اکثر باشگاه‌های جهان زمانی تیم‌ محلی بوده‌اند/جام قهرمان شهر در مسیر ورزش همگانی و قهرمانی

معاون‌سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت:کشورهای صاحب سبک فوتبال همچون انگلیس و شهری مانند لندن در یک قرن گذشته تیم‌های محلی خود را پرورش داده‌اند؛ بنابراین هدف جام قهرمان شهر این است بار دیگر نام تیم‌هایی که در محلات هستند بر سر زبان‌ها بیفتد و استعدادهای محلی دیده شوند.

احسان بعیدی در گفت‌وگو با ایمنا در تشریح مسابقات فوتبال خاکی جام قهرمان شهر اظهار کرد: رقابت‌های جام قهرمان شهر با قهرمانی تیم سلتیک از منطقه ۱۰ به پایان رسید و تیم طوفان از منطقه ۱۴ نیز موفق به کسب عنوان نائب قهرمانی شد. این رقابت‌ها نزدیک به چهارماه با همکاری مناطق شهرداری اصفهان و تمامی تیم‌ها و ظرفیت‌هایی که در زمین‌های خاکی شهر وجود داشت این مسابقات ساماندهی شده و تقریباً طی دومرحله قهرمان خود را شناخت. دراصل مرحله اول این جام در مناطق برگزار و قهرمان هر منطقه با مناطق دیگر در قالب مرحله دوم با یکدیگر مسابقه دادند که در آخر تیم سلتیک از منطقه ۱۰ عنوان قهرمانی را کسب کرد.

بسیاری از ستاره‌های فوتبال از زمین‌های خاکی به فوتبال معرفی شدند

وی ادامه داد: مسیر طی شده در این مسابقات مدل حرکتی آن را بیان می‌کند چراکه بسیاری از ستاره‌های فوتبال از زمین‌های خاکی به فوتبال معرفی شدند؛ به طور مثال مهم‌ترین این نفرات تیم ملی کشورمان در جام‌جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بود که بسیاری از این بازیکنان در همین زمین‌های خاکی وارد گود فوتبال شدند و درنهایت منجر به شکل آن تیم قدرتمند بود. این باعث شد تا به رقابت‌های زمین خاکی توجه ویژه‌ای داشته باشیم. البته استقبال بسیار پررنگی از این مسابقات شد و از ابتدای آن تا مراحل پایانی شاهد حضور پرشور همه علاقمندان بودیم. در همین راستا مناطق پانزده‌گانه اصفهان و هیئت فوتبال استان همکاری مجدانه‌ای با سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اصفهان انجام دادند که جا دارد از تلاش‌های آنان نیز قدردانی کنیم. باید به این مورد اشاره کنم مسابقات مرحله دوم جام قهرمان شهر با رعایت استانداردها، پروتکل وقوانین هیئت و آیین نامه‌های فدراسیون فوتبال برگزار شد. اما برای آینده در تلاش هستیم تا این رقابت‌ها را در تقویم سالانه هیئت فوتبال استان اصفهان نیز قرار بگیرد.

اکثر باشگاه‌های جهان زمانی تیم‌ محلی بوده‌اند/جام قهرمان شهر در مسیر ورزش همگانی و قهرمانی

جام قهرمان شهر در چهار رشته عمومی برنامه ریزی و برگزار شد

بعیدی، با اشاره به برنامه‌های پیش روی سازمان فرهنگی ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: در تلاش هستیم چهار یا پنج مسابقه مهم را هرساله برگزار کنیم، همانطور که می‌دانید جام بزرگ مولای عرشیان و بانوی قدسیان را در ماه مبارک رمضان با اقتضائات و شرایط خود که سال گذشته نزدیک به شش هزار ورزشکار در آن شرکت کردند برگزار خواهد شد، درخصوص این مسابقات مردم پس از افطار تا پاسی از شب به ورزش و بازی مشغول می‌شدند و به همین دلیل فضایی را در نظر شد تا تمام کسانی که در سطح آماتور ورزش را دنبال می‌کنند از این فرصت بهره‌مند شوند.

وی افزود: جام قهرمان شهر در چهار رشته عمومی برنامه ریزی و برگزار شد که تمام مردم تجربه حضور در آن را داشتند و شامل فوتبال، بسکتبال، گل کوچک و تنیس روی میز برای بانوان می‌شود. در آینده نیز جام پرچم با همکاری اداره آموزش پرورش کل استان برای رده‌های سنی پایین‌تر در مدارس و آموزشگاه‌ها پیش بینی شده است. همینطور جام افتخار برای پیشکسوتان ۴۵ سال به بالا برنامه ریزی شده است که در ماه‌های آتی شاهد برگزاری آن خواهیم بود. همچنین مسابقات جام باشگاه‌های شهرداری اصفهان در بسیاری از رشته‌ها پیگیری شده که به کلاس‌های آموزشی ورزشگاه‌های شهرداری اصفهان اختصاص دارد چرا که در شش ماه ابتدایی سال صد هزار نفر در کلاس‌های شهرداری ثبت نام کرده‌اند که در این مدل حرکتی ورزشگاه‌ها مسابقات خود را برگزار کردند. این احتمال وجود دارد در ورزش ساحلی نیز جام ماسه‌های طلایی برنامه ریزی و برگزاری کنیم.

اکثر باشگاه‌های جهان زمانی تیم‌ محلی بوده‌اند/جام قهرمان شهر در مسیر ورزش همگانی و قهرمانی

هدف جام قهرمان شهر این است نام تیم‌های محلات بر سر زبان‌ها بیفتد

معاون‌سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان درخصوص اهمیت جام قهرمان شهر خاطر نشان کرد: تنها موضوعی که برای ما در جام شهر اهمیت بالایی دارد این است که در مسیر ورزش همگانی، تربیتی، حرفه‌ای و قهرمانی تیم‌ها از ظرفیت محلات برای رشد و نمو خود استفاده شود. به طور مثال در شهر استانبول ۲۱ تیم حرفه‌ای ورزشی وجود دارد که همه آن‌ها محلی بوده و طرفداران خاص خود را دارند. این باعث شده تا سه تیم بشیکتاش، گالاتاسرای و فنرباغچه نماد آن‌ها شوند.

وی با اشاره به اهداف جام قهرمان شهر ادامه داد: باشگاه‌های بزرگ اروپایی که هم اکنون نام آنها را می‌شنویم در کشورهای صاحب سبک فوتبال نظیر انگلیس عمدتا تیم محلی بوده که رفته رفته رشد کرده تیم‌های محلی خود را پرورش داده‌اند. بنابراین هدف جام قهرمان شهر این است که با الگوبرداری استاندارد و درست زمینه رشد این تیم‌ها را فراهم کرده و استعدادهای محلی دیده شوند تا در راستای آن مسیر ورزش همگانی و قهرمانی هموار شود.

کد خبر 629605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.