تاکنون ۷۴۵ نفر به ویروس آنفلوانزا مبتلا شدند

رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه از اواخر شهریورماه تاکنون ۲۳۳۲ نمونه آزمایش آنفلوانزا از افراد مشکوک گرفته شده است، گفت: از این تعداد ۷۴۵ مورد مثبت بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی احمدی امروز -پنجشنبه هشتم دی‌ماه- در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه از اواخر شهریورماه که ویروس آنفلوانزای فصلی آغاز شده تاکنون ۲۳۳۲ نمونه آزمایش گرفته شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۷۴۵ مورد مثبت بوده است.

وی با اشاره به اینکه روند افزایش ویروس آنفلوانزا و بیشترین تعداد موارد مشکوک در استان چهارمحال و بختیاری مربوط به هفته دوم آبان‌ماه بود، ادامه داد: در هفته دوم آبان‌ماه سال جاری ۴۷۳ مورد نمونه آنفلوانزا از موارد مشکوک در استان انجام و از این تعداد ۲۳۳ نمونه مثبت اعلام شد.

رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند کاهش ویروس آنفلوانزا در آذرماه سال جاری، تصریح کرد: در هفته سوم آذر نیز ۲۰۹ مورد نمونه آنفلوانزا گرفته شد، که از این تعداد هشت مورد مثبت بود، همچنین درصد موارد سرپایی مبتلا به آنفلوانزای مثبت در استان چهارمحال و بختیاری ۱۴.۷ درصد و موارد بستری ۸۵.۲ درصد بوده است.

وی تب، سرفه و گلودرد را از علائم بیماری آنفلوانزا دانست و گفت: سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای بیشتر در معرض ابتلاء به آنفلوانزا هستند، بنابراین باید این افراد شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک در مکان‌های شلوغ، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون را مورد توجه قرار دهند.

احمدی خاطرنشان کرد: بیماری آنفلوانزا عفونت حاد تنفسی است که سالانه پنج تا ۱۵ درصد از جمعیت به این بیماری مبتلا شده و به سه نوع ویروس آنفلوانزا به نام‌های آ. ب. ث تقسیم‌بندی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای آذرماه سال جاری ۷۹۵ مورد تست کرونا در استان چهارمحال و بختیاری انجام شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۴ مورد جدید مبتلا به کرونا شناسایی شد که شش مورد در بیمارستان بستری شدند.

رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت تکمیل دوز واکسن کرونا، افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یک میلیون و ۸۱۱ هزار و ۹۲۴ دوز واکسن کرونا در استان چهارمحال و بختیاری تزریق شده است.

کد خبر 629911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.