حمایت از مدل‌های جدید کسب‌وکار زنان در اصفهان/ صدور سند برای اراضی قولنامه‌ای شهرکرد

پر بازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبور متروی اصفهان از دارک تا طوقچی، حمایت از مدل‌های جدید کسب‌وکار زنان، تدوین آئین‌نامه اجرایی برای شهرهای خواهرخوانده، صدور سند برای اراضی قول‌نامه‌ای شهرکرد، حمایت شورای ششم از سرمایه‌گذاران گلپایگانی، افتتاح پارک کودک لیسار در دهه فجر امسال و کمک دستگاه‌های اجرایی به اشتغال‌زایی و بهبود معیشت خانواده‌ها را در بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

عبور متروی اصفهان از دارک تا طوقچی

ابوالفضل قربانی، رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این‌که بخشی از اولویت نخست خط دو متروی این کلان‌شهر حداکثر تا ۲۴ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار کرد: در نظر داریم طی این مدت مسیر خط دو حدفاصل ایستگاه دارک تا ایستگاه طوقچی را در اختیار شهروندان قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال تلاش برای کاهش سرفاصله زمانی خط یک مترو و افزایش زمان بهره‌برداری آن هستیم. معتقدم در کلان‌شهرها باید خطوط مختلفی از این سیستم وجود داشته باشد که با دیگر سیستم‌های حمل‌ونقلی مرتبط باشد و بتوان در کنار دیگر سیستم‌ها از آن بهره‌برداری کرد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وضعیت اتوبوس‌های شهر اصفهان، ادامه داد: در ابتدای دوره ششم مدیریت شهری اصفهان حدود ۶۰۰ دستگاه اتوبوس با میانگین عمر حدود ۹ سال در خطوط اتوبوس‌رانی فعال بود و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تا پایان سال جاری تعداد ناوگان فعال اتوبوس‌رانی به ۱۲۰۰ دستگاه خواهد رسید و سرفاصله خطوط نیز به نصف کاهش خواهد یافت.

حمایت از مدل‌های جدید کسب‌وکار زنان

فرزانه کلاهدوزان، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر حمایت از مدل‌های جدید کسب‌وکار برای زنان و با اشاره به مدل‌های جدید کسب‌وکار برای بانوان و برنامه شورای ششم جهت حمایت از آن‌ها، اظهار کرد: دو دسته شغل داریم که یکی از آن‌ها مشاغلی هم‌چون مشاغل سنتی و تولیدی است که کسب‌وکاری را در جامعه پیش می‌برد، اما برای زنان و خانواده دو نکته مهم از جمله زنان سرپرست خانوار و دیگری مشاغل خانگی را مورد توجه قرار داده‌ایم.

وی افزود: زنان می‌توانند در مدل‌های اقتصادی خانواده‌محور فعالیت کنند و نقش کلیدی در پویایی اقتصادی جامعه و خانواده داشته باشند. زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست شرایط متفاوتی دارند، چراکه برای امرار معاش نیاز به کسب‌وکاری دارند که برای آن‌ها توانمندسازی ایجاد کند، لذا شورای اسلامی شهر در کنار دستگاه‌های حمایتی زنان، تسهیل‌گر و حامی آن‌ها است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: موضوع مهم دیگر این است که باید در زیست‌بوم اقتصادی شهر اصفهان پژوهش‌هایی انجام شود، چراکه اگر بتوانیم مدل کسب‌وکار را به سمت مشاغل خانوادگی هدایت کنیم، علاوه بر توانمندسازی خانواده، به مدل پایدار کسب‌وکار در زیست‌بوم اقتصادی اصفهان نیز نزدیک می‌شویم؛ مصداق بارز این کلام «فرش اصفهان» است که در کارگاه‌هایی به‌صورت خانوادگی بافته می‌شود و هم‌اکنون نیز در جهان بسیار پرآوازه است؛ شرکت‌های خانوادگی در تمام جهان جزو مدل‌های موفق کسب‌وکاری به حساب می‌آید.

تدوین آئین‌نامه اجرایی برای شهرهای خواهرخوانده

بی‌بی‌فاطمه حقیرالسادات، رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر ضرورت تدوین آئین‌نامه اجرایی برای شهرهای خواهرخوانده و ضمن اشاره به ظرفیت خواهرخواندگی برای توسعه روابط بین‌الملل شهرها، اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که امروزه شهرها با آن در ارتباط هستند، موضوع خواهرخواندگی با شهرهای مختلف جهان است اما ظرفیت‌خواهرخواندگی در شهرهای ایران به‌درستی مورد استفاده قرار نگرفته است.

وی با بیان این‌که خواهرخواندگی‌ها بر اساس اشتراکات در حوزه‌های مختلف رقم می‌خورد و همین موضوع می‌تواند زمینه ارتباط و تعامل هرچه بیشتر این شهرها را به وجود آورد، تصریح کرد: امروز در کشورهای مختلف جهان به این موضوع توجه خاص و ویژه‌ای صورت گرفته است و در ایران و یزد نیز تاکنون اقداماتی در ارتباط با انعقاد تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی انجام شده است. با وجودی که پیمان‌های خواهرخواندگی در طول سال‌های گذشته منعقد شده است، اما نتوانستیم از ظرفیت‌هایی که این تفاهم‌نامه‌ها می‌توانست برای ما به وجود آورد، به درستی استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد تاکید کرد: لازم است اقدامات لازم در زمینه تدوین آئین‌نامه خواهرخواندگی انجام شود و برنامه‌ریزی فعالیت‌ها در زمینه استفاده از این ظرفیت بر اساس همین آئین‌نامه اجرایی شود.

صدور سند برای اراضی قولنامه‌ای در شهرکرد

مصطفی حیدری، رئیس شورای اسلامی شهرکرد اظهار کرد: مصوبه شورای اسلامی شهرکرد با همکاری دستگاه‌های نظارتی، منجر به باز شدن گره کور ساخت‌وساز در مرکز استان می‌شود و نقش مهمی در رونق گرفتن این صنعت و احیای بافت فرسوده شهرکرد دارد.

وی با بیان این‌که بر اساس مصوبه شورای ششم شهرکرد، شهرداری می‌تواند جهت صدور پروانه ساخت برای زمین‌هایی که سند مالکیت ندارد و قولنامه‌ای است، اقدام کند، افزود: این مصوبه موجب تسهیل روند بازسازی بافت تاریخی مرکز شهرکرد می‌شود که پیامد آن درآمدزایی پایدار برای شهر است و در این حوزه با همکاری بخش خصوصی و بهره‌مندی از اعتبارات ملی می‌توان اقدامات زیادی برای عمران و آبادانی شهر انجام داد.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: زمین‌های قولنامه‌ای در مرکز استان که از سنوات گذشته مالکان آن‌ها برای دریافت مجوز تقاضا داده بودند، در اولویت قرار دارند.

حمایت شورای ششم از سرمایه‌گذاران گلپایگانی

سیدمحمدرضا نوربخش، مسئول کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر گلپایگان اظهار کرد: سرمایه‌گذاران گلپایگانی باید در امر سرمایه‌گذاری در شهر پیشرو باشند و اطمینان داشته باشند که شورای اسلامی شهر و شهرداری این شهر همراهی و همکاری لازم را با آنها انجام می‌دهد.

وی افزود: در شهرستان گلپایگان به دلیل نبود زیرساخت‌ها وضعیت مطلوبی در حوزه سلامت نداریم که این شرایط ناشی از کمبود اعتبار و بودجه است، البته انجمن خیرین سلامت شهرستان باید در این زمینه ورود پیدا کنند.

مسئول کمیسیون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر گلپایگان با اشاره به این‌که برای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن می‌کنیم به مفهوم این است که تمام دستگاه‌ها و مدیران شهرستان دست به دست هم دهند و در اجرای کار با سرمایه‌گذار تسهیل‌گری کنند، تاکید کرد که از خیران شهرساز گلپایگانی انتظار داریم در ساخت پروژه‌های سرمایه‌گذاری با شهرداری همکاری کنند و افزود: سرمایه‌گذاران گلپایگانی باید در امر سرمایه‌گذاری در شهر پیشرو باشند و اطمینان داشته باشند که شورای اسلامی شهر و شهرداری با سرمایه‌گذاران همراهی و همکاری لازم را انجام می‌دهد.

افتتاح پارک کودک لیسار در دهه فجر امسال

علیرضا غفاری، رئیس شورای اسلامی شهر لیسار اظهار کرد: اواخر دهه ۸۰ پارک کودک در خیابان ملاصدرا شهر لیسار احداث شد که پس از مدتی لوازم بازی و زیرساخت‌های آن به طور کامل از بین رفت و متروکه شد و شهرداری از تیرماه سال جاری دوباره احداث این پارک را در زمینی به مساحت ۱۳۰۰ مترمربع آغاز کرده است.

وی با بیان این‌که شهر لیسار پارک کودک نداشت و احداث آن یکی از دغدغه‌های شورای اسلامی شهر و مطالبات اصلی شهروندان بود، گفت که با بهره‌برداری از این پارک فضای امن و شادی برای تفریح و سرگرمی کودکان در کنار مادران آنها فراهم می‌شود و تأکید کرد: در حال حاضر عملیات احداث پارک کودک این شهر حدود ۸۰ پیشرفت فیزیکی دارد و این پروژه دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

کمک دستگاه‌های اجرایی به اشتغال‌زایی و بهبود معیشت خانواده‌ها

حمد کناری‌نژاد، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «مشاغل خانگی از حیث نقش‌آفرینی در مردمی کردن اقتصاد به‌عنوان یکی از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی و نیز به‌عنوان یکی از راهکارهای مناسب در ایجاد درآمد، بهبود معیشت خانواده‌ها و توسعه اقتصادی و اجتماعی با توجه به ساختار زودبازده و نیاز به سرمایه‌ای به مراتب کمتر، حائز اهمیت می‌باشند. از تمام دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حمایتی ذی‌ربط در حوزه اشتغال و مشاغل خانگی درخواست می‌شود با هم‌افزایی در حمایت از مشاغل خانگی، ضمن فراهم‌آوردن بستر مشارکت مردم در عرصه اقتصاد، به اشتغال‌زایی و بهبود معیشت خانواده‌ها در شرایط اقتصادی فعلی و توسعه اقتصادی و اجتماعی کمک کنند.»

کد خبر 629845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.