میدل‌باس، جایگزین مینی‌بوس در اصفهان

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه طرح استفاده از مینی‌بوس برای شهر اصفهان مطرح شد اما دلایل متعددی باعث شد تا این مدل انتخاب نشود، گفت: با تحقیقات انجام شده میدل‌باس را انتخاب کردیم، زیرا معایب مینی‌بوس در آن رفع شده بود، بنابراین خرید ۱۰۰ دستگاه در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

حسین حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: میدل‌باس‌ها (اتوبوس‌های کوچک) از نظر ظاهری شبیه اتوبوس است، اما ابعاد کوچک‌تری دارد و کنترل آن نیز آسان‌تر است.

وی ادامه داد: میدل‌باس‌ها از نظر طراحی منحصربه‌فرد و جذاب است و همین باعث می‌شود مسافران احساس راحتی و آرامش بیشتری در آن داشته باشند؛ همچنین علاوه بر ظاهری مدرن با طراحی مناسب به دلیل ظرفیت کمتر و خلوت بودن آن نسبت به اتوبوس‌های معمولی، موجب آرامش بیشتر مسافران می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: خرید ۵۳ دستگاه میدل‌باس با هدف بهبود کیفیت حمل‌ونقل عمومی این کلان‌شهر، در سال جاری کلید خورد تا در مسیرهای کم‌تقاضا و خلوت‌تر جایگزین اتوبوس‌های خطی شود.

وی با اشاره به مشخصات میدل‌باس‌های خریداری شده، گفت: این خودروهای عمومی از سوخت گازوئیل استفاده می‌کند و موتور (انجین) چهار سیلندر خطی با استاندارد آلایندگی یورو پنج دارد؛ سیستم کنترل هوشمند دمای موتور، رمپ ویژه معلولان، سامانه تهویه مطبوع و خنک‌کنندگی مناسب، دسترسی به تمام محلات به‌دلیل ابعاد کوچک‌تر، مانیتور رنگی با قابلیت پنج ورودی و دو دوربین برای نظارت راننده، از دیگر ویژگی‌های این وسیله نقلیه عمومی است.

حق‌شناس تصریح کرد: قیمت هر دستگاه میدل‌باس حدود ۲.۷ میلیارد تومان است و خرید این تعداد، به منظور کاهش سرفاصله در مسیرهای مختلف مناطق پانزده‌گانه، امکان تأمین سریع‌تر و قابلیت استفاده در مسیرهای کم‌تقاضای دانش‌آموزی در حوزه حمل‌ونقل عمومی، در برنامه عملیاتی شهرداری اصفهان قرار گرفت.

وی تاکید کرد: خرید «میدل‌باس» به‌عنوان مد جدید حمل‌ونقل در اصفهان مورد توجه قرار گرفته است، مردم نصف جهان پیش از این استفاده از مینی‌بوس را تجربه کرده بودند که به دلایلی همچون فرسوده شدن و تغییر فرهنگ مردم در استفاده از سیستم حمل‌ونقل همگانی خارج شد، اما همچنان نیاز به وسایل کوچک‌تر از اتوبوس وجود دارد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: طرح استفاده از مینی‌بوس نیز برای شهر اصفهان مطرح شد اما دلایل متعددی همچون نپذیرفتن فرهنگ توسط شهروندان، داشتن یک در و سقف کوتاه موجب شد تا این مدل انتخاب نشود.

وی تصریح کرد: در نهایت با تحقیقات انجام شده میدل‌باس را انتخاب کردیم که معایب مینی‌بوس در آن رفع شده بود و بر این اساس ۱۰۰ دستگاه میدل‌باس در برنامه خرید قرار گرفت تا بعضی خطوط که مسافر کمی دارد از این نوع سیستم حمل‌ونقلی بهره‌مند شود و بخشی از آن نیز برای سیستم‌های تقاضامبنا، مورد استفاده قرار گیرد، به این معنا که بر اساس تقاضای مسافر مسیر حرکت میدل‌باس‌های دیگر مشخص می‌شود.

کد خبر 629907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.