صدور سند برای اراضی قولنامه‌ای در شهرکرد

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: بر اساس مصوبه شورای ششم شهرکرد، شهرداری می‌تواند جهت صدور پروانه ساخت برای زمین‌هایی که سند مالکیت ندارد و قولنامه‌ای است، اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی حیدری امروز _چهارشنبه هفتم دی‌_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مصوبه شورای اسلامی شهرکرد با همکاری دستگاه‌های نظارتی، منجر به باز شدن گره کور ساخت‌وساز در مرکز استان می‌شود و نقش مهمی در رونق گرفتن این صنعت و احیای بافت فرسوده شهرکرد دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای ششم شهرکرد، شهرداری می‌تواند جهت صدور پروانه ساخت برای زمین‌هایی که سند مالکیت ندارد و قولنامه‌ای است، اقدام کند، افزود: این مصوبه موجب تسهیل روند بازسازی بافت تاریخی مرکز شهرکرد می‌شود که پیامد آن درآمدزایی پایدار برای شهر است و در این حوزه با همکاری بخش خصوصی و بهره‌مندی از اعتبارات ملی می‌توان اقدامات زیادی برای عمران و آبادانی شهر انجام داد.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد تاکید کرد: اجرای این مصوبه نیازمند همکاری دستگاه‌های نظارتی استان دارد و می‌تواند به عنوان الگو با تصویب شوراهای اسلامی شهرهای استان در سایر شهرهای چهارمحال‌وبختیاری نیز استفاده شود و موجب توسعه محله‌های کم‌برخوردار شود.

وی اضافه کرد: برخی از شهروندان برای انجام عملیات ساخت‌وساز نیازمند دریافت پروانه ساختمان بودند، اما با توجه به اینکه زمین‌ها یا منازل مسکونی قدیمی آن‌ها سند مالکیت نداشت، امکان دریافت مجوز ساخت را نیز نداشتند که با مصوبه جدید شورای اسلامی شهرکرد، الزامِ داشتنِ سند برای دریافت مجوز ساخت‌وساز وجود ندارد.

حیدری ادامه داد: شهروندان شهرکردی می‌توانند با داشتن قولنامه معتبر نیز برای دریافت پروانه ساختمانی جهت انواع کاربری‌ها اقدام کنند که البته ضوابط شهرداری در صدور پروانه‌های ساخت باید به طور کامل اجرا شود.

وی با بیان اینکه تعدادی از زمین‌های محله ۳۲ منظریه شهرکرد سند مالکیت ندارد که صاحبان این املاک نیز می‌توانند با استفاده از این مصوبه، اقدام به دریافت پروانه ساخت و آغاز عملیات ساختمانی کنند، تاکید کرد: ۵۰ درصد تخفیف در هزینه‌های صدور پروانه ساخت، برای بافت فرسوده شهرکرد در نظر گرفته شده است که می‌تواند نقش مهمی در تشویق مردم به احیای بافت قدیمی شهر داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: زمین‌های قولنامه‌ای در مرکز استان که از سنوات گذشته مالکان آنها برای دریافت مجوز تقاضا داده بودند، در اولویت قرار دارند.

کد خبر 629672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.