لزوم توجه به سلامت زنان ایثارگر

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با تاکید بر اینکه توجه به سلامت روان و روح زنان ایثارگر در کنار سلامت جسمی آن‌ها اهمیت دارد، گفت: در دوران کرونا خانواده جانبازان بسیار صدمه دیدند و برگزاری اردوها و سفرها می‌تواند سلامت روحی آن‌ها را افزایش دهد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری، انسیه خزعلی در دویست و یکمین نشست شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران که با موضوع زنان ایثارگر برگزار شد، در خصوص ضرورت برگزاری اردوها و سفرها برای خانواده ایثارگران، اظهار کرد: سلامت روحی و معنوی خانواده شهدا و جانبازان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ایثارگران به ویژه در دوره کرونا صدمه دیدند و لازم است برگزاری برنامه‌های اردویی برای خانواده آن‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه قوانین مربوط به ایثارگران به ویژه خانواده آن‌ها نیاز به اصلاح دارد و خلأهای قانونی باید ترمیم شود، ادامه داد: قانون استخدام فرزندان ایثارگران سال‌ها مطرح بود، اما در این دولت تحقق یافت و بسیاری از وعده‌های دیگر در این دولت محقق شد.

معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: تاکید رئیس جمهور بر استفاده از فکر و توان مدیریتی زنان و نقش فرهنگ‌سازی آن‌ها است، لذا در شوراهای عالی تعدادی از زنان فرهیخته منصوب شده‌اند که این موضوع در دولت‌های گذشته سابقه نداشته است.

وی با بیان اینکه در سفرهای استانی مسئله زنان و خانواده و جلوگیری از آسیب‌های مرتبط با آن‌ها مورد توجه است، افزود: پیگیر پایش سلامت خانواده شهدا هستیم، مذاکراتی با وزارت بهداشت انجام شده تا در این راستا به نتایج خوبی برسیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در پایان سخنان خود عنوان کرد: مسأله اشتغال، سلامت، اصلاح قوانین و ثبت و انعکاس آثار زنان ایثارگر چه زنانی که در دفاع، مقاومت و امینت تلاش داشتند و چه کسانی که به گونه‌ای در نسبت با ایثارگران تلاش و فداکاری داشتند، اولویت ما است. متأسفانه در بخش زنان کمتر کار شده است که باید به آن توجه شود.

کد خبر 629575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.