کالاهای اساسی، مواد اولیه و ماشین‌آلات با نرخ ارز نیمایی تامین می‌شود

رئیس کل جدید بانک مرکزی گفت: نرخ ارز نیما را روی قیمت ۲۸۵۰۰ تومان تثبیت، و واردات تمام کالاهای اساسی، مواد اولیه و ماشین‌آلات را با این نرخ تامین خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا فرزین در گفت‌وگوی تلویزیونی، ضمن تشکر از هیئت دولت و رئیس‌جمهور برای اعتماد به وی برای تصدی ریاست بانک مرکزی، اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه بانک مرکزی کنترل نرخ تورم و نرخ ارز است.

وی افزود: تمام ارکان حاکمیتی در این زمینه نقش دارند و باید تمام دولت و تیم اقتصادی دولت در این زمینه با بانک مرکزی همکاری کنند.

رئیس کل جدید بانک مرکزی سیاست جدید ارزی را تثبیتی دانست و خاطرنشان کرد: ارز را تثبیت، و دغدغه فعالان اقتصادی کشور را رفع خواهیم کرد.

فرزین اضافه کرد: دغدغه رئیس‌جمهور معیشت مردم است که با کنترل تورم و ارز آن را تامین خواهیم کرد. به‌منظور رفع نارسایی‌ها باید رویکرد جدیدی اتخاذ کنیم.

وی افزود: به‌طور قطع نرخ نیما را روی قیمت ۲۸,۵۰۰ تومان تثبیت، و واردات تمام کالاهای اساسی، مواد اولیه و ماشین‌آلات را با این نرخ تامین خواهیم کرد.

رئیس کل جدید بانک مرکزی گفت: سایر مصارف ارزی که حدود ۴۰ مورد است، در بازار مبادله ارزی تامین می‌شود. تلاش می‌کنیم این نرخ به بازار آزاد علامت بدهد. تمام نیازهای ارزی را در نیما و بازار مبادله ارزی تامین، و بازار ارز آزاد را به‌طور مستمر کوچک خواهیم کرد تا نرخ آن را به نرخ بازار مبادله ارزی نزدیک کنیم.

وی در پایان از مردم خواست به بانک مرکزی اعتماد کنند تا بتواند بازارها را تثبیت کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 630008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.