محمد ربیعی: با مس قرارداد دارم و می‌مانم/ از استقلال نمی‌ترسیم

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان گفت: پیش از آغاز فصل و نیم‌فصل دوم سال گذشته، با توجه به پیشنهادهایی که داشتم، درخواست جدایی سالم و محرمانه‌ای را با مدیریت باشگاه مطرح کردم، اما طبق قرارداد به کارم ادامه خواهم داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد ربیعی در کنفرانس خبری پیش از مصاف مس رفسنجان برابر استقلال اظهار کرد: مقابل تیم بزرگ استقلال که شرایط خوب و بازیکنان خوبی دارد، ما هم شرایط خودمان را مطابق فرایند مدنظر جلو می‌بریم. در بازی قبلی می‌توانستیم برنده باشیم، اما آن دیدار مساوی شد و اکنون خودمان را برای بازی فردا آماده کرده‌ایم. همیشه بازی‌های ما مقابل استقلال ازلحاظ سبک و سرعت، خوب و جذاب از آب درآمده است.

وی افزود: امیدوارم بازی فردا هم برای تماشاگران و تمام افرادی که آن را می‌بینند لذت‌بخش باشد و ما هم بتوانیم برنامه‌های خود را به‌درستی پیش ببریم تا ضریب کمتری از خطا و اشتباه را در اجرای تاکتیک‌ها داشته باشیم و به همان نسبت بهره‌وری بهتری از بازی داشته باشیم.

سرمربی مس رفسنجان با اشاره به عملکرد خوب خط دفاعی و وضعیت نامناسب خط هجومی‌اش تصریح کرد: هرچند کمتر گل زده‌ایم، اما جزو تیم‌هایی بودیم که در هر مسابقه موقعیت‌های فراوانی ایجاد کرده‌ایم. در چند بازی مس دروازه‌بان تیم مقابل مثل همین دیدار هفته گذشته، بهترین بازیکن هفته شد، اما نمی‌توانیم از آمار فرار کنیم‌. به‌هرحال کم گل زده‌ایم و در جهت تقویت آن هستیم. فصل گذشته جزو سه تیمی بودیم که بیشترین گل زده لیگ را داشتیم. امسال هم کمترین گل خورده را داریم. این نشان می‌دهد هر دو کار را می‌توانیم انجام دهیم.

محمد ربیعی خاطرنشان کرد: جایی بیشترین گل زده را داریم و جایی هم کمترین گل خورده، اما سال گذشته دیدار ما مقابل استقلال سه بر دو شد. برنامه‌ریزی ما برای بازی فردا کمی متفاوت است، اما در تلاشیم حداقل به گل برسیم. این موضوع مدنظر ماست و بحث مساوی بدون گل در دستورکار ما نیست‌. همان‌گونه که بچه‌های خط جلوی ما خوب هستند و کار خود را به‌خوبی انجام می‌دهند، اطمینان دارم اگر پای یک یا دو نفر آن‌ها کمی به گل‌زنی باز شود، پشت سر هم این کار را انجام می‌دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا حواشی و مشکلات درون‌خانوادگی مس رفسنجان و استعفای مدیرعامل و علی علیزاده به اتفاقات بد برای این تیم منجر نخواهد شد، خاطرنشان کرد: روز قبل بازی مقابل مس کرمان تغییرات مدیریتی در باشگاه رخ داد. چهارمین سالی است که هدایت این تیم را بر عهده دارم و چندین بار هم گفته‌ایم از کجا شروع کردیم. مس کجا بود و به چه تیمی تبدیل شد. فکر کردیم با استعفا دادن دست مدیریت باشگاه را باز بگذاریم. مدیریت جدید هم آمد و طبق صحبت‌هایی که با پورمحمدی داشتیم، او نیز سعی کرد برنامه‌های بلندمدت مس را انجام دهد. حامی این مسیر بوده است.

سرمربی نارنجی‌پوشان رفسنجانی درباره ادامه همکاری‌اش با مس تاکید کرد: این درباره پروژه چهارساله است، اما درباره ابتدای این فصل، طول فصل و نیم‌فصل دوم سال گذشته بیش از سه بار درخواست جدایی را به‌صورت خیلی دوستانه و محرمانه با مدیریت باشگاه مطرح کردم. با وجود پیشنهادهایی که داشتم، دوستان به‌دلیل قراردادی که تا پایان فصل دارم با این موضوع مخالفت کردند. یکی از این پیشنهادها مربوط به ۲۵ تا ۲۰ روز قبل است، اما تا روزی که در مس هستیم، طبق تعهد به شهر رفسنجان و باشگاه مس پروژه را پیش می‌بریم. شاید صحبت کردن بیشتر درباره این موضوع از حوصله این کنفرانس خبری خارج باشد، اما تیمی که می‌خواهد جزو چهار و پنج تیم بالای جدول باشد و برای سهمیه گرفتن برود، نیازمند صعود بیشتر و دیدگاه‌های بزرگ‌تر است‌.

محمد ربیعی ادامه داد: ازلحاظ شهری و ساختاری، اینکه برای یک شهرستان اتفاق بزرگی را رقم بزنید و نماینده ایران در آسیا شوید، فقط صرف در اختیار داشتن یک تیم فوتبال، تعدادی بازیکن، مربی و پروژه باثبات تاکتیکی نیاز نیست، بلکه نیازمند اتفاقات بزرگ‌تری ازلحاظ ساختار است. امیدوارم در بلندمدت این اتفاق برای رفسنجان بیفتد.

وی درباره غایبان مس رفسنجان در تقابل با استقلال تصریح کرد: محروم نداریم، اما دو مصدوم داریم‌. در تمرین امروز حامد لک از ناحیه دوقلوی پشت پا دچار آسیب‌دیدگی شد و حدود ساعت پنج بعدازظهر MRI گرفت. کمی مشکوک به کشیدگی است. در تمرینات شرایط مطلوبی داشت. ساعت ۲۱:۳۰ با تیم پزشکی جلسه دارم و باید در جلسه پزشکی وضعیتش بررسی شود. جزو اتفاقات بدی بود که برای ما رخ داد. زیرا حامد ازلحاظ ذهنی کامل آماده این مسابقه بود. البته داوود نوشی‌صوفیانی در هفته گذشته خوب کار کرد و اگر لک نرسد، اطمینان دارم داوود به‌درستی عمل خواهد کرد. ایمان سلیمی و محمدحسین کریم‌زاده که مصدومان ما در هفته‌های گذشته بودند، کم‌کم به شرایط بهبودی رسیدند.

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود منشا و پری در گل‌زدن عملکرد ضعیفی دارند، خاطرنشان کرد: در خط‌ حمله مس رفسنجان امسال با توجه به اینکه برنامه‌ریزی تغییر سیستماتیک هم داشتیم، سال گذشته ۳_۴_۳ بازی کردیم، اما امسال می‌خواستیم ۳_۴_۱_۲ جلو برویم تا جایی که این قابل درنیامد. شاید به هم نچسبیدند، اما خیلی تلاش کردم. در طول مسابقات از منشا حمایت زیادی کردم، اما سال خوبش نبوده است‌. شاید همان دو پنالتی که به وی دادیم، تبدیل به گل می‌کرد یا ۴_۳ موقعیت خیلی خوبی که مثل بازی با صنعت نفت آبادان و تراکتور از دست داد، گل می‌زد و اکنون ۵_۴گله بود.

محمد ربیعی ادامه داد: امسال کار برای مهاجمانمان نچرخیده و این اتفاق در لیگ ایران طبیعی است. در فوتبال ما نفراتی بودند که آقای گل شدند، اما سال بعدش بازی برای آن‌ها نچرخیده است. من مثبت به این قضیه نگاه کردم و به‌عنوان یک سرمربی وظیفه داشتم نهایت حمایت را از شیمبا و منشا داشته باشم. باید به این دو عزیز انرژی مثبت داد تا با کار بیشتر و تمرینات بیشتر وضعیت را جلو ببریم. اکنون فقط دو بازی تا پایان نیم‌فصل داریم و اگر شرایط به همین شکل باشد، باید تصمیمی بگیریم که به سود تیم و برای بالا بردن راندمان کارمان باشد. قطعا در نیم‌فصل تصمیم درست، منطقی و حرفه‌ای خواهیم گرفت.

وی با تاکید بر تغییر دیدگاهی که در فصل جاری بر روی مس رفسنجان اعمال کرده است، خاطرنشان کرد: به آمار نگاه می‌کنید و می‌بینید یک تیم کم گل خورده و تیم دیگری کمتر گل زده است. اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد این است که تیمی که کم گل خورده، بلوک‌های دفاعی زیادی دارد و فوتبال دفاعی بازی می‌کند، اما زمانی که این تیم را در ۱۳ مسابقه‌اش ازلحاظ آیتم‌های فنی دیگری بررسی کنیم مثل شرکت‌های اروپایی که فوتبال را به‌صورت فنی بررسی می‌کنند، با آمار همان شرکت‌ها مثل متریکا می‌گویم تیم ما ازلحاظ شانس ایجاد گل‌زنی جزو چهار پنج تیم اول لیگ است.

سرمربی مس رفسنجان افزود: ازلحاظ حضور در محوطه جریمه حریف، جزو چهار پنج تیم اول جدول هستیم، اما ازنظر تبدیل فرصت‌ها به گل جزو تیم‌های پایین جدول هستیم. این موضوع نشان می‌دهد که رو به بازی دفاعی نیاوردیم. شاید ساختار دفاعی درستی با استفاده از نفرات خط دفاعی، دروازه‌بان، نفرات خط میانی و جلویی ایجاد کرده باشیم. زیرا تیمی کار دفاعی را انجام می‌دهیم، اما تیمی نبوده‌ایم که عقب بنشینیم و اتوبوسی دفاع کنیم.

ربیعی ادامه داد: دیدار ما مقابل سپاهان و پرسپولیس در آزادی و گل‌گلهر را ببینید، بازی‌های خوبی انجام دادیم و این مسائل بخشی از کار است؛ اما گروه‌هایی بازی‌های ما را آنالیز کردند؛ این موضوع کار من نیست و دوست ندارم به آن بپردازم، اما طبق آمار همین گروه‌ها، بیشترین میزان ضرر و زیان از اشتباهات داوری مخصوص تیم مس رفسنجان بوده است.
وی افزود: بیش از ۱۰ امتیاز را به‌خاطر اشتباهات داوری از دست داده‌ایم که اگر نصف این امتیازات را می‌گرفتیم، هم تفاضل گل ما بیشتر بود و هم شاید تیم ما می‌توانست در جایگاه چهارم باشد.

وی درباره راهکار تیمش برای مقابله با استقلال افزود: این موضوع را نمی‌توان گفت. باید فردا ببینید. به‌طور قطع باید مواقعی سازمان دفاعی درستی داشته باشیم، پرسینگ را خوب انجام دهیم و گاهی نیز باید حمله‌های پایدار داشته باشیم. اگر اجازه دهید ما فقط از خدا می‌ترسیم (با خنده). تیم استقلال عزیز و بسیار پرمهره است. شاید برخی نفراتش را در اختیار نداشته باشد، اما استقلال و پرسپولیس باید پرمهره باشند. زیرا هم نمایندگان ایران در آسیا و هم پرطرفدار هستند. باید به آنها منطقی نگاه شود. زیرا کاملا شایسته احترام هستند. شاید در بازی فردا محمد محبی محروم باشد، اما خط جلوی استقلال بازیکنان خوبی دارد. هر زمان گرهی در بازگشت ایجاد می‌شود، دو سه نفر از روی نیمکت به زمین می‌آیند و ا ین گره را باز می‌کنند. این خیلی اتفاق خوبی است. نه‌تنها به این مسئله خیلی مثبت نگاه می‌کنم و نمی‌گویم این تیم چنین مهره‌هایی دارد، بلکه تاکید می‌کنم که باید استقلال و پرسپولیس چنین نفراتی داشته باشند. در دنیا هم همین است. بارسلونا و رئال مادرید نسبت‌به دیگر تیم‌های اسپانیا پرمهره‌تر و پرهوادارترند. این مسائل لیگ را جذاب می‌کند، اما تلاش می‌کنیم بازی محترمانه مس رفسنجان مقابل استقلال را انجام دهیم.

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان در پایان گفت: اگر بازی‌های رفت و برگشت سال گذشته مس رفسنجان و استقلال را دیده باشید، می‌بینید که برای نباختن نیامده بودیم، بلکه می‌خواستم فوتبال خوبی بازی کنیم. همان‌گونه که در ورزشگاه آزادی این کار را انجام دادیم، اما به‌دلیل اشتباهات فردی شکست خوردیم. در بازی رفسنجان سید حسین حسینی در نیمه اول سه توپ فوق‌العاده گرفت و اسیر حرکت انفرادی امیرحسین حسین‌زاده شدیم. نیمه اول آن بازی یک‌طرفه در اختیار ما بود. به یاد دارم که مجید علی‌یاری در آن مسابقه دو توپ فوق‌العاده را از دست داد. دیدگاه من همیشه همین است تا با دست پر و حداکثر امتیاز بیرون بیایم. چهار بازی مقابل استقلال داشته‌ایم و سه دیدار را باخته‌ایم، اما تلاش کردیم فوتبال خوبی ارائه دهیم. امیدوارم فردا هم این موضوع وجود داشته باشد.

کد خبر 629993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.