با برگزاری جلسات شورای سازمان‌ها، گزارش‌های مالی شفاف‌تر می‌شود

مدیر هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان گفت: هدف ارزیابی سازمان‌ها دستیابی به اهداف سازمان، رسیدگی به وظایف محوله سازمان‌ها و شفافیت گزارش‌های مالی و حسابرسی است.

سیداحمد مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری اصفهان دارای ۱۵ منطقه است که وظایف تخصصی را بر عهده دارند و تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌های کلان، در شورای سازمان‌ها که در حکم مجمع عمومی آن‌ها است، گرفته می‌شود.

وی افزود: شورای سازمان‌ها دو بار در سال برگزار می‌شود؛ یک‌بار تیرماه امسال برای بررسی صورت‌های مالی سال گذشته و جلسه بعدی دی‌ماه سال جاری برای بررسی برنامه‌ها و بودجه سال آینده که در حال حاضر ما در حال برگزاری این شورا هستیم تا در نهایت برنامه بودجه آن به شورای اسلامی شهر داده می‌شود.

مدیر هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری شورای سازمان‌های خدمات موتوری شهرداری اصفهان، آرامستان و میادین خاطرنشان کرد: شورای سازمان مدیریت پسماند و پس از آن سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان برگزار خواهد شد و تا ۱۰ روز آینده جلسات به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: در این دوره از جلسات شورای سازمان‌ها که با حضور شهردار، معاونت تخصصی مربوطه، مدیران و کارشناسان عضو شورای سازمان در حال برگزاری است، علاوه بر اقدامات معمولی که شامل تعیین و اصلاح بودجه سال آینده است، در مورد سیاست‌های کلان حاکم بر سازمان نیز تصمیم‌گیری خواهد شد و در خصوص سیاست‌های آن سازمان برای سال‌های آینده تصمیم‌گیری می‌شود که گام مهمی برای حرکت سازمان‌ها برای منظم و هماهنگ‌تر کردن با اقدامات مجموعه شهرداری خواهد بود.

مرتضوی با اشاره به ملاک‌های ارزیابی سازمان‌ها ادامه داد: سازمان‌ها بر اساس هدف‌های در نظر گرفته شده برای آن‌ها، وظایف تخصصی، تحقق بودجه آن سازمان و اجرای آئین‌نامه و دستورهای ابلاغی، ارزیابی و شاخص‌دهی می‌شوند و نتایج آن به رؤسا، هیئت‌مدیره‌ها و شهردار منعکس می‌شود.

وی افزود: هدف این ارزیابی‌ها، دستیابی به اهداف سازمان است و این دوره شورای سازمان‌ها با نظم و انضباط بیشتری برگزار می‌شود، همچنین مصوباتی که در جلسات قبلی شورای سازمان‌ها و وظایفی که به عهده سازمان گذاشته شده است، مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و نکات مدنظر حسابرسان سازمان‌ها بررسی می‌شود تا سیستم گزارش‌های مالی و حسابرسی شفاف‌تر شود.

کد خبر 629884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.