مدیریت شهری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته را در بسته خبری ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «لزوم کاهش ریسک سرمایه‌گذاران در توسعه زیرساخت‌های شهر»، «مدیریت واحد شهری لازمه شهر هوشمند / شهروندان مطالبه‌گر میز خدمت نیستند»، «شیوه‌ای جدید برای پرداخت عوارض خودرو در اصفهان»، «بهسازی شبکه توزیع آب فضای سبز در منطقه یک اصفهان»، «رفع تخلف ۱۵۱۸ تابلوی غیرمجاز در اصفهان»، «عبور متروی اصفهان از دارک تا طوقچی»، «استقبال ویژه مدیریت شهری از حضور دانشگاهیان برای رفع معضلات اساسی اصفهان»، «توسل به روش‌های غیرقانونی ساخت‌وساز در شهرک شهید کشوری / تخلفات را به دادگستری اعلام می‌کنیم»، «هنوز هیچ اقدام رسمی در خصوص آب اصفهان انجام نشده است!» و «اقدام ضربتی راهگشای مشکلات چهارباغ نیست» مهم‌ترین رویدادهای مدیریت شهری اصفهان در هفته گذشته بود که گزیده‌ای از آن را در این بسته خبری ایمنا می‌خوانید.

لزوم کاهش ریسک سرمایه‌گذاران در توسعه زیرساخت‌های شهر

محسن رنجبر، معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با تاکید بر مشارکت مردم در مسائل خرد و کلان مربوط به توسعه شهر، گفت: زیرساخت‌های کلان شهری را باید از طریق سرمایه‌گذاری مشارکت‌کنندگان توسعه داد از این‌رو باید ریسک افراد شرکت‌کننده در این بخش را کاهش دهیم.

مدیریت واحد شهری لازمه شهر هوشمند / شهروندان مطالبه‌گر میز خدمت نیستند

همایون یزدان‌پناه، مشاور و دستیار شهردار اصفهان در امور هوشمندسازی گفت: به دلیل نبود آگاهی کافی و اطلاع‌رسانی مناسب یا ضعف در کیفیت ارائه خدمات، در حال حاضر آنچه در میز خدمت ارائه می‌شود، مورد استفاده شهروندان قرار نگرفته است و در واقع آنها مطالبه‌گر این خدمات نیستند، لذا در حال پیگیری و رفع این مشکل هستیم.

شیوه‌ای جدید برای پرداخت عوارض خودرو در اصفهان

محسن گلی، مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان گفت: پرداخت عوارض خودرو از نوزدهم آذرماه سال‌جاری صرفاً در دفاتر پیشخوان خدمات دولت، دفاتر اسناد رسمی، دفاتر پلیس ۱۰+، مراکز شماره‌گذاری و درگاه الکترونیک my.isfahan.ir انجام می‌شود.

بهسازی شبکه توزیع آب فضای سبز در منطقه یک اصفهان

میثم بکتاشیان، مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: اجرای سیستم نوین آبیاری با هماهنگی سازمان پارک‌ها و فضای سبز در راستای کاهش هزینه‌های جاری، استفاده بهینه از منابع آبی موجود و افزایش بهره‌وری آبیاری، در دو خیابان از منطقه یک شهرداری آغاز شده است.

رفع تخلف ۱۵۱۸ تابلوی غیرمجاز در اصفهان

روح‌الله ابوطالبی، مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: در ۹ ماهه امسال، در بخش جلوگیری از نصب تابلوهای غیرمجاز، تعداد ۴۷۲۶ اخطاریه صادر و ۱۵۱۸ مورد نصب تابلوی غیرمجاز رفع تخلف شده است.

عبور متروی اصفهان از دارک تا طوقچی

ابوالفضل قربانی، رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بخشی از اولویت نخست خط دو متروی این کلان‌شهر حداکثر تا ۲۴ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: در نظر داریم مسیر مترو حدفاصل ایستگاه دارک تا طوقچی را طی این مدت در اختیار شهروندان قرار دهیم.

استقبال ویژه مدیریت شهری از حضور دانشگاهیان برای رفع معضلات اساسی اصفهان

مصطفی نباتی‌نژاد، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در مرکز پژوهش‌ها در راستای مأموریت خود ایده «شهرگاه» مطرح شد تا فرصتی برای هم‌اندیشی مدیریت شهری و دانشگاه فراهم شود.

وی افزود: این هم‌اندیشی تجدید ارتباط را به همراه خواهد داشت و خروجی حتمی این جلسه عضویت اعضای شهرداری و دانشگاهیان در پلتفرمی تحت عنوان «باشگاه شهراندیشان» است؛ بر این اساس هر نخبه‌ای که دغدغه شهر را دارد، ایده‌ها و راهکارهای خود را باید اعلام کند و به نوعی پشتیبان تصمیمات ما باشد.

توسل به روش‌های غیرقانونی ساخت‌وساز در شهرک شهید کشوری / تخلفات را به دادگستری اعلام می‌کنیم

احمدرضا مصور، رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان از آغاز مجدد ساخت‌وساز بدون پروانه و ضابطه در شهرک شهید کشوری خبر داد و گفت: وظیفه شهرداری جلوگیری از ساخت‌وساز بدون پروانه و صیانت از سرمایه‌های مردم در اراضی شهید کشوری است.

هنوز هیچ اقدام رسمی در خصوص آب اصفهان انجام نشده است!

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه به‌رغم دغدغه‌های مردم و وعده‌های مسئولان دولتی از رئیس جمهور تا دیگران، هنوز اقدام رسمی یا دستوری، صورت جلسه‌ای یا تخصیصی در خصوص آب انجام نشده است، گفت: گزارش‌هایی داده می‌شود که وزارت نیرو چنین و چنان خواهد کرد، اما مستند و مکتوب نیست و به‌رغم تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار ۲۸ آبان با مردم اصفهان، هنوز این مشکل رفع نشده است و وزارت نیرو پس از حدود یک سال و چند ماه، هنوز مشخص نکرده است که در خصوص زاینده‌رود چه خواهد کرد.

اقدام ضربتی راهگشای مشکلات چهارباغ نیست

سیدامیر سامع، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه فضای چهارباغ، نمادها، علائم و نشانه‌های آن باید شایسته و در خور فضای فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی باشد، گفت: اقدام ضربتی و تصمیمات اضطراری و موردی، راه حل مناسب و راهگشا برای رفع مشکلات آن نخواهد بود.

کد خبر 629713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.