواکوویچ، مایک ماینان و مانوئل نویر نامزدهای بهترین دروازه‌بان سال هستند.

* آینده کریستیانو رونالدو همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. ستاره پرتغالی بعد از فسخ قرارداد با یونایتد، جام جهانی موفقی را پشت سر نگذاشت و حالا گمانه‌زنی‌ها در مورد تیم آینده او جزو مهمترین اخبار رسانه‌ها به شمار می‌رود. با این وجود، اما پسر کریس به رئال مادرید برگشته و قرارداد ۴ ساله امضا کرده است این در حالی است که تکلیف پدر او هنوز مشخص نشده است.

* دانیله اورساتو برنده پنجمین دوره جایزه بین المللی جولیو کاماپاناتی شد. جایزه‌ای که به صورت مجزا، به بهترین داور جام جهانی و همچنین بهترین داور جام ملت‌های اروپا داده می‌شود.

* فدراسیون جهانی تنیس روی میز در جدیدترین رتبه بندی اعلامی تیم‌های ملی تنیس روی میز بانوان دنیا، جایگاه ۳۵ جهان را برای دختران ایران در نظر گرفت. ایران که پیش از این در رتبه ۴۹ رتبه بندی دنیا قرار داشت، با قهرمانی در بازی‌های کشورهای اسلامی و کسب عنوان نهمی رقابت‌های قهرمانی آسیا و صعود به رقابت‌های قهرمانی جهان، با ۱۵ پله ارتقا به رتبه ۳۵ تیم‌های ملی تنیس روی میز دنیا صعود کرد.

* میترا شعبانیان از سوی فدراسیون کشور عراق به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال زنان این کشور انتخاب شد و با انعقاد قرارداد رسمی هدایت تیم زنان عراق را در رقابت‌های قهرمانی زنان آسیا بر عهده گرفت.

* در ادامه هفته دوم رقابت‌های سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا در لیگ غرب آسیا، دیروز (پنج‌شنبه) هشتم دی ۱۴۰۱، تیم ذوب‌آهن اصفهان از ایران در سالن آزادی تهران میزبان تیم الاتحاد اهلی سوریه بود که موفق شد با نتیجه ۷۵ - ۵۴ به پیروزی برسد.

* پله (ادسون آرانتس دو ناسیمنتو) اسطوره فوتبال برزیلی در سن ۸۲ سالگی پس از مبارزه با سرطان در سائوپائولو درگذشت. پله که در دوران فوتبالش برای سانتوس و نیویورک کاسموس بازی کرد، در ۹۲ بازی ملی برای برزیل ۷۷ گل به ثمر رساند. او بین سال‌های ۱۹۵۷ تا ۱۹۷۱ پیراهن سلسائو را پوشید و ۳ مرتبه در سال‌های ۱۹۵۸، ۱۹۶۲ و ۱۹۷۰ قهرمان جام‌جهانی شد.

کد خبر 630041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.