تجلیل از مرد همه‌فن‌ حریف ورزش اصفهان

مراسم تجلیل از مهدی اخوان پیشکسوت فوتبال و هندبال استان اصفهان در قالب برنامه «سپاس‌ اسطوره» به‌همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی استان با حضور جمعی از پیشکسوتان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در سلسله برنامه‌های «سپاس اسطوره» صبح امروز _چهارشنبه هفتم دی‌ماه_ کارنامه مهدی اخوان پیشکسوت فوتبال و هندبال اصفهان و همچنین داور اسبق کشورمان در سالروز میلاد این بزرگمرد ارزنده ورزشی مرور و از سال‌ها زحمات و افتخارات ورزشی و هنری وی تجلیل به‌عمل آمد.

حضور چهره‌های قدیمی ورزشی اصفهان، بازیکنان قدیمی هندبال و فوتبال، مربیان سال‌های گذشته و پیشکسوتان این رشته‌ها از نکات قابل‌توجه این مراسم بود که در تالار سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد.

شکل‌گیری رشته هندبال پس از آغاز فعالیت مهدی اخوان

در ابتدای مراسم احسان بعیدی، معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که به نمایندگی از شهرداری اصفهان و مدیریت شهری در خدمت شما هستیم. باید به خاطره‌ای از ۲۶ سال گذشته و به مدرسه فوتبال کیان اشاره کنم. اخوان پس از دوره طلایی خود در قضاوت لیگ‌برتر و در بالاترین سطح فوتبال کشور، کلاس‌های داوری را در این محل برگزار کرد و من نیز از ایشان نکات زیادی آموختم.

وی افزود: افتخار می‌کنیم اخوان نزدیک به سه دهه جزو داوران سطح بالای کشور بوده است. ایشان اشاره کرد رشته هندبال پس از شروع فعالیت ورزشی وی شکل گرفت که این نکته جالب‌توجهی است. اثر انگشت مهدی اخوان و افرادی همچون هنرمند در این رشته ایجاد شد و حالا پس از حدود ۴۰ سال شاهد رشته‌ای المپیکی با هزاران قهرمان و افتخارآفرینی هستیم.

رشته هندبال با اسم مهدی اخوان شناخته می‌شود

حسن افتخاری، رئیس هیئت هندبال استان اصفهان نیز در ادامه این برنامه اظهار کرد: صحبت‌کردن درخصوص اخوان و سوابق ورزشی وی برای من به‌خصوص مقابل اساتید ورزش که سال‌ها برای اصفهان زحمت کشیدند سخت است؛ شروع کار من در هندبال توسط اخوان بود، یک‌روز از من خواستند در تیمشان به تمرین هندبال بپردازم و اکنون که خدمتگزار هندبال هستم، مرهون زحمات اخوان بوده‌ام.

وی افزود: اخوان فرد تأثیرگذاری در هندبال اصفهان و ایران بوده است؛ به‌غیر از تمام سوابق، مسئولیت مربیان را داشتند و سبک مربیان کشور به‌واسطه روحی است که وی در روح آن‌ها دمید؛ در بین داوران و مربیان تعدادشان زیاد است که تمام آن‌ها شاگرد اخوان بودند.

پیشکسوتان پشتوانه‌های هندبال اصفهان هستند

رئیس هیئت هندبال استان اصفهان خاطرنشان کرد: وقت‌شناسی و پیگیری از خصوصیات وی است و کار آکادمیک که اکنون به انجام می‌رسد توسط اخوان ۴۰ سال گذشته ایجاد شده است. اصرارهای زیاد وی برخی مواقع به مذاق افراد خوش نمی‌آمد اما با رفتارهایش یک جامعه ورزشی را ساخت و او نه‌تنها در هندبال و فوتبال بلکه ید طولایی در تمام رشته‌های ورزشی دارد، همچنین تلاش‌های وی در آموزش‌وپرورش منجر به ساخت مربیان و بازیکنان بزرگی در ورزش به‌خصوص هندبال شده است.

افتخاری تصریح کرد: همه اخوان را می‌شناسند و هر زمان اسم هندبال می‌آید نام وی در اذهان تداعی می‌شود. اگر در زمان فعلی در سطح کشور حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و چهار تیم در لیگ‌برتر، سه تیم در لیگ دسته‌اول مردان و تیم‌های متعددی در حوزه بانوان وجود دارد، به پشتوانه اخوان و پیشکسوتان این‌چنینی است که هر زمان تقاضایی از آن‌ها داشتیم بدون چشمداشت و با تمام وجود به کمک ما می‌آیند.

انتظار می‌رفت فوتبالی‌ها حضور پررنگ‌تری در این برنامه داشته باشند

جواد محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز اظهار کرد: افتخار شاگردی اخوان را داشته‌ام. به خودمان می‌بالیم انسان‌های بزرگ، باشخصیت و ایثارگری همچون ایشان در جلسه حضور دارند. از شهرداری اصفهان و معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان باید بابت این سلسله برنامه‌ها تشکر کنم. شما پیشکسوتان نهایت قهرمانی‌ها را در کسوت‌های مختلف ورزشی تجربه کرده‌اید و چیزی که ماندگار خواهد بود اخلاق، مرام، منش و پهلوانی است.

وی ادامه داد: خدا را شاکریم که از این انسان‌های پهلوان‌منش در اصفهان زیاد داریم که همچون ستون‌های ورزش اصفهان هستند. به‌طور قطع دلگرمی من به‌عنوان خدمتگزار مردم، شما پیشکسوتان بزرگوار هستید. قریب به ۲۱ سال است افتخار شاگردی اخوان را دارم و از ابتدای حضور در مدیریت ورزش استان در خدمت ایشان هستیم و برنامه‌هایی که در راستای ورزش پیشکسوتان باشد با پیگیری وی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان تصریح کرد: جا دارد از خانم بارانی نیز تشکر ویژه‌ای داشته باشم که در کنار اخوان حضور داشته است، محبت در خانواده ایشان موج می‌زند؛ از طرفی کار ارزشمندی از سوی شهرداری اصفهان برای تجلیل از این پیشکسوت صورت گرفت. به‌طور قطع باید دستگاه‌هایی همچون اداره‌کل ورزش‌وجوانان نیز پای این برنامه‌ها باشند، انتظار می‌رفت فوتبالی‌ها حضور پررنگ‌تری در این برنامه داشته باشند، چرا که همه وظیفه داریم از اسطوره‌های خودمان حمایت بیشتری داشته باشیم.

در بخشی از این مراسم حمید پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال در گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به زحمات مهدی اخوان اظهار کرد: اخوان در موفقیت‌هایی که فدراسیون هندبال طی این مدت به‌دست آورده نقش داشته است؛ سال‌های سال باید بگذرد تا یک مهدی اخوان دیگر در ایران متولد شود.

به گزارش ایمنا، تعدادی از پیشکسوتان، مدیران و مربیان فوتبال و هندبال استان از جمله رسول کربکندی، حسین چرخابی، کیوان صادقی و امیر عطابخش با تمجید از مهدی اخوان به صحبت درخصوص ویژگی‌ها و تلاش‌های وی در ورزش اصفهان و کشور پرداختند؛ همچنین جمعی از پیشکسوتان نسبت به غیبت نماینده‌ای از هیئت فوتبال در این مراسم گلایه کردند.

کد خبر 629695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.