نقش تفکر سبز در توسعه صنایع

یک دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: اگر برنامه‌ریزی درباره مشکلات زیست‌محیطی تدوین شد، باید تمام جامعه به آن متعهد باشند و عملاً فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست باید گسترش یابد، همچنین تفکر سبز نیز باید در صنایع حاکم شود.

علی‌خان نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت کنترل و مدیریت صنایع در حفظ محیط‌زیست و بهبود آلودگی، اظهار کرد: نخستین آسیبی که توسعه صنایع به دنبال دارد، آسیب به کارکنان خود صنعت است.

وی افزود: نخستین افرادی که تحت تأثیر آلودگی‌های صنعتی قرار می‌گیرند، خود کارکنان هستند که با دستگاه‌های مختلف و مواد شیمیایی کار می‌کنند.

این دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ادامه داد: با توجه به این مسئله به نظر می‌رسد که جامعه کنونی نیازمند تصمیمی بسیار قدرتمند و جامع برای حفظ محیط‌زیست و بهبود شرایط فعلی چه در زمینه صنعت، شهرسازی و کشاورزی است که تمام مسائل را در بر گیرد.

وی تاکید کرد: با این وجود اگر برنامه‌ریزی در این خصوص تدوین شد، باید تمام جامعه به آن متعهد باشند و عملاً فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست باید گسترش یابد، همچنین تفکر سبز نیز باید در صنایع حاکم شود.

نصراصفهانی در رابطه با اهمیت حفظ محیط‌زیست گفت: نکته‌ای که در تمام زندگی باید به آن توجه کرد و بسیار اهمیت دارد، این است که اگر می‌خواهیم حیات مطلوبی داشته‌باشیم باید به فکر محیط‌زیست بوده و از آن حفاظت کنیم.

وی افزود: درصورتی‌که انسان‌ها به این نکته توجه نکنند راهی جز نابودی تدریجی در هر نقطه از جهان وجود ندارد؛ درواقع آلودگی‌های زیست‌محیطی در نهایت برای حیات خود انسان‌ها تأثیر خواهند داشت.

این دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان تاکید کرد: درحال‌حاضر بخش بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی ناشی از عملکرد نامطلوب انسان‌ها در کشاورزی، توسعه شهری و صنایع مختلف دیگر است و بخش بسیار اندکی از این مشکلات ناشی از فعالیت‌های طبیعی است.

کد خبر 629848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.