فراگیری مهارت فنی و حرفه‌ای تاثیر شگرفی در آینده شهرستان لنجان دارد

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان گفت: تحقق آموزش‌های مهارتی، اجرایی شدن هرچه بهتر رویکرد اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال درون‌زا را هموار می‌سازد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا ملک‌پور امروز _ پنجشنبه هشتم دی _ در نشست با رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان با اشاره به اینکه روحانیون می‌توانند بهترین مبلّغ برای ترویج و اشاعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باشند، اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به‌دلیل وجود آموزش‌های نظری و عملی از توانایی فراوانی در تشکیل سرمایه انسانی و تربیت نیروی ماهر برخوردار است؛ به گونه‌ای که افراد را برای ورود به بازار کار مهیا می‌کند.

وی با بیان اینکه فراگیری مهارت فنی و حرفه‌ای تاثیر شگرفی در آینده شهرستان لنجان دارد، افزود: روحانیون از فعالان مهم اجتماعی به‌شمار می‌آیند. با توجه به اینکه تحقق آموزش‌های مهارتی، اجرایی شدن هرچه بهتر رویکرد اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال درون‌زا را هموار می‌سازد، ازاین‌رو تقویت ارتباطات و افزایش تعامل و همراهی این قشر موثر با فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان می‌تواند موثر باشد.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان با بیان اینکه آن‌گونه که باید مهارت‌آموزی در جامعه فرهنگ‌سازی نشده است، تصریح کرد: با توجه به نگرش روحانیون و فعالیت این قشر تاثیرگذار در دیگر مشاغل، آموزش‌های مهارتی ارائه‌شده توسط سازمان فنی و حرفه‌ای می‌تواند در توانمندسازی و ارتقای سطح معیشت و زندگی خانواده طلاب نیز موثر باشد. این اقدام به تامین نیروی انسانی کارآمد، کارآفرین و درنهایت کاهش مشکلات اقتصادی در جامعه منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه برخورداری از دانش و مهارت و آشنایی با فناوری روز از مولفه‌های نیروی انسانی توانمند است، ادامه داد: کشورهایی توانستند چرخه تولید و اشتغال را به سمت جلو هدایت کنند که به سیستم فنی و حرفه‌ای کشور خود توجه ویژه‌ای داشته‌اند. چنانچه ما نیز به این مهم بپردازیم، شاهد توانمندسازی نیروی انسانی از طریق آموزش مهارت‌های شغلی و تخصصی، در راستای ترغیب، توسعه کارآفرینی و رشد اقتصادی خواهیم بود.

ملک‌پور گفت: با توجه به جمعیت گسترده زیر پوشش سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان لنجان، ارائه آموزش‌های مهارتی برای این افراد مفید خواهد بود؛ ازاین‌رو می‌توانیم رشته‌های مناسب برای طلاب و خانواده‌های آن‌ها ارائه کنیم تا روحانیون و خانواده این قشر موثر با بهره‌مندی از آموزش‌های تخصصی بتوانند بیش از پیش مولد و کارآمد در اجتماع حضور یابند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به امکانات و تجهیزات بسیار خوب و مدرن موجود در کارگاه‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان لنجان، این اداره برای آموزش روحانیون، طلاب و خانواده آن‌ها آماده همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی است.

کد خبر 629865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.