رئیس قوه قضاییه از نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تجلیل کرد

رئیس قوه قضاییه با صدور پیامی از آیت‌الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و رئیس پیشین دادگستری استان خوزستان تجلیل کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای با صدور پیامی از آیت‌الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و رئیس پیشین دادگستری استان خوزستان تجلیل کرد، در متن پیام رئیس قوه قضائیه آمده است:

«تجلیل و تکریم اعاظم و بزرگان عرصه علم و دین از توصیه‌های مؤکد اسلام است، در مکتب پرفروغ و تابناک اسلام، علما و دانشمندان حائز شأن و رتبه‌ای والا و ممتاز هستند و با اوصافی رفیع و متعالی، مدح و ستایش شده‌اند، علمایی که در طول حیات پربرکت خود منشأ خدمات کثیر و جزیل بوده‌اند و وجودشان سرشار از عشق به باری‌تعالی، خدمت به بشریت و هدایت مردم است، علمایی که وارثان انبیای الهی هستند و علم خود را با تقوا و ورع تلفیق کرده و بر عابدان نیز فضیلت دارند.

حضرت آیت‌الله سیدعلی شفیعی که متصف به یکی از برترین اوصاف یعنی ابوالشهیدی است و فرزند رشید او سیدمرتضی شفیعی از شهدای والامقام اسلام است، در زمره علمایی بوده که در حوزه‌ها و سنگرهای مختلف، منشأ خیر و برکت برای خلق‌الله و امت و نظام اسلامی بوده است.

این روحانی پرهیزکار و پاک‌نهاد در دوران تحصیل از محضر پرفیض آیات و اساتیدی نامور و مبرز بهره بردند و پس از کسب معارف الهی و دینی و علمی و مشارکت تمام‌عیار در مبارزه با رژیم طاغوت، کمر خدمت به نظام و امت اسلامی بستند و در مناصب و مصادر مختلف، مبدا تحول و بهبود اوضاع به نفع جبهه اسلام و انقلاب شدند.

وی در دوره تصدی ۱۶ ساله بر ریاست کل دادگستری استان خوزستان، در زمره برترین رؤسای کل و قضات بودند که بر مبنای جامعیتی که از آن محظوظ بودند و با تدابیر و درایت و کیاست و تمهیداتی که اتخاذ می‌کردند، نقش برجسته‌ای در تثبیت امنیت در آن خطه عزیز ایران اسلامی در مقاطع حساس اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی داشتند.

پس از آن نیز، این روحانی وارسته و عالم در سنگرهای دیگری از جمله عضویت در مجلس خبرگان رهبری و بعثه مقام معظم رهبری، منشأ خدمت به نظام و انقلاب و مردم شدند. خشیت الهی از بارزترین خصایص اهل ایمان و عمل است. «اِنَّما یَخْشَی اللَّهَ مِنْ عِبادِهِ الْعُلَماءُ»، از بندگان خداوند تنها علما هستند که از خدا می‌ترسند.»

حضرت آیت‌الله سیدعلی شفیعی مزین به این خصیصه پسندیده است و در دوران فعالیت قضائی خود نیز این ویژگی مؤمنانه را به منصه ظهور رساندند، حضرت آیت‌الله سیدعلی شفیعی در وادی فقاهت و تعلم و تعلیم و ترویج مکتب آل‌الله نیز توفیقات خوبی حاصل کردند و از تسلط و تبحر و مهارت فقهی لازم برخوردار هستند، امید که در ادامه مسیر خدمت به نظام اسلامی و ترویج مکتب اهل بیت (ع)، موفق و مؤید باشد.»

کد خبر 629751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.