هوشمندسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی/ خرید ۴۱ دستگاه اتوبوس

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری زنجان با بیان اینکه هوشمندسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در دستور کار شهرداری است، گفت: شهرداری طی سال جاری ۴۱ دستگاه اتوبوس خریداری کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داوود نوری شامگاه _ پنج‌شنبه هشتم دی‌ماه _ با بیان اینکه امسال ۴۱ دستگاه اتوبوس، ۳۶ دستگاه مینی‌بوس دو در و ۲۵ دستگاه ون توسط شهرداری زنجان خریداری شده است، اظهار کرد: ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر زنجان به ۱۸۲ دستگاه افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های شهرداری نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی است، افزود: در همین راستا طی سال جاری ۴۱ اتوبوس (۱۸ اتوبوس از یک شرکت و ۲۳ اتوبوس از یک شرکت دیگر) خریداری شده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری زنجان با بیان اینکه ۳۶ دستگاه مینی‌بوس دو در و ۲۵ دستگاه ون نیز خریداری شده است، خاطرنشان کرد: شهرداری برای خریداری این اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و ون‌ها ۱۲۱ میلیارد تومان هزینه کرده است.

نوری اضافه کرد: در صورت اضافه شدن این اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و ون‌ها، تعداد خودروهای فعال در ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر به ۱۸۲ عدد خواهد رسید.

وی ادامه داد: در راستای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی، ۲۵ دستگاه اتوبوس که دارای سن بالا بود، با صرف ۱۰ میلیارد تومان بازسازی شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری زنجان با بیان اینکه هوشمندسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در دستور کار شهرداری است، اضافه کرد: در تلاش هستیم با این اقدامات خدمات بهتری را به شهروندان زنجانی ارائه دهیم.

نوری با اشاره به تسهیلات نوسازی ناوگان تاکسیرانی، گفت: این تسهیلات برای نوسازی تاکسی‌های مدل ۸۴ و ما قبل این سال پرداخت می‌شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سازمان از تسهیلات استفاده کنند.

به گزارش ایمنا، اتوبوسرانی زنجان از گذشته وضعیت خوبی نداشت و شهر زنجان با کمبود اتوبوس مواجه بود، بنا به گفته مسئولان شهری عمر اتوبوس‌ها برای خدمت‌رسانی به طور متوسط ۱۰ سال و در بعضی از دستگاه‌ها به ۱۶ سال نیز می‌رسد.

کد خبر 630036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.