سقوط قهرمان ۲ دوره لیگ‌قهرمانان آسیا به لیگ دسته‌دوم چین!

تیم فوتبال گوانگژو پس از کسب نتایج ضعیف با هشت قهرمانی لیگ و دو قهرمانی لیگ‌قهرمانان آسیا، یک‌هفته مانده به پایان فصل ۲۰۲۲، به لیگ دسته‌دوم چین سقوط کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال گوانگژو اورگرند پس از شکست چهار بر یک مقابل چانگچون‌یاتای در چارچوب رقابت‌های هفته سی‌وسوم سوپرلیگ فصل ۲۰۲۲، با سه پیروزی، هشت تساوی و بیست‌ودو امتیاز، در جایگاه هفدهم قرار گرفت و به لیگ دسته‌دوم چین سقوط کرد.

گوانگژو که در فصل ۲۰۲۱ پس از اینکه دولت چین از باشگاه‌ها خواست تا برچسب‌های تجاری را از پسوند نام خود حذف کنند، اسم " اورگرند " را به‌ناچار حذف کرد اکنون در رده هفدهم جدول قرار دارد؛ تنها تیم تحریم‌شده هبی با ۳- امتیاز، فصل بدتری نسبت به این تیم داشته است.

سقوط قهرمان ۲ دوره لیگ‌قهرمانان آسیا به لیگ دسته‌دوم چین!

باشگاه گوانگژو زمانی بهترین تیم چین و لیگ‌قهرمانان آسیا به‌شمار می‌رفت و همچنان نیز یک‌نام بزرگ در فوتبال آسیا است؛ این باشگاه، شرکت املاک و مستغلات اورگرند را به‌عنوان بزرگ‌ترین سهامدار خود حفظ می‌کند، گفتنی است این بزرگ‌ترین نمونه سقوط یک‌تیم فوتبال در کشور چین است.

گوانگژو نشان‌دهنده رشد علاقه به فوتبال چین در اوایل دهه ۲۰۱۰ بود، زیرا تنها تیمی بود که دو بار (۲۰۱۵ و ۲۰۱۳) قهرمان لیگ‌قهرمانان آسیا شد و همچنین اولین تیمی از چین بود که نخستین‌بار در جام‌جهانی باشگاه‌ها (۲۰۱۳) شرکت کرد.

روبینیو، تالیسکا، پائولینیو و جکسون مارتینز ازجمله بازیکنان و فابیو کاپلو، فیلیپه اسکولاری و فابیو کاناوارو جزو مربیان مشهوری هستند که در گوانگژو حضور داشته‌اند؛ این تیم هشت قهرمانی (هفت قهرمانی متوالی) در سوپرلیگ چین به‌ثبت رسانده و موفق‌ترین تیم تاریخ است؛ اما اکنون در این برهه باید فصل ۲۰۲۳ را از لیگ دسته‌دوم چین آغاز کند.

سقوط قهرمان ۲ دوره لیگ‌قهرمانان آسیا به لیگ دسته‌دوم چین!

در ماه‌های گذشته، تیم فوتبال الاهلی که مانند گوانگژو دو قهرمانی در لیگ‌قهرمانان آسیا (۲۰۱۲ و ۱۹۸۶) داشته و همچنین سه مرتبه در لیگ‌حرفه‌ای عربستان به‌دست آورده، در کمال تعجب به لیگ پائین‌تر سقوط کرد؛ حالا نوبت به بزرگ‌ترین تیم چین رسید تا برای دومین‌بار به لیگ دسته‌دوم سقوط کند.

کد خبر 629622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.