بازدید سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از مجموعه تخت فولاد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از مجموعه فرهنگی، مذهبی و تاریخی تخت فولاد بازدید کرد و قول پیگیری مساعد در رابطه با احیای کاروانسرای ملک و بهره‌برداری از آن را داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی مجموعه فرهنگی، مذهبی و تاریخی تخت فولاد، مهدی طغیانی ضمن بازدید از اقدامات فرهنگی و پروژه‌های مرمت و بازآفرینی محور تاریخی و گردشگری تخت فولاد، با ظرفیت‌سازی در این عرصه‌ها آشنا شد.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی تخت فولاد افزود: این مجموعه دارای ابعاد، ظرفیت‌ها و داشته‌های غنی است که مورد غفلت قرار گرفته است. به‌تازگی شاهد هستیم به همت مدیریت شهری برخی از این ظرفیت‌ها با هدف ترویج گردشگری معنوی و مکانی برای تجدید قوای روحی گردشگران احیا و فعال شده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تخت فولاد را ذخیره میراثی از لحاظ اقتصادی و گردشگری دانست و آن را عرصه‌ای برای انسان‌سازی برشمرد.

وی ادامه داد: ایجاد کاربری‌های فرهنگی و گردشگری برای تخت فولاد لازم است تا ظرفیت‌ها، ظرایف و داشته‌های آن برای مردم برجسته و تخت فولاد مقصد گردشگران و زائران شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با توجه به بیان نظام مسائل تخت فولاد و همچنین دریافت موانع توسعه گردشگری معنوی در این منطقه قول پیگیری مساعد در خصوص احیای کاروانسرای ملک و بهره‌برداری از آن را داد.

کد خبر 629924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.