پارلمان شهرهای جهان در هفته‌ای که گذشت

هشدار شورای شهر کولچستر مبنی بر فشارهای مالی بی‌سابقه، پیشگیری از بی‌خانمانی زنان بالای ۵۵ سال، ممنوعیت پلاستیک‌های یک‌بار مصرف در شورای شهر کوالالامپور، تصویب نرخ جدید خدمات مدیریت پسماند در تورنتو و تصویب اوراق قرضه ۴۴۰ میلیون دلاری برای تراموا، عناوین بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر کولچستر اعلام کرد که با یک شکاف بودجه سالانه ۴۵۰ هزار پوند و کسری بیش از پنج میلیون پوندی مواجه است که دلیل آن تا حدی بحران هزینه زندگی به‌شمار می‌رود. شورا کاهش این شکاف را دردناک توصیف کرد، چراکه ساکنان را با فشارهای مالی بی‌سابقه ناشی از تورم، کاهش بودجه و همه‌گیری مواجه می‌کند.

رئیس شورای شهر کولچستر ضمن اشاره به ضرورت اتخاذ تصمیم‌های سخت در پی مارپیچ تورم، بهبودی پس از همه‌گیری کرونا و ۱۲ سال ریاضت اقتصادی اخیر، از افزایش هزینه‌های محلی به‌دنبال تورم و استفاده ۱.۷ میلیون پوندی از ذخایر مرجع خبر داد و تأکید کرد که شوراها در سراسر کشور به کمک دولت نیاز دارند وگرنه با ورشکستگی مواجه خواهند شد.

شورای شهر تأکید کرد که احزاب مختلف این نهاد وظیفه دشواری در ایجاد تعادل میان درآمدها و افزایش هزینه‌ها دارند به‌ویژه که این فشارهای تورمی برای این نسل از تصمیم‌گیرندگان دولت محلی ناشناخته است و سراسر شهر در انتظار پیشنهادی هستند که مدیریت شورای شهر فعلی ارائه خواهد داد.

شورا خاطرنشان کرد که شهر در ماه‌های آینده، شاهد تحولات بیشتری خواهد بود که مزایای متعددی را به همراه دارد. این تحولات نحوه ارائه خدمات و شیوه‌های کاری کارکنان را تغییر می‌دهد اما در نهایت کولچستر را در یک پایه مالی مطمئن برای چند سال آینده قرار خواهد داد.

ماروندا؛ پیشگیری از بی‌خانمانی زنان بالای ۵۵ سال

شورای شهر ماروندا اعلام کرد که زنان مجرد بالای ۵۵ سال از بیش‌ترین افرادی هستند که بی‌خانمانی را در منطقه کلان‌شهری شرقی استرالیا تجربه می‌کنند. افزایش اجاره‌بها در بازار اجاره خصوصی، تنها زندگی کردن، کار پاره‌وقت، داشتن پس‌انداز کم و مهاجر بودن از جمله عوامل پیچیده‌ای به‌شمار می‌رود که زنان مسن را بیشتر در معرض خطر بی‌خانمانی قرار دهند.

شورای شهر خاطرنشان کرد که به‌منظور جلوگیری از بی‌خانمانی این زنان، ۱۸۰ هزار دلار بودجه از دولت دریافت کرد. شهردار ماروندا هدف از این اقدام را جلوگیری از بی‌خانمانی افرادی معرفی کرد که در جامعه بیش‌تر از سایرین در معرض خطر بی‌خانمانی قرار دارند.

شورا درباره این پروژه توضیح داد که در آن تجربیات زندگی زنان مجرد بالای ۵۵ سال مورد بررسی قرار می‌گیرد و شکاف‌های خدماتی منطقه شناسایی می‌شود که این امر در یافتن نقاط حیاتی برای حفاظت از زنان مسن در برابر بی‌خانمانی نقش بسزایی دارد.

شورا تاکید کرد که یافته‌های به‌دست‌آمده در این بررسی‌ها برای اطلاع‌رسانی به تمام سطوح دولت در مورد رویکردهای پیشگیرانه و مدل‌های مسکن جایگزین برای زنان بالای ۵۵ سال مورد استفاده قرار خواهد گرفت که می‌تواند به صورت محلی و در سراسر منطقه شرقی ارائه شود.

کوالالامپور؛ ممنوعیت پلاستیک‌های یک‌بار مصرف در شورای شهر

شورای شهر کوالالامپور به‌عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای حذف استفاده از مواد غیرقابل تجزیه تا سال ۲۰۳۰، استفاده از پلاستیک‌های یک‌بار مصرف را در همه ساختمان‌های شورا و شهرداری کوالالامپور ممنوع کرد. این ممنوعیت که به‌دنبال قانون ممنوعیت استفاده از نی‌های پلاستیکی در سال ۲۰۲۰ و در راستای پشتیبانی از دستورالعمل اجباری وزارت فدرال برای استفاده از پلاستیک‌های زیست‌تخریب‌پذیر اعمال شده است، تمام بخش‌های مختلف این ساختمان‌ها از جمله غذاخوری‌ها را در بر می‌گیرد.

شهردار کوالالامپور اظهار کرد که هدف این ابتکار ایجاد مسئولیت‌پذیری در زمینه استفاده از پلاستیک‌های یک‌بار مصرف در میان کارکنان شورا و تبدیل آن به یک عادت است. به این ترتیب پیش از گسترش برنامه‌ای مشابه در سطح شهر، کارمندان شورای شهر و شهرداری کوالالامپور هم‌چون الگوهایی برای سایر مردم عمل می‌کنند.

شورای شهر خاطرنشان کرد که این اقدام بخشی از برنامه شورا برای حذف استفاده از پلاستیک‌های یک‌بار مصرف و سایر مواد غیرقابل تجزیه در طبیعت تا سال ۲۰۳۰ است و توضیح داد که ممنوعیت مذکور به این معنی است که کارکنان شورا و شهرداری دیگر اجازه ندارند این محصولات، از جمله کیسه‌های پلاستیکی و ظروف بسته‌بندی مواد غذایی را با خود به محل کار بیاورند.

شورای شهر اطمینان داد که این ممنوعیت کل نهادهای مرتبط با شورا از جمله تأمین‌کنندگان محصولات غذایی و پذیرایی برای رویدادها و مراسم مختلف شورا را نیز در بر می‌گیرد.

تورنتو؛ تصویب نرخ جدید خدمات مدیریت پسماند

شورای شهر تورنتو با افزایش سه درصدی برنامه‌ریزی‌شده برای نرخ‌ها و هزینه‌های خدمات مدیریت پسماند جامد و آب شهر موافقت کرد و از اجرای موقت این مصوبه از یکم ژانویه ۲۰۲۳ تا زمانی خبر داد که بودجه جدید عملیاتی و سرمایه‌ای تورنتو برای سال آینده به تصویب برسد.

شورا توضیح داد که این افزایش‌های پایین‌تر از نرخ تورم در حال حاضر به جلوگیری از افزایش بیشتر فشارها در اواخر سال ۲۰۲۳ و تصویب بودجه نهایی کمک می‌کند و به خدمات مدیریت پسماند جامد و آب تورنتو اجازه می‌دهد تا با حفظ سطوح خدمات فعلی، امکان تخصیص بودجه کافی برای حمایت از نیازهای آتی را طی برنامه‌های سرمایه ۱۰ ساله آینده خود داشته باشد.

شورا خاطرنشان کرد که نرخ‌ها و هزینه‌های موقت مصوب شورای شهر با خدمات مدیریت پسماند جامد و برنامه‌های ۱۰ ساله آب تورنتو که توسط شورا در طول فرآیند بودجه سال ۲۰۲۲ تصویب شده است، مطابقت دارد و احتمال اصلاح آن با تصویب بودجه جدید در آینده است.

اوماها؛ تصویب اوراق قرضه ۴۴۰ میلیون دلاری برای تراموا

شورای شهر اوماها با هدف توسعه تراموای جدید شهر، اوراق قرضه‌ای به ارزش ۴۴۰ میلیون دلار را تصویب کرد. شورا اطمینان داد که اوماها در پروژه تراموا از پول مالیات‌دهندگان استفاده نخواهد کرد و شهر در حال بهره‌گیری خلاقانه از روش‌های تأمین مالی افزایش مالیات برای تأمین مالی پروژه است.

شورای شهر توضیح داد که این پروژه با توسعه سه خط جدید تراموا در هسته شهری اوماها همراه است که خیابان‌های میدان اصلی شهر را به مرکز آن متصل می‌کند.

شورا خاطرنشان کرد که ۸۰ میلیون دلار از اوراق تصویب‌شده به اوراق اجاره-خرید اختصاص دارد که حمایت از این بخش توسط مالیات‌دهندگان انجام می‌شود. این مبلغ صرف خرید خودروها و تسهیلات نگهداری خواهد شد و شهر به این دلیل از آن‌ها استفاده می‌کند که در هزینه‌کرد پول مالیات‌دهندگان صرفه‌جویی شود.

شورای شهر اوماها همچنین تأکید کرد که لازم نیست شهروندان در زمینه افزایش نرخ گاز و آب در مناطق عبور تراموای جدید که احتمال آن زیاد است، نگران باشند زیرا امید آن می‌رود که با به‌حداقل رسیدن هزینه‌ها، نرخ‌ها اصلاً افزایش نیابد.

کد خبر 629702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
    0 0
    گزارش جالبی بود. باز هم از این دست موارد تهیه کنید. خیلی ممنون